Trodde telefonbuggen var borta i 2.34 ?:S

Diskussion i 'Nexus S - Allmänt' startad av DreamHawk, 23 jun 2011.

  1. pingo

    pingo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2010
    Inlägg:
    246
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Faktiskt inte enda gång. När rootade min följde jag guiden på MIUI Official Site

    Har kört stock,opensoju,miui och nu openaosp.
     
  2. JonasD

    JonasD Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Har bytt kernel till Jame Bond, har inte tappat mottagningen en enda gång sedan dess. Hade Netarchy innan.

    Sent from my Nexus S using Tapatalk
     
  3. kozz

    kozz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2009
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har stock 2.3.4 och har inte problem med täckning eller random reboots. Har jag iof aldrig haft problem med detta, inte i tidigare versioner av Android heller. Den är importerad från USA.

    Däremot tycker jag Telia har lite dålig 3G täckning på vissa ställen, t.ex. på kontoret där jag jobbar. Fast jag vet att andra personer med andra telefoner (t.ex. iPhone) har samma problem så inget Nexus S / Android specifikt. Där byter den ofta till Edge.
     
  4. DreamHawk

    DreamHawk Android Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    6 113
    Mottagna gillanden:
    420
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Jag har fått vara fri från reboots i exakt 8 dagar nu

    Sent from my Nexus S using Tapatalk
     
  5. Nilssonnet

    Nilssonnet Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vilken stock-rom ska man köra med om man vill slippa strul? Jag har CM 7.1 och Netarchy (senaste), minst en gång är det antingen reboot eller att jag måste dra ut batteriet.

    Har uppdaterat radion till KB3 men hade strul innan med.
     
  6. otto

    otto Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Kör någon Blandroid, tex infin1ty eller Blandroid själv. Är väl egentligen bara en nedstrippad stock-rom och ska vara så stabil som det bara går.
     
  7. Cherokee

    Cherokee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    642
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Jag har fått att dataanslutningen försvinner, nån gång, men det har varit när jag varit hemma. Har då tänkt att det kanske är något som stör men det verkar ju vara ett känt problem då... Har dock än så länge aldrig varit med om att den startat om eller brutit ett samtal. Har just ju en uptime på ca 160 timmar.

    Edit: Till skillnad från min gamla Hero så verkar det ju isf som den ändå startar om... Heron kunde sporadiskt dö, och jag var tvungen att dra ur batteriet för att det skulle fungera att starta den igen... överhettning?
     
    Last edited: 15 jul 2011
  8. JonasD

    JonasD Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Nu har jag testat lite mer med min telefon, just nu kör jag stock rom + root, verkar vara det som funkar bäst mot detta problem. Men trots det så tappar telefonen mottagningen minst 1 gång om dagen på exakt samma ställe, när det är dålig täckning. Det verkar som att när den får för dålig täckning och tappar signalen så klarar den inte av att koppla upp igen när det finns täckning. Detta stämmer bra med vad många skriver på bug trackern hos Google. Sorgligt att de inte gör något åt detta! Hoppas det kommer en 2.3.5 snart, den är ju släppt till NS4G nu och verkar ha förbättrat den något iaf.
     
  9. JonasD

    JonasD Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Nu testar jag CM7 Nightly 146 som är Android 2.3.5, det verkar som den inte tappar täckningen på de platser där den tidigare tvärdog. Ska köra några dagar och se hur det funkar. (Tråkigt att CM är snabbare att få ut 2.3.5 till Nexus S än Google, när Nexus ska vara den luren som får det senaste först)
     
  10. dobber81

    dobber81 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2011
    Inlägg:
    183
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Radiobuggen verkar kvarstå. Har en radiodump-fil från inatt. Kör på 2.3.5 CM 147