Galaxy Tab 10.1 finns i lager nu hos telia

Diskussion i 'Samsung' startad av Maxinux, 22 jun 2011.

  1. Tatty

    Tatty Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER


    Jag ser det hos mig med! Samma.

    Telia nämde igår att alla som ändrat till vit senast fredag och även så långt de hann med för de som ändrat på måndagen skulle skickas ut igår kväll.

    Så de verkar vara på gång nu ;)
     
  2. Tatty

    Tatty Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag har också tecknat nytt abonnemang. Inte fått något än, och först igår stod det på mina sidor att det överhuvudtaget är något där.
     
  3. zaphyrdroid

    zaphyrdroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2011
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jeg fikk en sjokkerende melding på twitter i dag

    Den 10e!! De visste at det blev forsinket allerede den 10e, men velger å ikke si noe! Jeg er sikker på at om vi visste at det blev forsinkelser, så ville vi ikke bestillt hos Telia! Og på hjemmesiden stod det ingengting om at det var en komp for forsinkelse, men en oppfattes som en bonus om man var tidlig ute med sin bestilling! Dette er under all kritikk!! :mad: :mad:
     
    nodisk gillar detta.
  4. Kixx

    Kixx Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2010
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Vad i hela hel*ete. Om det där uttalandet kommer från någon inom telia så kan dom ju fan inte bry sig ett smack om sina kunder utan försäljning, pengar och statistisk är det enda som gäller. Att vara serviceminded har dom tydligen glömt bort vad det är och att skapa goda relationer verkar ju heller inte prioriteras. Skam och skandal. Sleeven var ju en bonus för att man var snabb på att beställa.
     
  5. helldin

    helldin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hur är de möjligt ringde telia igår vid 16:00 tiden å frågar hur de går med Taben då säger dom att den ska ha blivit skickad, Ok tänkte jag lurt så jag ringde igen vid lite innan 21 å dom säger ja den ska vara skickad hör av dig i morgon för kolli nr, Äntligen tänkte jag å ringde nu på morgonen, Men nu säger dom att nä den är inte alls skickad och dom måste ha sagt fel, Hur är kompetens nivån när 2 av 3 har fel på de företaget då?
     
  6. nodisk

    nodisk Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER



    Haha inget förvånar mig när det gäller Telia.. Helt sjukt om det där stämmer då är det ju värre än värst... :mad:
     
  7. hamchoi

    hamchoi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2011
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Beställde en vit den 11/6, frågade Telia på Twitter om kollinr idag eftersom jag trodde att de hade hunnit med att packa min order men icke...

    Telia_service

    Vi kan inte se något kollinummer förrän paketet är lämnat till posten och ännu finns inget kollinummer.

    Ingen Tab idag heller då...
     
  8. Kixx

    Kixx Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2010
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Pratade med telia idag IGEN och fick nu ett nytt besked. Plattan kommer kanske levereras den 12 juli men hon kunde inte lova något. Fick ett kollinummer också men det fanns ju inte ens registrerat.

    Vilka jävla clowner.

    Bad kvinnan på kundtjäns att gå in här på forumet och läsa den svidande kritik som vi alla har gentemot Telia och deras minst sagt bristfälliga information och behandling av sina kunder.

    Nästa vecka så är det jag som säger upp mina abonnemang om den ej är levererad.
     
  9. jfg

    jfg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kolla den här tråden på Telias eget forum:
    https://forum.tewss.telia.se/topic/3748-samsung-galaxy-tab-101-senaste-info-i-post-64-pa-s7/
    (alternativt gå in på https://forum.tewss.telia.se/forum/56-samsung/ och klicka på "Samsung Galaxy Tab 10.1)

    Om länken redan är postad någonstans så ber jag om ursäkt. Det är tokvarmt ute och inte ett moln på himmeln, så jag orkar inte sitta inne och läsa igenom alla de senaste meddelandena... :-) Om jag hade fått min beställning från Telia hade jag förstås kunnat sitta ute och läsa på min surfplatta... :-/
     
    Last edited: 7 jul 2011
  10. archen

    archen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2011
    Inlägg:
    363
    Mottagna gillanden:
    178

    MINA ENHETER

    Fick just ett samtal från telia i falun att min platta fanns att hämta nu

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  11. maba

    maba Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2009
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Ja det är ju verkligen skitkul att vi som förbeställt inte sett röken av våra tabs ännu men att vilken kotte som helst verkar kunna knalla in i en butik och plocka upp en...

