N1´an flyter inte på som den borde

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av Barilla, 13 feb 2010.

  1. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Då är iPhonen trasig eller så laggar dina ögon. :P

    Nej men allvarlig, alla N1´or har detta "problem", vissa lider av det och andra tänker inte på det. Men det finns där, på alla.
     
  2. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 287
    Mottagna gillanden:
    2 391

    MINA ENHETER

    Lol, hur vet du det?. testat alla?
     
  3. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Håller inte med om att det är subjektivt om så många människor över hela världen påpekar detta. Det är dock subjektivt om det är ett problem eller inte. Vissa bryr sig inte om det, men förändras det faktum om att det finns där? Nej.

    Men jag förstår vad du menar. :)
     
  4. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Vad får dig att tro att inte alla har det? Googla lite på det, nämns över hela världen. Men du har fått den enda som inte flimrar? Inte troligt. Det är snarare troligt att du inte uppfattar vad vi pratar om eller helt inte stör dig på det.

    Inget illa menat. :)
     
  5. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 287
    Mottagna gillanden:
    2 391

    MINA ENHETER

    Kolla lite först, animeringarna får iphone att verka mjuk och Nexus högre upplösta skärm verka ryckig.
     
  6. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER


    Så först så säger du att den är helt perfekt, inget lagg... Nu säger du att det är för att den har en sådan högupplöst skärm att den VERKAR rycka fast den inte gör det? He he...
     
  7. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 287
    Mottagna gillanden:
    2 391

    MINA ENHETER

    Nej, om du stänger av animeringar och använder rätt launcher så finns inga ryck.
     
  8. packetlss

    packetlss Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2009
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Slöhet i app-drawern beror på den är "genomskinlig", eller rättare sagt kan vara genomskinlig. Detta gör att hemskärmen inkl. ev. live wallpaper ritas om i bakgrunden hela tiden, även om det inte syns.

    Sen saknas för närvarande acceleration på nästan alla 2d saker generellt sett på N1. Det är på väg in men är inte klart. Cyanogen har delar av detta in sin grafikdriver redan (NEON acceleration), men det är långt ifrån komplett. Romain Guy (google anställd som jobbar med UI ramverket) har sagt att uppdateringar på detta är att vänta.

    Ni som har haft Hero vid release och sen fick nya programvaran såg ju vad optimeringar kan göra för prestandan.
     
  9. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jag frågar igen, vilka animeringar är det i de svartvita settingsmenyerna och vad har launchern med det att göra?
     
  10. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Tack, äntligen ett positivt besked och även lite fakta på att detta faktiskt existerar.
     
  11. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 287
    Mottagna gillanden:
    2 391

    MINA ENHETER

    Vilka ryck har du settingsmenyn?. Är ju hur smoooth som helst.
     
  12. spazz

    spazz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2009
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag tror att jag faktiskt lyckats identifiera det Barilla menar, scolla långsamt upp och ner så blir det lite tydligare, det rycker liksom till lite ibland.

    Personligen så tycker jag att launchern och att gå mellan hemskärmarna är betydligt mer irriterande och hoppas de fixar det först. Har även märkt att min notification bar laggar till ibland.
     
  13. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 762
    Mottagna gillanden:
    44 765
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Kan vi lämna detta och diskutera sakfrågan? Det här leder precis som jag skrev ingenstans, ni har två delade uppfattningar i frågan och kommer inte överens, om ni inte kan enas om att vara oense föreslår jag att ni fortsätter er diskussion i en PM-session av hänsyn till oss andra i tråden.

    Tack för informationen packetlss, har med följt RomainGuy på Twitter och onekligen verkar det som att en lösning som sagt verkar vara på gång och att Google definitivt är varse om den irritation detta förorsakar för många av användarna.
     
  14. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Nej, det flimrar. T om google erkänner ju det när de jobbar på en lösning. Men nu lämnar vi det, är du nöjd. Grymt. :-)
     
  15. TheNano

    TheNano Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2009
    Inlägg:
    1 709
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    tråkigaste tråden EVER!
    var jag Off TOPIC här ?
     
  16. Ogglord

    Ogglord Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2009
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det kommer komma patcher som fixar detta! Det är jag säker på!
     
  17. McGilljam

    McGilljam Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2009
    Inlägg:
    519
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Ja det kommer. Liquiden är lika högupplöst och nedklockad och rycker inte ett dugg, men det är som ni säger en hel del skillnad på N1 och Android 1.6. Att ha saker genomskinliga för att ha fancy saker på i bakgrunder så som simmande spermier i 100-tal tar en hel del kraft.

    Jag ser fram emot uppdatering, men under tiden så tycker jag att ni ska hålla eran N1 med kärlek och faktiskt beundra den som maskin.
    Den är stabil, känns underbart robust och andas kvalité, solid i monteringen och knakar inte det minsta. Den har aldrig i kraschat i mina händer som Liquiden gjorde.
    Force Close har jag fått men det har berott på appsen.

    Nu har inte jag ägt många smartphones, men den hoppar ifrån min gamla Xperia X1 som "gav upp" och Liquiden med stora rymdkliv.

    Säger bara en sak. Se på det ni HAR i näven ist för det ni INTE har. Kärlek. <3 <3
     
  18. calle

    calle Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2009
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    WORD!!!

    Även om kärleken hade varit liiiite större om uppdateringen kommer kvickt!!