Galaxy Tab 10.1 finns i lager nu hos telia

Diskussion i 'Samsung' startad av Maxinux, 22 jun 2011.

  1. Kixx

    Kixx Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2010
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Förbeställde den 12 juni. Får hoppas den dyker upp nu då så det inte blir ytterligare förseningar. Men väldigt skönt med ett besked :-)
     
  2. hamchoi

    hamchoi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2011
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Gjorde du något särskilt för att få sms:et?
     
  3. Kixx

    Kixx Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2010
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Jag stirrade på telefonen och tänkte onda tankar om Telia ;-) Nej skämt åsido. Sms:et kom från ingenstans :-)
     
  4. Nithrin

    Nithrin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2011
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Fick följande från Telia på Twitter på frågan om de vet något mer:

    "Vita GT 10.1 beställda innan fredag förra veckan ska enligt uppgift levereras under denna vecka. Vi har förhoppningsvis mer info e lunch /TL"

    Men det visste vi ju redan.
     
  5. Maxinux

    Maxinux Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2010
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Kom precis från Mediamarkt och dom har inte den på lager och har inte fått den i huvudtaget. Jag frågade då varför har ni den i annonsblad om ni har inte den då sa dom att leveransen dröj och kan ta upp till två veckor tills den kommer. :S

    Jag blir tröt av all dom här skit företag.
     
  6. Nithrin

    Nithrin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2011
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Uppdatering av min konversation med Telia via Twitter:

    Telia_service Vi på vanlig kundtjänst har dessvärre inte insyn i själva leveransen, men eftersom du har beställt en vit ska du enl uppg ha den denna ->

    vecka. Förhoppningsvis har jag ett kollinummer till dig i eftermiddag då posten hämtat dagens utskickade paket. //TL
     
  7. alexanderblom

    alexanderblom Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2011
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Så det betyder att dem förhoppningsvis skickas idag? När beställde du?

    Det kanske betyder att man får dem imorrn?!??!? :)
     
  8. Nithrin

    Nithrin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2011
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Skäms nästan över att säga att jag beställde 29/6... TL på Kundservice jobbar tydligen till 18:30 idag och skulle återkomma med kollinr om mitt pkt lämnar med dagens postsändning.
     
  9. alexanderblom

    alexanderblom Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2011
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Såg nu att jag faktiskt fått exakt samma meddelande som DM. Verkar som dem skickar till alla som haft kontakt med dem :)
     
  10. Kixx

    Kixx Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2010
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Men va tusan, varför ska min platta skickas på torsdag då, aaaah :eek:
     
  11. hamchoi

    hamchoi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2011
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Blir sur på Telia om de inte skickar ut till de som står först i förbokningskön först.
     
  12. Maxinux

    Maxinux Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2010
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Efter 8 samtal med Telia kundservice, många mejl och DM på Twitter och samtal och besök till posten nu har jag en klart bild:

    1. Finns ingenting som har skickat till mig eller väntar hos utlämningsstället och de i kundservice som berättat det har ingen koll.

    2. Telia har inte fått den svarta GT10.1 och den kommer först i slutet av nästa vecka.

    3. Telia fick den vita GT10.1 men den är redan är fullbokad och om man bokar nu så får man den samma tid som den svarta eller efter.

    4. Man kan bytta till vit och kan fortfarande ha fodralet.

    5. Alla andra butiker kommer att få den svarta samma tid som Telia.

    Svar från Telia_service via twitter:
    Telia_service
    Den svarta GT 10.1 kommer prelinärt in i slutet av nästa vecka och levereras så fort vi har dom i lager. Så att den är på ditt utlämningsställe är felaktigt. Vi kan dessvärre inte ändra på befintlig order, men om du tar kontakt ktj på tlf 90200 så kan du göra en ny best med en vit GT 10.1 istället om du inte vill vänta. //TL

    Muataz
    Om jag gör en ny beställning ska jag fortfarande få fodralet?

