Galaxy Tab 10.1 finns i lager nu hos telia

Diskussion i 'Samsung' startad av Maxinux, 22 jun 2011.

  1. a_g

    a_g Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2011
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag försökte byte den 4'e juli enligt de instruktioner Thomas L. från Telia.se gav.

    Men 90200 vägrade byta, och efter tre dagars kommunikation (jag ringer, får svar att bli uppringd, blir uppringd dagen efter) fick jag reda på att min order var makulerad och jag nu kunde göra en ny order.

    Om någon faktiskt lyckats byta, och därefter även fått ut sin tab, vänligen bekräfta att det faktiskt gick...
     
  2. helldin

    helldin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Igår fick jag ett kolli nummer utav telia och dom sa att den var skickat, För att försäkra mig om allt stämde nu som de inte ha gjort tidigare när jag fick ett annat kollinr, så ringde jag ytligare 2 ggr och de var samma svar den var skickad och de fanns ett kolli nummer.

    När jag ringer i dag så svarar en herre å jag frågar varför inte kollinummret är registrerat på postens hemsida får jag till svar Den är inte skickad men jag ser att den finns i lager. varav följdrågan blir varför ljuger ni för? jag ringde 2 ggr i går och det var garanterat att den gått iväg. Varav han säger de är enklare att säga att den har skickats för de tar mindre tid och man slipper höra klagomålen så slänger han på luren.

    Nu börjar jag bli jävligt trött på hur telia hanterar sina kunder!
     
  3. husebuse

    husebuse Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2011
    Inlägg:
    296
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER


    Jag hoppas att du fick namnet på personen som svarade dig så. Telia vill nog veta vem det är.

    /martin
     
  4. helldin

    helldin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Minns inte vad han hette blev rätt frustrerad och arg.
     
  5. stavhammar

    stavhammar Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Beställde 25 maj en svart.
    Ändrade via 90200 till en vit den 4 juli. Fick ny order och bekräftelse samma dag.
    Via twitter fick jag kollinummer igår. Gick bra att följa!
    Idag SMS från posten att den finns att hämta.
    Och nu hämtad samt uppackad och laddas!
    Skriver detta på på min då nya vita Samsung GT 10.1

    Nu väntar jag bara på SIM och det utlovade fodralet!
    Men hittils bra!
     
  6. maba

    maba Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2009
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Jag beställde en svart via telefon den 14:de juni, men efter besked om förseningar så bytte jag till en vit via Felias twitter den 4:e juli. Detta verkade gå igenom samma dag eller dagen efter (i tisdags), så efter Felias uttalande om att dom skulle skickas i onsdags eftermiddag var jag självklart mycket hoppfull om att ha en platta till innan helgen. Men icke, pratade med 90200 igår och då sa dom att den skulle skickas idag. Ok, så ingen Tab innan helgen. Var nere i Feliabutiken i förmiddags för jag tänkte om dom fått in några där kanske jag kunde ta en därifrån istället. Det fanns en, och den var bokad av någon annan. Så jag pratade med dom i butiken och sommarjobbartjejen jag pratade med ordnade så att Felias kundtjänst skulle ringa mig. Efter ca en halvtimme ringer dom, jag frågar om status på min Tab och vad får jag för svar? Att dom väntar på leverans ifrån distributören, och han visste inte om distributören skickade direkt till kunderna eller om det går omvägen via Felia. Så han kunde inte ge mig nåt besked alls om när jag skulle få min platta. "Nästa vecka bör du ha den, jag ser att det står en notis här om att den ska skickas". EN NOTIS? OM ATT DEN SKA SKICKAS? Ja tro fan det, nåt annat vore ju konstigt eftersom jag beställt den.

    Blir så jävla trött på Felia och det påpekade jag för honom också, samtidigt som jag sa att jag visste att jag inte var den enda som var besviken över hela den här härvan. Och han verkade medveten om att dom hade många missnöjda kunder just nu. Då är ju bara frågan: VARFÖR I HELVETE FÅR DOM ALDRIG TUMMEN UR?!?! Varför kan dom bara inte sätta sig och ha ett krismöte eller vad som helst, få lite struktur inom företaget. Drivs det av tolvåringar? Jag jobbar själv på ett datorföretag (som IT-tekniker/programmerare/webbutvecklare/alltiallo) som uteslutande riktar sig till företagskunder, hade vi betett oss på detta viset vid leveranser av servrar och arbetsstationer och annat krimskrams så hade vi helt enkelt inte haft något jobb kvar att gå till. Tur att Felia känner sig så pass stora i kragen att dom helt enkelt kan skita i den här typen av frågor.

    Sent from my HTC Vision using Tapatalk
     
  7. streber

    streber Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2009
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag fick ta ut ett ex och sen när den beställda kommer så lämnar jag in den butiken igen.
     
