Fråga: är omstarterna fixade med den nya uppdateringen?

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Alvin, 5 jul 2011.

  1. Alvin

    Alvin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    836
    Mottagna gillanden:
    461

    MINA ENHETER

    Har ni son har haft problem med omstarterna fått dessa åtgärdade med hjälp av den nya uppdateringen?
     
  2. nilo

    nilo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2011
    Inlägg:
    127
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER


    Min dog efter ett samtal bara några timmar efter uppdateringen... fick ta ut batteriet för att få igång den igen.. förhoppningsvis ett gammalt state då jag inte hade tagit ur batteriet sedan uppdateringen... annars... BLÄÄÄ :(
     
  3. exnm

    exnm Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    309
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jag har kört V10c i snart 2 veckor och hittils inga problem alls:) inga omstarter, och lagget när man låser upp luren är borta :)
     
  4. RikNik

    RikNik Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    389
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Nope! Min har fortfarande samma problem. 3st bsod inom loppet på en timme efter uppdateringen. Nu har den varit ok i ett dygn.
     
  5. SimDroid

    SimDroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2010
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Kom ihåg att göra systemåterställning på telefonen efter uppdateringen, verkar vara en smart lösning för att slippa framtida problem.
     
  6. underbrallan

    underbrallan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2009
    Inlägg:
    706
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Tre just nu
    Telefon:
    S9 och Asus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre just nu
    Telefon:
    S9 och Asus
    Info:
    Ask and you will know!
    Jag hade inga problem innan uppdateringen det enda jag kan säga är att den har
    blivit kvickare .....så jag hoppas att den bibehåller det :)
     
  7. beldus

    beldus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2011
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Min har blivit som en ny telefon vad gäller respons och smidighet, men har startat om en gång så det är tydligen inte helt borta.

    Jag har inte provat att göra någon systemåterställning, låter lite väl jobbigt. :-)
     
  8. vargen

    vargen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    för att få svar på detta måste du även ställa en följdfråga: "ni som hade problem, har ni gjort en systemåterställning för att rensa den efter uppdateringen?".. Ganska klassiskt misstag att tuta på som vanligt..
     
    Last edited: 6 jul 2011
  9. Gluteus Maximus

    Gluteus Maximus Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Svar: JA! Gjorde t.o.m med 3 för att vara på den säkra sidan (alla goda ting kommer i tre). Hjälpte det? Nix pix.
     
  10. RikNik

    RikNik Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    389
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Svar ja. Hjälpte ej.

    Sent from my LG-P990 using Tapatalk
     
  11. xcOOb

    xcOOb Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    funkade innan men har blivit snabbare o laggar inget vid div manövrar.
     
  12. paulsson.henrik

    paulsson.henrik Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har fortfarande kvar problemet med "Fel" på wifi:n. Hopplöst!
     
  13. Silvercliff

    Silvercliff Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    479
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Vad förlorar man om man gör en systemåterställning? Gissar att man förlorar inställningar och konton, men inte filer och appar..?
     
  14. RikNik

    RikNik Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    389
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Du förlorar rubbet förutom telefonens systemfiler samt det som ligger på SD. Alla Appar har du på market så det är lätt att återställa. Jag hade inga appar på SD så jag vet inte hur man återinstallerar därifrån. Jag gjorde backup på på det som går, ex: Launcher Pro, Dolphins bokmärken och password pro.

    För mig gjorde dock inte fabriksåterställningen någon nytta. Lider du av bsod och omstarter lär du tyvärr ha kvar dom även efter.
     
  15. Ravlor

    Ravlor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2011
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag uppdaterade till 10c idag och när telefonen startats om efter uppdateringen, via OTA, fick jag "invalid software package" notification. Vad menas med detta? Vill inte FR för risk att missa något viktigt.
     
  16. Gabbe

    Gabbe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung galaxy Edge 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung galaxy Edge 7
    Platta:
    Samsung galaxy tab S2 10.1
    Jag fick samma...
     
  17. Cerebral

    Cerebral Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2011
    Inlägg:
    114
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Inte haft några omstarter alls sen uppdatering och hard reset. Dock hade jag en innan jag gjort en hard reset, men verkar alltså som att fabriksåterställningen gjort att omstarterna/frysningarna nu är borta.
     
  18. Dins

    Dins Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2009
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Oneplus 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 7
    Platta:
    Huawei media pad M5
    Jag har haft en omstart sen uppdateringen, men då hade jag inte gjort en hard reset. Jag har gjort en nu, så nu ska vi se om jag får några mer omstarter.
     
  19. sHoTTkY

    sHoTTkY Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag hade inga problem med omstarter före uppdateringen, men efter den är installerad har min telefon ballar ur helt, lever sitt egna liv, tappar täckningen helt, startar om sig, främst under samtal, meddelandefunktionen (sms) svarar inte alltid utan fryser emellanåt, wifin tappar signalen utan anledning, 3g nätet lägger ner helt ibland, trots full täckning, och omstart, ibland 2-3 stycken krävs innan dataanslutningen fungerar igen... vid 2 tillfällen har statusraden med signalstyrkemätare o.s.v. hängt sig, och stått på stadigt 2 pinnar täckning, och mobilen har tappat all kontakt med nätet, och går inte att nå, vilket är katastrof när jag använder den till stor del i jobbet, varje gång man startar upp den nu, så kommer ett felmeddelande "cant apply settings to modem", i ca 3-4 sekunder, innan den hittar nätet igen... och försvinner 3g täckningen och den ska gå över på gsm, så tappar den all signal flera sekunder, och krysset jämte signalstyrkemätaren kommer upp, innan den sen går över på gsm... sådär håller det på nu, jag vet inte vad jag ska göra med eländet, frågan är om det är lönt att skicka in den, lär väl bara få den fabriksåterställd ändå... vilket skräp detta är... lagt undan luren i en låda så länge, och dammat av den gamla desiren igen som fungerar i alla fall... :-(
     
  20. Beckim

    Beckim Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    505
    Mottagna gillanden:
    53
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+
    Har du gjort en återställning efter uppdateringen!!??? Jag säger till alla er att DU MÅSTE GÖRA EN HARD RESET EFTER UPPDATERINGEN. Vanlig återställning fungerar inte och har alldrig fungerat. Varför orkar jag inte förklara en gång där det är diskuterats tidigare i andra forum. Och svaret är Ja att det är skillnad med hard reset och vanlig återställning från vanliga menyn. Sluta tjafsa och gör en hard reset. Om problemet återstår skicka shiten för reklamation.

    Sent from my LG-P990 using Tapatalk