Android 2.3.4 (Gingerbread, CyanogenMod7, CM7.1.0).

Diskussion i 'Blade' startad av fellow, 16 feb 2011.

  1. sanoz

    sanoz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag är på n120 nu. Där finns den i menyn. Det finns även ett alternativ för "usb tethering" nu! Men jag får disconnects på wifi tethering fortfarande.
     
  2. Matt1n

    Matt1n Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2011
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Asus Zenfone 5Z

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Asus Zenfone 5Z
    ROM:
    B05
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Lyckades igår lägga in custom rom för första gången efter att ha letat i en djungel av uttryck för en oinvigd, men skam den som ger sig och det fungerade ju bra. Allt fungerar och flyter som det ska... Förut väckarklockan, Alarm clock Xtreme Free

    Innan jag bytte ROM hade jag froyo vanilla(då jag köpte den på Netonnet), fungerade appen utmärkt och ja... som den ska. Men nu verkar sötebrödsdagarna över.

    Varje gång alarmet går igång nu så går allt bananas, den bara ringer och ringer och ringer om igen, lyckas man väl stänga av skiten så sätts den ju på direkt igen. Sinnessjukt irriterande när man ska upp klockan 5 på morgonen och man ska lösa massa jävla mattetal.

    Konsensus; Är det någon annan som har råkat ut för det här eller har jag blivit idiot och glömt någon väsentlig inställning?

    Mvh Matt1n

    Jag är inte säker på om detta är rätt tråd, men den verkar närmast till lags då den handlar om den aktuella ROM:en.
     
    Last edited: 4 jul 2011
  3. vEX

    vEX Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2010
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Det kommer komma en uppdaterad kärna till CM7 baserad på den senaste källkoden från ZTE verkar det som: Gerrit Code Review. Hoppas den mergas in snart då han även har en fix för batteriproblemet som uppstod när koden för FM-radion mergades.
     
  4. InZanity

    InZanity Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Låter som ett inställningsproblem alternativt att den helt enkelt ballat ur.. kan dock rekommendera alarmdroid, har aldrig strulat o ja uppdaterar varannan dag :P
     
  5. papinho

    papinho Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 276
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    vänta bara tills zte skate släpps då släpps gingerbread kernel då kmr cm7 bli riktig stabil, läste det på modaco
     
  6. Matt1n

    Matt1n Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2011
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Asus Zenfone 5Z

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Asus Zenfone 5Z
    ROM:
    B05
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Jag gick low-tech istället och tog fram min gamla klockradio, första gången på flera år jag har haft en extern, fysisk väckarklocka.

    Känns lite härligt 1900-tals retro sådär. :P
     
  7. pritect

    pritect Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2011
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Står saker om CMScreenshot i changelogen, någon som klurat ut hur den fungerar?
     
  8. vEX

    vEX Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2010
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Har iofs inte uppdaterat (kör RC1 med libaudio.so från N104), men tyckte jag läste någonstans att man ska få upp valet när man trycker på powerknappen.
     
  9. Oscar.R

    Oscar.R Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2010
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Det stämmer bra.
     
  10. sanoz

    sanoz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

  11. Letalis

    Letalis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2010
    Inlägg:
    389
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Håll nere Powerknappen så får du upp Screenshot funktionen
     
  12. vEX

    vEX Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2010
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    CyanogenMod Mirror Network - Powered by TDRevolution - Nightly 126 ute nu!
    Håller på att dra ner den och ska flasha direkt när den är klar, hoppas verkligen att de löst alla batteriproblem nu!

    - EDIT -
    Inflashad utan problem, får väl se imorgon hur bra den hållit batteriet under natten.
     
    Last edited: 9 jul 2011
  13. Icebird

    Icebird Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Blir aningen OT nu, sorry!

    Sitter på en "orginal" blade med 2.1 (Saunalahti Finland) och känner att det skulle vara intressant att testa att lägga in en custom rom. Är helt grön i ämnet.
    Hur ser processen ut? Om jag förstått det rätt börjar man med att roota luren och efter det lägger man in den nya romen, korrigera mig ifall det är fel.

    Finns det någon bra guide som förklarar steg för steg hur processen går till?
    Tack för hjälpen
    //Nybörjaren
     
  14. pete

    pete Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    663
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    Du måste även in med en recovery att flasha romen från.