  8. Maxinux

    Maxinux Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2010
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag byte oxå till vit 4:e juli och fick SIM kortet och instruktion idag men ingen platta. Skit i telia jag avbeställer nu.

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  9. archen

    archen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2011
    Inlägg:
    363
    Mottagna gillanden:
    178

    MINA ENHETER

    Haha jag tyckte mitt fall var ganska
    Extremt men alla verkar ha minst lika stora problem som jag.

    Undra hur nöjd samsung är med samarbetet med telia... mailade samsung igår och berättade om min historia.. Fick svar idag att dom skickade det vidare till berörd avdelning.
    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
    nodisk gillar detta.
  10. nodisk

    nodisk Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ska ta och maila Samsung jag med nu. Får jag ingen relevant info tills på måndag så avbeställer jag med.

    Telia aggerar så illa att jag blir förbannad och det brukar vara svårt att få mig förbannad. :scared:
     
  11. Tatty

    Tatty Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Enligt postens nya regler, eller vad det är, finns ett slags kollinummer även på brev, däremot inget vi kan se eller spåra.

    Behöver jag nämna att simkortet och ett välkomstbrev från Telia låg i brevlådan idag? Fortfarande inget svar från Telia Twitter om kollinummer, trots påtryckningar. Inget registrerat hos posten heller.
     
  12. Tatty

    Tatty Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tack! Ungefär som mig då! Fick ändrat till vit 4 juli. Men inget platta här än.
     
  13. Maxinux

    Maxinux Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2010
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag ringde för att avbeställa nu och orsaken att jag har inte fått plattan än och support killen kollade i sin system och sa att min platta finns i utlämningsstället sedan 30/6 hahahahahaha
    Då berättade jag till honom hur Telia bekräftat att den svarta kom aldrig till Telia. Och hur jag byte till vit men fick inte den då ha ba mig att kolla med varusupport och kommer med info om den är skickat eller inte. Hoppas att han ringer och säger att den är inte skickat så fortsätter vi med avbeställning.

    EDIT: Glömde säga att han kunde inte se att den via plattan bara svart som finns i beställningen, alltså de har inte ändrat den till vit.
     
    Last edited: 8 jul 2011
  14. archen

    archen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2011
    Inlägg:
    363
    Mottagna gillanden:
    178

    MINA ENHETER

    De här är ju helt sjukt.. Blir bara värre och värre.. Jag blev nyss lovad en platta på tisdag, ska skickas på måndag.. Jag tror inte på något förrän jag har den i handen

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  15. movitz

    movitz Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2011
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag ska också ta och maila dom, det kan ju inte vara meningen att man ska få plattan på samma gång som andra butiker om dom är exklusiva.
     
  16. Maxinux

    Maxinux Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2010
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Samma här de lovar att den är bytt till vit och jag får den i början av nästa vecka. Jag vet inte, ska jag vänta eller avbeställa. Jag tror inte längre på Felia.

    EDIT: Nu säger de "planeras skickas under nästa vecka" hahahahah vilka idioter.
     
    Last edited: 8 jul 2011
  17. a_g

    a_g Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2011
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Skulle ge dom förslaget att implementera någon slags DIY hantering i deras lager. Då skulle vi i alla fall veta att den skickats eller inte... och varför.
     
  18. maba

    maba Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2009
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    "mabamabalito Din tab är bytt till en vit, och de flesta sådana ordrar beräknas levereras under nästa vecka. Mitten sisådär. //LA"

    Fick detta av Felia nyss. Genast dykor några frågor upp i huvudet:

    1. "de flesta sådana". Hur görs detta urvalet? Ett kösystem i kösystemet?
    2. "beräknas levereras". Är det fikarasterna som styr eller något annat?

    I vilket fall som helst ett svar som egentligen säger "vi har inte en aning om vad vi sysslar med och borde bli stämda för falsk marknadsföring och lurendrejeri", speciellt med tanke på att Felia igår sa att min skulle skickas idag. Fast det sa dom ju för en vecka sen också...
     
  19. nodisk

    nodisk Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Telia_service
    Vill du att vi ändrar till vit "igen" eller vad föredrar du? //LA
    54 minutes ago
    Telia Kundservice Telia_service
    Jag får be om ursäkt, men nu när jag har fått info om din order inser jag att ändringen till vit inte har gått igenom korrekt. -->
    53 minutes ago Delete


    Jaha inte undra på att man ej har en tab, nu blir det avbeställning.. Jävla felia..
     
  20. Tatty

    Tatty Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag fick svar från Telia Twitter att mitt platta planeras att skickas nästa vecka.

    Jag har ringt Telia och avbeställt.

    På väg till butik för att försöka köpa en där istället.

    Det jag är rädd för nu är att killen på Telia inte alls avbeställde som han så att han fixar.. mobila abonnemanget som är bundet till plattan finns fortfarande kvar på mina sidor hos Telia.

    Kollinummret jag fick var alltså falskt dessutom då ja.