Problem: Dålig passform mellan display och skal

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av ENDOSKELLETONT800, 3 jul 2011.

  1. ENDOSKELLETONT800

    ENDOSKELLETONT800 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2009
    Inlägg:
    730
    Mottagna gillanden:
    85

    MINA ENHETER

    Hejsan!

    Vill inte framstå som en petnisse men har upptäckt att det är dålig passform mellan displayen och skalet på min s2. på vänstersidan ser man en glipa mellan displaykanten och skalet på ca 1-2 mm. glipan löper med hela långsidan och man kan sticka ner kanten på ett a4 papper på vänster sida men inte på höger. Någon mer som har detta "stora" problem ? eller är det bara jag som är superpetig ?
     
  2. zrra

    zrra Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    470
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    jag har samma "problem" :( Men om jag ska vara ärligt så är det inget att tänka på ;)
     
  3. ENDOSKELLETONT800

    ENDOSKELLETONT800 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2009
    Inlägg:
    730
    Mottagna gillanden:
    85

    MINA ENHETER

    Ok, men då vet jag att samsungs nogrannhet i passform inte är som förväntad ;)
     
  4. Skinksallad

    Skinksallad Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2009
    Inlägg:
    567
    Mottagna gillanden:
    159
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6
    Platta:
    Surface Go 2
    Du kan inte mena 1-2mm, det skulle vara en fjärdedel av telefonens tjocklek.
    Dock så har även jag en minimal glipa, tror den finns där för att underlätta tillverkning och reparation. Det kan samlas smuts i min där emot
     
  5. Gr1peN

    Gr1peN Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    688
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    ett normalt a4 papper är runt 0,13mm tjockt. tvivlar på att du kan få ner 10 a4 papper i glipan.
     
  6. tjtj

    tjtj Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2010
    Inlägg:
    396
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Om vi inte pratar om 1-2 mm utan om den glipan som även finns på min telefon som är ett par tiondels millimeter så tror jag även den har en mekanisk funktion och skyddar glaset.
    Om glaset ligger direkt mot ramen så kommer krafterna när man tappar telefonen på sidan att gå direkt in i glaset och kraftig öka risken att glaset går sönder.
     
  7. zrra

    zrra Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    470
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Det känns som att den blir större för varje dag :P På vänstra sidan av skärmen finns det inget glipa mellan displaykanten och skalet men på högra sidan får jag ner en A4 papper. Det som är störande är att massa sk*t samlas där :(

    ENDOSKELLETONT800: Använder du något skydd till mobilen?
     
    Last edited: 4 jul 2011
  8. MadMartigaN

    MadMartigaN Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2009
    Inlägg:
    306
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 2
    ROM:
    Vanilj
    Har den "glipan" men den är inte 1-2 mm! o_O Den telefonen ska du nog lämna in om det är så mycket.
    Får precis ner ena hörnet på ett vanligt A4, men det får jag på höger sida med.
     
  9. Ristaaf

    Ristaaf Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har en identisk glipa runt om hela skalet, den är nånstans runt 0,3 mm stor, tror också att den på något sätt har en mekanisk skyddsorsak (värmeutvidgning av skalet eller glaset t.ex.).

    Om ena sidan blir bredare och bredare låter det som glaset glider så du har hela marginalen på ena sidan.
     
  10. zrra

    zrra Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    470
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Så du menar att värmen gör så att skärmen flyttar på sig?
     
  11. TechNoir

    TechNoir Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2010
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    I SGS1, om jag inte missminner mig, så var displayenheten helt sonika bara ditlagt i telefonens ram (vilket kräver att det finns en möjlighet att faktiskt passa in glaset innanför ramen), direkt på lim mellan displayen och telefonen under. Så potentiellt så har displayen möjlighet att röra sig en smula åt olika håll, tills limmet härdar i fabriken. Sedan är det nog som sagt smart att ha ett litet spel runt kanterna om ramen får sig en smäll.
     
  12. Ristaaf

    Ristaaf Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag menar att glas och metall, liksom de flesta material krymper och expanderar beroende på temperatur, om man då har väldigt tight passform finns risk för spänningar mellan glas och ram som potentiellt skulle kunna skada det ena eller det andra.
     
    zrra gillar detta.