    Ta först reda på om du har en gen1 eller gen2, programmet mr pigfish som finns på modaco och på market tror jag kan svara på det.

    Här finns guide för gen1 respektive gen2:
    22/May [GUIDE] How to Install a Custom ROM on the ZTE Blade [GEN1] - Android @ MoDaCo

    22/Apr [GUIDE] How to Install a Custom ROM on the ZTE u-v880 or [GEN2] device - Android @ MoDaCo

    OBS. Kom ihåg att se efter så att romen i från stödjer den GEN du sitter på!

    Har du gen1 är dock det absolut enklaste sättet, om man får anta att du skall använda dig av cm7 då du postar i denna tråd, att köra en av wbaw's TPTer som i hela processen uppgraderar luren till gen2. De finner du bla här:

    http://android.modaco.com/content/zte-blade-roms-rom-customisation/337798/gen1-to-gen2-tpt-upgrade/
     
    Last edited: 9 jul 2011
    Icebird gillar detta.
  15. ChipZ

    ChipZ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Och jag som installerade n125 imorse :scared: aja, bara flasha den nya :P
     
  16. Icebird

    Icebird Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min lur är en Gen1.
    Alltså för att summera:
    1. Backup
    2. Roota
    3. Kör Gen1-to-Gen2-TPT-v7.zip. Vilket resulterar i att telefonen blir gen2?
    4. Installera CM7 via recovery manager

    Något jag missat?
    Är det möjligt att gå tillbaka ifall något blir fel?
     
  17. pete

    pete Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    663
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    Precis, men kom ihåg att du ska använda dig av just TPT och inte flasha den zipen med clockworkmod, utförliga instruktioner finns i samma tråd som du hittade TPT-filen i samt i denna tråd; [GEN1&GEN2][ROM]CM 7.0.2stable + Nxx TPT Image for easy Install - Android @ MoDaCo

    Roms som är ämnade för att flashas via TPT skall packas upp till en image mapp i rooten på sd-kortet medan zipfiler som flashas via clockwork aldrig skall packas upp. Men det står detaljerat i trådarna ovan.

    Du kan även, om du skulle vilja göra det ännu lättare för dig, ta en av de TPTer som inkluderar en cm7 rom redan som även de finns i dessa två trådars första post. Skummade bara igenom de som hastigast (de brukar uppdatera med nyare builds då och då) och den senaste jag såg vad 7.1 RC1an. Vill bara påpeka att den har lite strul med batteritiden i standby iom en ny libaudio fix som fixade fm-radion som implementerades för någon vecka sedan. Jag tror det kom en ny fix i den senaste versionen (n126), huruvida den fungerar som den ska eller inte vet jag ej än. Jag kör RC1 med libaudio.so från n104, den fixar de nytillkomna batteristrulen, men samtidigt pajar den ju fm-radion igen. Så du får fundera igenom vad du helst offrar, och förhoppningsvis blir problemen fixade snart (om de inte är det i n126).

    Om du vill göra en backup på allt så du kan gå tillbaks till precis vad det är gör du bäst i att installera clockworkmod först och sedan göra en nandroid backup därifrån. Dock kan en gen1 nandroid backup inte användas på gen2 och vice versa, men du kan ju alltid konvertera ner igen.
     
    Last edited: 9 jul 2011
  18. InZanity

    InZanity Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    eller så flashar du en org 2.1 rom, sen org 2.2 vilket gör den gen2
     
  19. Gryph

    Gryph Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    3 676
    Mottagna gillanden:
    981
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
  20. pete

    pete Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    663
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    Skulle inte rekommendera det om du inte är helt säker på att det bevarar TPT funktionaliteten eller vet med dig att du ej kommer vilja använda den igen. TPT fungerar inte med "officiella" gen2 lurar, dvs de som sålts med android 2.2 som gen2 och det finns ingen sätt att få det att fungera. Uppgraderar du däremot med wbaw's TPTer så bevarar du den funktionaliteten om du skulle vilja använda dig av den i framtiden någon gång samt kan lätt konvertera ner igen till gen1 om du skulle vilja det av någon anledning.