Galaxy Tab 10.1 finns i lager nu hos telia

Diskussion i 'Samsung' startad av Maxinux, 22 jun 2011.

  1. Sebastiank

    Sebastiank Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2011
    Inlägg:
    895
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Har du kunnat söka ditt paket med koli nret du fick? eller funkar inte det överhuvudtaget?
     
  2. helldin

    helldin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu har man ring Felia igen och nu säger dom att den inte har skickats iväg utan väntar på plock och de kolli nr man fick verka någon ha hittat på!

    Sen ringde jag butiken å där sa dom att ingen har fått in den och de verkar ha varit strul med leveranserna men hon sa att dom har fått information om att huvudlagret fått in den men hon visste inte om man skulle tro på de eller inte.
    Va dom ska hålla på å vela verkar inte bli någon platta innan helgen!

    EDIT: Prata även med samsung och hon viste inte om telia har fått in den än.
     
    Last edited: 1 jul 2011
  3. Tatty

    Tatty Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER


    Håller med. All energi går åt att försöka klura ut om man överhudtaget får den eller inte.. inom rimlig tid..
     
  4. Tatty

    Tatty Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Händer inget snart är det väl nästan lika bra att avbeställa tabben, och beställa hos någon annan med lite bättre pris på tabb/abbonemang.. de kommer ju ut i butik om en månad. Leverans 20 juli är väl ändå ingen hit..
     
  5. Lielalle

    Lielalle Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Visst jag tänker väl inte ljuga och säga att jag inte är besviken över att man inte fått nån leverans ännu. Men det som stör mig mest i hela situationen är hur Telia hanterar detta. Man kan ju läsa att nästan alla i den här tråden har varit i kontakt med Telia (det har jag också) vid ett flertal tillfällen och dessutom blivit lovade att bli kontaktade tillbaka både via mail och telefon, men inget händer. När jag pratade med en mycket trevlig flicka igår så fick jag henne att lova dyrt och heligt att skicka mail till mig när hon fått ett svar från dom som hanterar ordrarna. Det mailet har jag ännu inte sett röken av och det tycker jag är dålig kundservice.
    Jag jobbar själv med samma sak hos en av Telias största konkurrenter och jag vet de som fått sparken för att ha misskött sitt jobb på detta vis. Och rimligtvis borde väl Telias anställda ha liknande krav på sig
     
  6. zaphyrdroid

    zaphyrdroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2011
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Gjelder angrefristen selv om det er mere enn 14 dager siden jeg bestillte?
    Også på det nye mobilbreband abonnemanget?
     
  7. Lielalle

    Lielalle Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det borde den göra, men läs i avtalet för säkerhets skull. Men eftersom du inte tagit emot din vara så bör den gälla. För annars så skulle operatörerna medvetet dröja med sina leveranser
     
  8. Tatty

    Tatty Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Du har ju inte fått abonnemanget än heller. Så det ska ju gälla.. fristen brukar väl vara 14 dagar efter man mottagit varan har jag för mig, och inte använt den då.

    Frågan är ju vad som händer nu.. det är ovetskapen som är det jobbiga!
     
  9. stefanli

    stefanli Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2010
    Inlägg:
    286
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Tyvärr gäller ångerrättern 14 dagar från det man mottagit sin orderbekräftelse och hävs om man börjar använda produkten/tjänsten. Den fungerar inte som ett öppet köp.

    Så här står det i bekräftelsemailet

    Ångerrätt
    När du som privatperson köper en tjänst på distans, exempelvis via internet eller telefon, har du enligt Distans- och hemförsäljningslagen rätt att ångra köpet. Ångerrätten gäller i 14 dagar från den dag du fått denna bekräftelse men upphör om du har börjat använda tjänsten under ångerfristen. Läs mer på www.telia.se/kopinformation
     
  10. Nithrin

    Nithrin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2011
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nope. Det där är en lag de inte kan komma undan, oavsett vad de skriver i bekräftelsen:

    Ångerrätt - Handla på telia.se - Kundservice - Privat - Telia.se

    "Distans- och Hemförsäljningslagen ger dig som privatperson möjlighet att returnera eller byta köpt vara inom 14 dagar efter ankomstdatum."
     
  11. Tatty

    Tatty Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER


    Kan de dessutom inte leverera inom skälig tid är det en giltlig anledning till att annulera köpet. Sen vad som är skälig tid kan diskuteras..
     
