A-Jays four till Samsung Galaxy S?

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av zonco, 29 jun 2011.

  1. zonco

    zonco Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2009
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hej,

    Köpte dessa lurar på vägen hem ifrån jobbet idag ( Jays a-Jays Four - Headset - Hitta lgsta pris, omdmen och information ) till min SGS med CM.

    Kopplar in dem, tycker ljudet är riktigt konstigt och lågt.. Pillar lite och märker att när jag håller in Svara/lägga-på knappen som finns på micken så blir ljudet riktigt bra.

    Alltså, ljudet rätt upp och ner låter väldigt konstigt, något saknas.. Håller man in svara knappen på micken låter det bra. Vad beror detta på? Har samsung någon specialare för headset? Provade lurarna i min HTC Desire och där fungerar dem som de ska.

    Har googlat men hittar ingenting annat än att de ska fungera på SGS2. Kan någon bekräfta att dessa inte lirar ihop med SGS pga. någonting?
     
  2. huheeje

    huheeje Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    247
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

  3. zonco

    zonco Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2009
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Tack för svaret, då har jag koll på läget iaf. Läste igenom hela tråden där och inser att det är adapter som gäller för SGS. Ska försöka leta på en sådan billigt på nätet, verkade som att det var WESC @ Kungsgatan som gällde enligt någon i tråden.
     
  4. Woops?

    Woops? Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2011
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Vill minnas att jag har läst att Teknikmagasinet har en också ...

    Å så finns den här varianten, som jag tror kostar en heeel del mer än Wesc och Teknikmagasinet.
    Köpte den själv innan jag fattade att det fanns på närmare håll ... hmmpf
    Jag är rätt säker på att det är den här jag har i alla fall - de har ju en skog av adaptrar.
    http://www.kvconnection.com/product-p/km-354r3m-r2f.htm
     
    Last edited: 30 jun 2011
  5. huheeje

    huheeje Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    247
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    teknikmagasinet har en men den suger hårt. jag har avverkat fyra stycken på sex veckor. går sönder och börjar glappa inom en vecka med helt vanlig användning. rekommenderar wesc, den håller och kostar nada
     
  6. huheeje

    huheeje Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    247
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    woowoops: jag har den där och den finns på kort i headsettråden. den håller ju för allt, men den är styv och skrymmande. wesc är bättre.
     
  7. mickeko

    mickeko Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    3 285
    Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Var inne på WESC kungsgatan och frågade om detta för några dagar sen när jag ändå passerade, de visste knappt vad jag frågade efter, än mindre hade de några adapters.
     
  8. Woops?

    Woops? Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2011
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Jepp, den lär nog inte gå sönder i första taget, men smidig ... Njae
    Den sticker upp ur fickan och fastnar i det mesta, men den funkar väldigt bra.
    Man kan ju inte få allt...
     
  9. huheeje

    huheeje Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    247
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    oj, det var tråkigt att höra. jag har köpt två stycken vid två olika tillfällen, den sista för bara några veckor sedan. de ligger i en pappkartong bakom disken (bakom ryggen på expediten i knähöjd).

    antingen är det för många som varit där och försökt, så att de har bestämt sig för att sluta sälja adaptrarna löst (de är ju egentligen till för folk som har ett par wesc-lurar) eller så hade du otur med expediten som inte visste vad du pratade om. kanske värt att ringa runt till några andra wesc-butiker och höra sig för, eller kolla med huvudkontoret?
     
  10. Gavin_Gadget

    Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    615
    Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    Köpte dessa lurar idag och adapter från wesc kungsgatan, handlar nog bara om vem som står där. Han var snabb att plocka fram en svart adapter :tummenupp.

    Bästa hörlurarna jag haft, gillar det tyngre ljudet jämfört med mina Koss Porta Pro.
    Klockrent med xxs pluggar för mig med små hörselgångar!!

    Men får inte riktigt knappkommandona att fungera, paus/svara/framåt funkar men vid tre klick så hoppar den två låtar frammåt istället för bakåt. Och volymknapparna funkar ej. Finns det något mjukvara för att få detta att fungera?
     
  11. huheeje

    huheeje Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    247
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Jag tror inte treklickskommandot fungerar i vanliga spelaren, du behöver till exempel poweramp från market (som är värd varenda krona). Med poweramp kan du välja i settings hur headsetkommandona ska funka (jag tror det finns en trialversion av poweramp om du vill testa innan köp). Sedan finns det ju hur många olika musikspelare som helst, men av alla jag testat är poweramp bäst.
     
  12. Gavin_Gadget

    Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    615
    Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    Tack för tipset! Går det att använda spotify via poweramp? Lyssnar mest via spotify och det vore trevligt om det gick att använda knapparna på headsetet...
     
  13. huheeje

    huheeje Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    247
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Nej tyvärr! Spotify har sina egna kontroller som jag minns det!