[Diskussion] Version KF3 finns nu på KIES. *Ändrad rubrik*

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Stedad, 25 jun 2011.

  1. mdeletr

    mdeletr Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2011
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Mitt batteri har också blivit betydligt bättre. Jag har mer % på Android OS men betydligt bättre batteri.
    Så jag är nöjd.

    /jonas
     
  2. Higuain

    Higuain Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2011
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hur uppdaterar man genom odin? Tänkte skippa uppdatera genom KIES eftersom många har haft så mycket problem med det.

    Jag har laddat ner allt som behövs för odin och vet hur man kör download mode, men vet inte om jag ska trycka på bootlocker, PDA, Phone eller CSC.

    Och försvinner allt när man uppdaterar? som musik, apps, root osv.

    Har inte alls några problem med mobilen men tänkte uppdatera för batteritidens skull. Längre batteritid är alltid önskvärd.
     
  3. UKG

    UKG Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2011
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    PDA ska du trycka på. Du kan även kolla här om du är osäker: Flasha SGSII med Odin - Swedroid Wiki
     
  4. fristil

    fristil Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Uppdaterade för ett par timmar sen via KIES, inga problems alls, tog ca 10 min så var allt klart.

    Verkar som jag har kvar batteri-buggen Android OS alltid högst upp. Jag fick även batteri-buggen innan, efter jag stängt av telefonen och tagit ut batteriet så dök den upp, innan hade jag den inte.

    //Micke
     
  5. robinofstockholm

    robinofstockholm Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    500
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    -----
     
    Last edited: 1 jul 2011
  6. Higuain

    Higuain Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2011
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ok tack för hjälpen..vet du möjligtvis om min musik, appar root osv försvinner med uppdateringen?
     
  7. tjtj

    tjtj Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2010
    Inlägg:
    396
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Root försvinnner,men övrigt finns kvar. Vissa ändringar som kräver root försvinner också också, tex borttagning av batteripipet. Men det är ju lätt att roota om telefonen.
     
    Last edited: 1 jul 2011
  8. PatrickOne

    PatrickOne Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Kies är nästan sämre än Samsungs support (vilket nästan är omöjligt, har aldrig stött på så okunninga människor i en support tidigare).
    Kies tar även 1 GB ram efter ett tag och fungerar sjukt instabilt. Uppdateringen från Samsung var värdelös, fick ladda ner en mellanuppdatering för få in senaste versionen som den ville dra ner självt. Fick ändå inte skiten att funka på min utvecklings win 7 maskin, tvungen köra kies skiten under win xp.

    Inte f-n hade de löst (i kf3) två saker jag stört mig på sen releasen. Kanske någon här som hittat lösning: om man använder pop eller imap mejl så försvinner nerladdade mejl på mobilen när annat program tar bort mejlen efter sig - de ska stanna kvar i mobilen, men icke. Det funkar med k9 appen men inte med E-post - tveksam till det skulle vara android eftersom funkar på andra mobiler.

    Jag bytte sim-kort och sen dess skickas ett sms varje gång jag startat om mobilen till det nummer jag förinställt - räcker med en gång tack och jag vill inte återställa till fabriksinställningar bara för jag bytt sim-kort (samma telefonnr) - jag har stängt av varningen men hade velat haft den kvar.

    När jag spelade spider-man, blev mobilen tydligen för varm, telefonen flippa ut och ställde om sig till något som kallas säker läge, widgetar försvann och alla mina skärmsidor under Program sorterades om i bokstavsordning - arrggh hade lagt massa tid på att sortera allt - finns det någon app för ta backup/återställa ikonerna för resp. skärmbild?

    Är det någon som kan testa när man bläddrar upp och ner bland ca 100 i listan när man är i Market appen, jag upplever det som mobilen hackar till i bland med KF3 medan det flöt utan problem med KE2, hoppas inte man låst cpu'n eller försämrat grafikhanteringen i KF3
     
    Last edited: 1 jul 2011
  9. RURAL

    RURAL Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    2 303
    Mottagna gillanden:
    1 247

    MINA ENHETER

    Ett av mina favoritspel på Android, Wiz Kid Jr. började krångla i samband med KF3. Efter att kontinuerligt bollat med utvecklarna har de nu äntligen hittat felet, och det kom med KF3 som jag trodde.
    Det handlar om något som heter SoundPool samt hur SGS2 använder ljudeffekter i spel och appar. Tydligen på ett dåligt sätt, då den får mjukvara att frysa istället för att ladda rätt ljudeffekter. Spelet fungerar om man stänger av ljudeffekter och kör med musik endast. Utvecklarna valde att ta bort det från Market för SGS2-kunder tills Samsung återgäldar problemet.
    Känner mig skyldig här, då det var jag som rapporterade felet och hjälpte studion att lösa det. :(
     
  10. MTD

    MTD Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2011
    Inlägg:
    285
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Ja, shame on you! :-)
     
  11. albinsson

    albinsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2009
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Nu har jag läst igenom alla 15 sidor och kommit fram till att det verkar vara fler som ser fördelar än som ser nackdelar. Så jag tänker hoppa på tåget.
    Tre frågor bara:
    1: Jag har ke2 men har lagt in ke7 modemet pga handover problemet, steg ett blir väl att med odin lägga in ke2 modemet igen först eller behövs inte det om man lägger in kf3 med odin istället för kies?

