Problem med din S2? Lösningen kan finnas här!

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av goa200, 19 maj 2011.

  1. Kåbe

    Kåbe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    19
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Jag får en kärna om jag använder Go launcher , men om jag byter till tw så visar den på två.

    Edit: Efter att ha uppdaterat Go launcher på eftermiddagen visar även den två kärnor i Quadrant.
     
    Last edited: 4 jul 2011
  2. Tärning

    Tärning Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2011
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Menar själva låset, i mitt fall mönsterlås.. Att det till exempel inte går igång fören efter 10 min eller nått. Men det verkar vara en htc-grej..
     
  3. oslo

    oslo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har lackat ur rejält på min.
    Den klarar inte att logga sig på Kies (den loggar sig på, men så fort den skall göra något, så trillar den ur och måste identifiera sig igen) och den går inte att uppgradera. Har också haft all världens problem med varm skärm, skitkass batteritid och en mottagning som högst sällan går över en pinne.
    Bästa telefonen någonsin, jo kyss mig!
     
  4. tolare

    tolare Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    307
    Mottagna gillanden:
    25
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 5G
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 3 LTE
    Det är säkert KIES som ballar ur och inte mobilen för KIES är ett skit program.
     
  5. oslo

    oslo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    kies är tvättäkta dynga!!
    har installerat skiten på 3 pcer med olika operativsystem. det funkar endast på den pc som nästan aldrig haft ett program installerat på sig mer än det absolut mest standard (dvs mammas pc). varför presenterar samsung sitt flaggskepps uppdateringar i ett sådant skitprogram? hela webben är ju full av folk som får samma fel (som jag) men som inte får svar eller hjälp från samsung och det slutar oftast med att de använder sig av andra hemmasnickrade lösningar för att få det att funka. är det det samsung vill? att världens bästa mobil måste knackas ihop av amatörer för att de som skapat den inte kan presentera en möjlighet att uppgradera den användarvänligt (eller alls)?
     
  6. thejaws

    thejaws Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Köpte en S2 idag, men upptäckte att det är gula nyanser till vänster på skärmen och det värsta var att i gråa och liknande nyanser så är det en mörkare prick till höger på skärmen som också bara syns vid gråa nyanser.
    Inte en svart som om det skulle vara en svart pixel utan mer svart som om man skulle trycka på en dataskärm (LCD) på ett ungefär.

    Tänkte gå till butiken och kräva en ny med tanke på DOA.. Eller ser ni något som skulle kunna rätta till felen?
     
  7. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    DOA direkt....
     
  8. mannequin

    mannequin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har problem med voice buggen. har gjort om inställningarna enligt guiden på sid2. Men det fungerar inte. kör inwecure ke7 om det kan vara problemet?
     
  9. master_blom

    master_blom Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Någon mer som inte kan hitta facebook appen på market ? kör med XXKE7
     
  10. zonco

    zonco Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2009
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Har problem med att ljudet är extremt lågt, de jag pratar med hör mig väldigt lågt och jag hör dem extremt lågt! Detta gäller både i vanliga "högtalaren" och via headset.

    Såg ett tips om en servicemeny här men får inte till så att inställningarna sparas, ändrade alt. 5 till 100 men efter en reboot så är det ju nollställt igen... (84).

    Flashade och rootade dessutom telefonen igår men det gav ingen effekt, vart nästan ännu lägre ljud.

    Någon som har lyckats lösa detta? Ser att fler lider av samma problem.

    Kör Cognition S2 1.8
     
  11. jasifil

    jasifil Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    698
    Mottagna gillanden:
    144
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra
    Jag mejlade Samsung om detta och de skulle skicka det vidare till berörd avdelning. Om fler klagar så lär de rätta till det till nästa fw.
     
  12. rebane

    rebane Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej, ny här på forumet!

    Jag har en ny galaxy s2 och har ett problem som till viss del liknar zoncos. Men för mig är det så att jag hör högt och tydligt, men dom på andra sidan hör mig knappt alls. Folk tror att jag håller något för munnen, för det hörs så dåligt. Finns det någon lösning?
     
  13. grief

    grief Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2009
    Inlägg:
    1 106
    Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    Oneplus 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact 611
    Platta 2:
    iPad 2 3G
    Har efter senaste uppdateringen fått problem med WiFi.

    Det börjar med att anslutningen blir löjligt seg, igår mätte jag 0,1 Mbit/sek mot min router. Normalt når jag upp i 20 Mbit/s mot den. Till slut slutar den att sända och ta emot data överhuvudtaget och jag får starta om telefonen för att få normal funktion en stund igen.

    Har provat med flera olika routrar av olika fabrikat och felet är beständigt.

    Någon mer?
     
  14. Ghazkul

    Ghazkul Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2010
    Inlägg:
    133
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Nån som vet varför S2 växlar mellan 3G läge och H+ läge i notification baren ? Är det en power save funktion eller är det bara mitt exemplar som ballar ur ? Jag har inte haft problem med växling på trafiken på min ZTE Blade.
     
  15. trozen

    trozen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2011
    Inlägg:
    527
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    Min gör också det, är inte H+ en snabbare typ av 3g eller har jag missuppfattat det?
     
  16. Magic

    Magic Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2010
    Inlägg:
    187
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Nu behöver jag lite hjälp här, satte telefonen på laddning igår och när jag vaknade i morse så hade telefonen inte laddats upp alls. Den låg nere på 17% fast den stått på addning sen 23 ungefär. Vad finns det att göra? Pluggat in den i laptopen nu och den laddar som den ska är upe i 20% nu. Det har hänt en gång tidigare att den inte laddat och då var det när jag laddade den via USB. Orginalladdaren är det inget fel på då den laddar upp MW600'an utan problem.
     
  17. 09tomlin

    09tomlin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2011
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

  18. wasa

    wasa Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har problem med hörlurar uttaget verkar det som, ingenting händer när jag stoppar i medföljande hörlurar eller mina egna. Musiken spelas upp ur högtalarna även fast det sitter hörlurar i. Någon som har lösning?
     
  19. Contessa

    Contessa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2011
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej ho.

    Mitt problem är att jag ser inget på min skärm när jag är ute, när det är lite batteri kvar....räcker med ca 30 % kvar eller nått så ser jag inte nått.. Vill inte behöva ha den full laddad varje dag :(

    Lämnat in på lagning och fick tillbax den i samma skick, med andra ord jag ser inget på skärmen när jag är ute och det är lite batteri kvar.
    Dom bytte till en helt ny skärm...men samma problem e kvar.

    Nej ja har inte energisparläge på, testat med eller utan automatisk ljusstyrka....100% styrka...ser inget ändå....
    Men så fort det är fullt batteri, då ser jag skit bra i ute.

    Bara jag som har detta problem? :(

    SKa nog lämna in på lagning imorn IGEN....
     
  20. Emil_98

    Emil_98 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2010
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har också samma problem som dig:(
    Ingenting händer när jag stoppar i vilka hörlurar som helst :/