Vilka surfplattor ska man hålla utkik efter i höst?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Shaqim, 8 jul 2011.

  1. Shaqim

    Shaqim Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hej! Efter sommarjobbet har jag gott om pengar och tänkte därför köpa en surfplatta som jag ska använda i studierna. Har frågat lite om detta innan men fick ingen fart på tråden. Nu är dock även min frågeställning lite annorlunda.

    Som det ser ut just nu är jag riktigt sugen på en transformer, men det lanseras ju ganska många plattor hela tiden. Någon som vet vad som kommer till hösten och om det finns någon som verkar riktigt spännande?
     
  2. enV

    enV Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag har just skaffat mig en transformer och är sjukt nöjd! Men vilken du än skaffar så se bara till att du skaffar en med 3.x för det gör så otroligt mycket för plattan jämfört med 2.x som är anpassade för telefoner.
     
  3. MarcusDaze

    MarcusDaze Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2010
    Inlägg:
    253
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Egentligen bara att vänta och se vad som finns när du väl ska köpa, så svårt att förutspå saker! :)
     
  4. Shaqim

    Shaqim Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jo det är klart. Men jag har ingen koll riktigt på vad som redan annonserats. Finns det någon bra sida för detta?
     
  5. MarcusDaze

    MarcusDaze Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2010
    Inlägg:
    253
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Swedroid? ;) Jag tycker att det uppdateras dåligt från tillverkarna om kommande produkter. :/
     
  6. Foxy

    Foxy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2010
    Inlägg:
    543
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Om du ska köpa just nu är det ju Transformer eller galaxy tab ;)
     
  7. Gunilla

    Gunilla Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej, undrar samma. Vill ladda in PDF och .doc i Word, Office paketet inte open office, för att läsa och även kunna markera viktiga avsnitt i texten. Ser att Apple nu släppt en Adobe reader som är kompatibel med Andriod. Någon som vet vilken platta som redan nu skulle uppfylla ovanstående krav? Allt det andra finns ju på dom flesta .....
     
  8. Shaqim

    Shaqim Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag kommer nog köpa plattan i augusti, antar att det inte kommer komma något som bräcker transformern på ett tag. Det lär ju åtminstone inte komma någon som är bättre anpassat för det användningsområdet jag är ute efter, det vill säga studierna.
     
  9. PingviN

    PingviN Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    211
    Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    Xperia XZ2 Premium

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xperia XZ2 Premium
    Övrigt:
    Garmin Vivoactive 3
    Jag känner just nu att det inte finns några intressanta alternativ. Tegra 2 innebär inget hp 720/1080p-material och Android/iOS är för mycket leksak och för lite produktivitet. Windows 8 till höstan 2012, då kan vi börja prata platta :)