  12. husebuse

    husebuse Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2011
    Inlägg:
    296
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Jo, det är 14dagar från leveransbekräftelsen som gäller. Dock undrar jag om det inte borde vara det datum man signerade sitt skriftliga avtal som gäller. Samt, har inte hittat någonstans där det står att telia förbehåller sig rätten för leveransavvikelser gällande taben, och jag fick ett muntligt löfte om leverans den 30:e. Menmen, finns ju kryphål för allt, annars hade företag i sverige inte kunnat hålla på som dom gör och komma undan med det. I det stora hela är det ju som så många säger, det är inte själva grejjen att taben är försenad som är irriterande. Utan det är hur Telia väljer att hantera det. Någon skrev igår om att dom dom skulle ta kontakt med chiefen på kundtjänst, och det är nog den vägen man får gå för att få svar.

    /martin
     
  13. Tatty

    Tatty Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Är det någon som har fått ett svar och ett riktigt kollinummer? De har inte svarat på min förfrågan om leveransstatus som jag skickade som DM för 4 timmar sedan...
     
  14. Lielalle

    Lielalle Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Men distansavtalslagen är det som gäller i slutändan. För på det förra projektet jag jobbade med (inom digital-TV) så åkte de dit på att försöka hänvisa till orderbekräftelsen. För den lagen säger 14 dagar efter uthämtad produkt. Om du däremot bara beställer en tjänst så ska det vara 14 dagars ånger efter mottagen bekräftelse
     
  15. stefanli

    stefanli Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2010
    Inlägg:
    286
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Så här säger lagen

    Konsumentens ångerrätt
    7 § Konsumenten har rätt att frånträda distansavtalet (ångerrätt) genom att till näringsidkaren lämna eller sända ett meddelande om detta inom 14 dagar från den dag som anges i 8 § (ångerfrist). Vid distansavtal om livförsäkring eller privat individuellt pensionssparande är ångerfristen dock 30 dagar.

    8 § Ångerfristen börjar löpa den dag då distansavtalet ingås. Vid distansavtal om livförsäkring börjar ångerfristen dock löpa den dag då konsumenten får kännedom om att försäkringsavtalet kommit till stånd.

    Ångerfristen börjar löpa tidigast den dag då information och avtalsvillkor enligt 3 § fjärde stycket eller 4 § andra stycket kommer konsumenten till handa.

    Svensk författningssamling (SFS) - Riksdagen
     
  16. zaphyrdroid

    zaphyrdroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2011
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Logisk, det burde jo også gjelde abonnemanget, om man ikke tar det i bruk iaf.

    Men, hvor kan man ellers kjøpe en Tab med abonnemang?

    EDIT: Duh...too late
     
    Last edited: 1 jul 2011
  17. stefanli

    stefanli Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2010
    Inlägg:
    286
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Skälig tid är som sagt ett roligt begrepp, Telia behöver aldrig häva ett köp pga långa leverans tider om de kan påvisa att förseningen inte ligger hos dem. Så om samsung inte kan leverera till Telia så behöver inte telia häva ett enda köp även om leveransen kommer 1 år senare. Men i ett sånt fall skulle nog telia göra det iaf av ren good will men dem behöver inte.
     
  18. Lielalle

    Lielalle Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Såg i reklamen att Expert också säljer SGT, men jag har för mig att det skulle kosta mer än 100:- mer per månad då. Sen så har väl inte dom fått in den heller kan jag tänka
     
  19. zaphyrdroid

    zaphyrdroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2011
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Så Telia markedsfører at de kan levere Tab'en før alle andre. Mange kunder hopper på den, og bestiller. Derefter sier Telia at de kan ikke levere til den oplyste tid allikevel. Er ikke det falsk markedsføring? Konkurrentene burde være interessert i dette....
     
  20. crest

    crest Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ringde Telia för att fråga om min beställning. Hade beställt den svarta 18 juni och då stod det att den fanns i lager och mitt leveransdatum beräknades till 30 juni.
    Nu fick jag beskedet i telefon med kundtjänst att den "väntar på plockning", MEN deras hemsida hade inte uppdaterat till rätt status då jag beställde - 18 juni - och att den redan då var fullbokad till den beräknade leveransen 30 juni... så att min Tab ligger numera i väntan på plockning som alltså då innebär att jag kommer få min runt 12-13 juli :(