    2:om jag flashar kf3 mest odin, får jag även då behålla mina appar, inställningar och sms mm.?

    3: Om jag inte blir nöjd med kf3 och vill flasha tillbaka till ke2 +ke7 modemet, går det även att göra det bakåt så att säga. Utan att förlora användardata?

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  12. Akillles

    Akillles Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    1 738
    Mottagna gillanden:
    413

    MINA ENHETER

    1. Flasha hela romen (kf3) med odin. Den innehåller även ett nytt modem.

    2. Allt sparas

    3. Inga problem
     
  13. zorco

    zorco Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    2. Minst två personer jag vet som blivit av med ALLA sina google kalenderposter, de raderades både @ googlekalender online och i telefonen efter update! (finns egen tråd för det.. så allt verkar inte sparas... vissa sker hårdraderas även online!...

    :mad: !Samsung! jag gillar verkligen min galaxy S2, men förfan hur svårt kan det vara att få ut en bra update och få kies att fungera på windowsmaskiner utan att man ska göra 57st procedurer för att få det att fungera?! Svenssons klarar det inte tyvärr... Testar man inte en ny release innan man skickar ut den till alla att uppdatera med? suck.
     
  14. drgregur

    drgregur Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2009
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    SKulle uppdatera igår och först ville Kies uppdatera sig (PC), men det gick inte. När jag starta om datornm så installerade3 de senaste windows uppdateringarna, och efter det så fungerade Kies och det blev uppdaterat. Jag startade om telefonen och kopplade in den usb. Den fråga om jag ville uppdatera telefonen, och det gick som en dans. Tog ca 4min.

    Det jag har märkt efteråt är att lockscreen försvinner snabbare/smidigare än förut. Kameran fungerade bra, tills blixten drog igång, verkar som att det blev för ljust och svagt rosa skimmer i mitten uppstod. Jag gick in i telefonen och körde den senaste Camera Firmware i Samsung Apps, och efter det känns det som det har försvunnit, men kan inte svära på det. Tycker jag ser en svag rosa nyans längs ytterkanterna nu men bara på vissa foton i dåligt ljus. Tycker även att min täckning blivit bättre än innan.
     
  15. robinofstockholm

    robinofstockholm Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    500
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Fasen, vad man blir förbannad på denna KF3. Ville inte alls uppdatera men av konstig anledning så uppdaterade Kies min telefon....(skulle synca med min outlook) och då var det för sent att stoppa eländet.

    Min telefon har fungerat suveränt tidigare.
    Men har precis problem med batteriet och laddningen. Hade min SGS2 inkopplad igår natt via min dators USB. När jag vaknade så hade telefonen 10 procent strömstyrka (innan dess så hade den strax över 50%). Man höjer ögonbryna och konstaterar bara vad sysslar Samsungs tekniker med.

    Om det är det batteribuggen jag har, så får man verkligen tacka Samsung för problemet. Dessutom så tog det evigheter att ladda telefonen idag.. blev istället via nätkontakten.
     
  16. tjtj

    tjtj Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2010
    Inlägg:
    396
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Du behöver starta om telefonen om den uppför sig så, det är ju nåt som har hängt sig och drar massa ström.
    Generellt så är det mkt lite problem rapporterade med KF3, så få så att de flesta av de som faktiskt är rapporterade kanske inte ens beror på just KF3 utan på något annat som inträffade ungefär samtidigt. I ditt fall så kan det t ex minst lika gärna vara anslutningen till KIES som fick nån process/drivrutin i telefonen att sluta lägga sig i viloläge.
    Tråkigt att uppdateringen strulade och att nåt hängde sig, men du ska inte såga KF3 än, den kan mkt väl funka kanon för dig.
     
  17. robinofstockholm

    robinofstockholm Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    500
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER


    Fick även i eftermiddags ett konstigt systemmeddelande typ: Saknas SIM kort i Telefonen. Blev förvånad... men fungerade igen efter återstart.

    Vad brukar du rekommendera. Ska man formatera om sin telefon då man har uppdaterat till KF3? Vad är brukligt?
     
  18. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    De ska inte behövas men de är brukligt då de strular. Göra en så kallad återställning. Byter man exempelvis rom så brukar man ju "wipe:a data/cache". Dock ska de inte behövas om man håller sig till stock. Men vill man få den där sköna känslan att det bara är rent och fint, så är en återställning att rekommendera, speciellt om de strular med konstiga systemmeddelanden. :teeth:
     
  19. fristil

    fristil Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Vet inte om detta har blivit sagt ännu, men med denna uppdatering så stängs WIFI-sharing av när man stänger av WIFI, i KE2 (hette den så) så låg den kvar och drog kräm som fan efter man stängt av WIFI.

    //Micke
     
  20. Syven

    Syven Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har läst och följt tråden ett tag nu och har försökt att använda Kies för att få in KF3, funkat sådär kan man säga...
    Blev sjunde gången gillt för min del. Nu är den inne i luren iallafall.
    Tips till er som det inte funkar för är att ha 100% batteri, och absolut inget annat igång i datorn. Fick även mixtra lite med usb felsökningsläge igång för att Kies skulle hitta luren.
    Nu är det bara att hoppas att man inte får en sämre lur än innan som vissa känner att de fått....