GPS slutat fungera?

Diskussion i 'Xperia neo' startad av Beelzebub, 5 jul 2011.

  1. Beelzebub

    Beelzebub Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Som rubriken lyder tycks GPSen i min Neo slutat fungera, ikonen blinkar i statusraden men min position placeras aldrig ut på google maps som den tidigare gjorde. Har provat att starta om mobilen men det hjälpte tyvärr inte.

    Några tips?
     
  2. paycheck

    paycheck Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2009
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    152
    Telefon:
    S23

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S23
    Är du utomhus när du testar?
     
    Beelzebub gillar detta.
  3. Beelzebub

    Beelzebub Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hade ingen aning om att det funkade så dåligt inomhus och att det var normalt? Men tack, ute funkade den ju faktiskt!
     
  4. Houdinie

    Houdinie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2011
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Oftast ska GPSen "se" himlen för att fungera. Minns när jag hade en passagerare i planet (pa28) och han tappade sin GPS på golvet. När han sedan printade turen så såg man ett tydligt hack där GPSen inte haft kontakt... och ändå var det bara tunn metall ivägen. Den fungerade när den låg i fönstret, men inte på golvet strax brevid.
     
  5. signoc

    signoc Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    var lika på Arc:en för mig, fungerade inte alls inne eller nära fönstret. På min gamla iPhone 3G så visade den i alla fall i vilket område man befann sig, även om det inte blev exakt förrens man gick ut. Arc:en sa bara att det inte fanns någon kontakt och vägrade gissa.
     
  6. Vidur

    Vidur Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Slå på att telefonen får använda wifi och 2g/3g nätet för positionering så kommer även arc att "gissa" rätt bra.
     
  7. Samme

    Samme Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2009
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Det har ju med att göra vad det är för typ av hus också. Om det är en betongbunker eller en träkåk så skärmar dom av olika. Vi har ett tegelhus och det är inga problem att använda GPS'en inne. :)