[Fråga] mobilsurf i Italien

Diskussion i 'Allmänt' startad av tobbbe, 1 jul 2011.

  1. tobbbe

    tobbbe Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2011
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej! Åker snart till Italien i 3 veckor och jag vill gärna ha tillgång till internet även utan wifi. Vad är det billigaste alternativet? Jag har noll koll på detta (har försökt googlat runt lite, men utan resultat).

    Tacksam för all hjälp!
     
  2. Johnny

    Johnny Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2009
    Inlägg:
    1 040
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jag var i Italien förra sommaren och jag läste på lite innan jag åkte. Leta upp mobiloperatören "wind" , de erbjuder kontantkort till ett hyffsat billigt pris där du kan köpa 1gb för några euro. funkade finfint :)

    Du måste ha med passet när du går dit, då de registrerar alla kontantkort. pre-paid simcard är väl den enklaste termen att använda.
     
    tobbbe gillar detta.
  3. nattswe

    nattswe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2011
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    beror helt på var i Italien du skall, i norra Italien (ovanför Rom) ligger dom långt före oss i tex wifi och mobilt 3g nät och i långt ner södra Italien är det 2 burkar och ett snöre som gäller.


    Läste nånstans att Italien faktiskt var ett av Europas mobiltätaste länder, och jag har alltid kört med wind när jag hälsar på mina kusiner i pastalandet:)

    ps tror åxå att det är markant mycket billigare än Sverige att surfa och ringa med mobben:)

    http://translate.google.com/transla...v&u=http://www.wind.it/it/privati/index.phtml
     
    tobbbe gillar detta.
  4. tobbbe

    tobbbe Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2011
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Stort tack, det låter super! Vi får hoppas på att Wind fungerar okej även i södra delen då jag kommer åka runt i hela Italien. :)