    Telia borde ha skickat de tabs dom fått in på lager till oss som förhandsbokat istället för att skicka ut dom till butikerna kan man tycka.. Och till de som beställt svarta tabs hade de ju kunnat höra av sig och fråga om man ville byta till vit istället och inte tappa sin plats i kön.

    Det här är helt enkelt uruselt.

    Tack Felia!
     
  12. brodiniozo

    brodiniozo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2011
    Inlägg:
    330
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Fick också samtal från telia falun att dom har fått in nu, så dom skulle hålla en åt mig tills eftermiddag :-) SWEET!
     
  13. Silvercliff

    Silvercliff Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    479
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Fast det verkar som att de butiker som fått plattor fått dem för att de haft förhandsbokningar. Den butik jag och min kollega köpte våra i hade t.ex fått in två exemplar, antagligen för att han hade just två förbokningar.
    Min bokning la jag dessutom i slutet av maj.
    För inte har vi väl hört talas om någon som bara knallat in och köpt en platta över disk i en Teliabutik, utan att ha förbokat?
     
  14. zaphyrdroid

    zaphyrdroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2011
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Tydeligvi har de svarte vært forsinket i ca en måned nå. Når fikk vi beskjed? for 2 dager siden. Siste gang jeg handler hos Telia, og mine abonnementer blir oppsagt asap
     
  15. a_g

    a_g Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2011
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag är precis som du lite irriterad över Telias dåliga information och hantering av order i detta ärende - men riktigt så där lätt är det antagligen inte.

    Jag har pratat med två butiker (av tre i hela Malmö, företagscentrum har jag inte brytt mig om) och deras första omgång totalt sett var 6 plattor. Det större problemet ligger nog hos Samsung, de har kanske inte kunnat tillgodose efterfrågan i staterna (jag spekulerar...) och därför fortsatt skicka alla sina tillgängliga plattor dit. Och när det är dags för lansering i Sverige så står Telia helt plötsligt tomhänta.

    Det gör ju givetvis inte Telia helt oskyldiga i denna härva, men att dra det till den nivån att vem som helst får gå in och köpa en platta idag tycks långt överdrivet.
     
  16. Gnubaver

    Gnubaver Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    891
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Men då hade du fått oljefläckar under skärmen icke sant?
     
  17. a_g

    a_g Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2011
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Då hade han bara beställt en ny... och fått den efter 3 ombokningar och en nakenritual långt inne i de småländska skogarna, endast iförd ett kompensationsfodral på hjässan. Detta för att behaga telekom gudarna. :)
     
    Last edited: 7 jul 2011
  18. zaphyrdroid

    zaphyrdroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2011
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Feilen ligger sikkert hos Samsung, og kanskje hos fabrikkene i Korea, men det er Telia som han ansvar for sine kunder. Telia skal informere sine kunder. Telia mister kunder på dette, ikke Samsung. Telia fremstår som det mest amatørmessige firma jeg noensinne har handlet med i Sverige. Alle andre klarer å sende ut kolli nr og/eller status på leveranser og forsinkelser. Telia er en titan på markedet, og er tydelig preget av det. De gidder ikke engasjere seg i små ting som kundetilfredshet om det ikke er av de store kunder. Jeg kan se Telia søker nye folk til kundeservice nå. Jeg håper for deres skyld de behandler sine ansatte bedre enn sine kunder.
     
    nodisk gillar detta.
  19. Nithrin

    Nithrin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2011
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Kommer från butiken på Frölunda Torg. De hade plattor, men alla var bokade. Min huvudanledning var dock att säga upp ett abonnemang. Jag tar något varje dag nu, mitt engagemang hos Telia är snart lika stort som deras för mig. Och deras tystnad visar att de inte är intresserade.
     
  20. brodiniozo

    brodiniozo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2011
    Inlägg:
    330
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Nu är jag påväg hem med en 10.1 i min telia påse. Jag knalla bara in å köpte den!