    Har ställt frågan vidare och det ingår en sleeve även om du väljer att byta till en vit. Återkom och bekräfta att du vill byta så hjälper vi dig med bytet, så slipper du göra en nybeställning. //TL

    Telia_service
    Nya besked. Om du inte redan har hunnit ringa in så kan vi hjälpa dig att byta till en vit om du vill det. Återkom isf och bekräfta det.//TL

    Telia Kundservice

    On Monday 4th July 2011, @Telia_service said:

    @Muataz Här kommer nya besked. Har ni gjort en beställning av en svart GT 10.1 (oavsett mobilt bredband eller ADSL/Fiber) går det bra att byta till en vit genom att kontakta oss på kundservice. Ring i sådana fall kundservicer på 90200 eller skicka ett DM med personnummer/beställningsnummer så vidarebefordrar vi det till varusupporten. //TL
     
  13. zaphyrdroid

    zaphyrdroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2011
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    hvorfor bytte til hvit når man ikke får den før den svarte allikevel o_O
    dvs. den leveransen Samsung sendte i forrige uke var bare hvite tabs...
     
  14. helldin

    helldin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Frågade om hur lång tid de skulle ta för att få hem den vita.
    Och vilken som skulle gå snabbast.


    Telia_service
    Ja, fodralet (sleeven) medföljer även om du väljer att byta. Vit finns i lager och skickas så fort Telias varusupport handlägger din order->
    7 minutes ago Delete

    Telia_service
    Svart kommer preliminärt vecka 29, dvs om ca två veckor. //TL
     
  15. zaphyrdroid

    zaphyrdroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2011
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    aah...skal man tro på det da?!?!

    btw:

     
  16. Maxinux

    Maxinux Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2010
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Det är en bytte och inte ny beställning som han skrev så hoppas jag att man ska behålla sitt plats i kö och får den denhär vecka.

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  17. zaphyrdroid

    zaphyrdroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2011
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Desverre ikke

     
  18. Alice1750

    Alice1750 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2011
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag beställde min 29/05. När jag ringde till kundtjänsten i dag fick jag höra att den är slutsåld och kommer förhoppningsvis inom 1 eller 2 veckor .... Grrrrrrrr
     
  19. Tatty

    Tatty Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Men.. nu har jag bytt till vit eftersom de står att de finns i lager... :(
     
  20. Poperor

    Poperor Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Lite fantastiskt att ett så stort företag som Telia kan ha en så dålig säljorganisation. Lite exempel från min beställning.

    Jag är befintlig bredbandskund 24MB, jag beställde en vit 10.1 den 16/6, skulle då få den den 30e juni enligt hemsiadan. Jag valde att behålla befintlig hastighet. Då blev jag helt plötsligt tvingad att välja Telia smart vilket jag inte var intresserad av. Ringde därför upp Telia. Säljaren kunde inte ge några tydliga svar utan sa att det bara var att låta bli att hämta ut smart routern/modemet. När jag sedan fick bekräftelsen så verkar det som om att paddan och smart levereras i samma paket. Glad i hågen gick jag den 30e till mitt utlämningsställe och förklarade att jag hade ett paket hos dem som jag inte fått någon avisering på. Svaret kan ni själva lista ut, fanns inte där.

    Någon dag senare ringde jag Telia, fick återigen inga klara svar. Kvinnan jag talade skulle undersöka och sedan återkomma. Detta gjorde hon faktiskt alldeles nyss, + poäng till henne. Hon sade att min platta skulle skickas i slutet av denna vecka och att jag borde ha den i början på nästa. Tycker detta svar rimmar illa med de man läser om tidigare. På Telias hemsida så finns den vita i lager och beräknad leverans 8/7.

    Jag bad henne framföra kritik angående kundsupporten och de olika svaren som ges.

    En padda är väl inte på något sätt livsavgörande, men, jag precis som många här, är en prylnörd. Och när det gäller såna här saker så är man som barnen på julafton. Måste man verkligen vänta på julklapparna till efter Kalle.

    Per