DLNA Samsung TV

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av nickcamel, 1 jul 2011.

  1. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Host......:cool:

    Följdfråga från HTCs support.

    Har nu krävt att ärendet flyttas till en högre supportnivå !!
     
  2. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Fick ett bra svar från Samsung....

    Borde gå att få det här att funka.... jag är hemma igen och ska labba imorgon.
     
  3. Shebsa

    Shebsa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag har en UE40C6715 och kopplade nyligen upp den på nätverket genom kabel till routern och för mig fungerar det att välja tv'n som extern uppspelningsenhet och visa både bilder och video som är fångade med den inbyggda kameran.
    Känns som att det kanske kan vara fel på tv'n om det även buggar vid uppspelning från usb-minne.
    När jag precis hade köpt tv'n ville den inte hitta kanaler, nätverk eller spela upp via usb, lämnade tillbaka den och fick en ny som har fungerat felfritt sen dess.
     
  4. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Nej det är inget fel på TVn däremot så är det en veritabel "mismatch" med upplösningar......:P

    640x480 funkar utmärkt om man väljer det.

    FullHD mfl ger att upplösning ej stöds..... kan ev vara att "buffringen" också tar för lång tid så att det blir "time-out".

    Hursomhelst så skulle det vara intressant att veta vad HTC haft för referensTV för den här funktionen.... ska fråga supporten.

    Typiskt fall där en utvecklare får sätta sig och knåda kod så att de vanligaste TVapparaterna stöds, tex Samsung....
     
  5. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jag lägger ner det här...... orkar inte hålla på att tjafsa med svensk support från Samsung samt HTC som skyller på varandra......:mad:

    Enklast att testa: (så slipper man ev DLNA/nätverksproblem)

    En SamsungTV har en inbyggd mediaspelare så det är bara att plugga in luren i USB-uttaget och välja hårddisk.

    Filmerna ligger sedan under /DCIM/100MEDIA

    Jag kan INTE spela upp något med HD-format. (640x480 går bra)

    PC:

    Ansluter man till en Windows-PC så klarar inte WMP-junket av att spela HD, däremot så klarar VLC av att spela upp rubbet av formaten.

    Thats it.....:P
     
  6. nickcamel

    nickcamel Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2011
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Allt som krävs är att veta med vilka codecs Sensation spelar in sitt material med. Endast därefter kan man se om man har rätt att ta sin Samsung TV till supporten och banga in den i deras huvuden.
     
  7. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Njau.....:ehm:

    Du är välkommen att köra ett ärende mot Samsung och HTC.......;)

    HTC:
    HTC - Support - Kundtjänst - E-postsupport

    Samsung:
    Support SAMSUNG

    Jag klistrade ju sedan in Samsung svar och problemet verkar inte vara codecs utan upplösningen (kan vara en kombination)

    Sen misstänker jag att det kan ligga nåt licensknas och lurar eftersom inte WMP spelar upp HD (3gp) (( i så fall hos Samsungs mediaspelare)

    Jag kör mina filmer med VLC i PCn så kan de här "gökarna" grubbla vidare på hur de blir kompatibla med varandra....:-*

    EDIT

    Glömde en sak som HTC kör med förmodligen för att slippa supportärenden.

    Enklaste sättet att se serienumret är Inställningar > Om Telefonen > Telefonidentitet
     
    Last edited: 13 jul 2011
  8. nickcamel

    nickcamel Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2011
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Ja, anledningen till att jag inte skickat iväg "codec"-frågan till HTC var just serienumret.. pallade inte plocka ur batteriet. Ska kolla det via ditt nämnda sätt.
     
  9. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo nu skrev jag själv "112" som serienummer....:D (funkar med en supportfråga)

    Däremot när man ska betygsätta supporten så behövs det ett riktigt serienummer och jag öppnar banne mig inte luren för det när man kan se det via inställningar.

    Jag gav sedan supporten uselt betyg.....:P (vanlig usel slutanvändarsupport, snubben vägrade också att flytta supportråden uppåt)
     
  10. guenterwe

    guenterwe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Välkommen i klubben!!
    Jag kan trösta er ni er inte ensamma med problemet och kanske kan jag bidra med lite info.
    Har visserligen ingen DLNA TV men köpte HTC’s Medialink . Streamer till den från min Desire HD . ML är sedan ansluten via HDMI till TV.
    Det hela fungerade alldeles utmärkt tills 2.2 upgraderades till 2.3. i min HD.
    Nu vägra den ta nya kamerafilmer, gamla från 2.2 och bilder fungera. Samma resultat med nyare HTC lurar. Att ni inte få streaming direkt till DLNA TV fungera bekräfta bara min misstanke att det är en bug i 2.3.
    Den som är bra på tyska kan kolla en tysk forum :
    Nach gingerbread-update kein Video-Streaming möglich
    Med HTC’s Kundtjänst har jag sedan 6 veckor haft kontakt via mail och telefon. Där har man först inte hörd eller fattad problemet sedan när jag mailade filerna kopplad man in ett ”eskaleringsteam” utan resultat. Till dagsdatum kan man inte lämna besked om felat har lokaliserats och givitvis inte heller när är en lösning på plats.
    Som HTC hantera detta tycker jag är helt enkelt inte acceptabelt. Börja blir riktig trött på dom. Skall försöka lämna tillbaka mina 2 HTC Lurar med motiveringen att dom uppfyller inte utlovade DLNA specifikation.
     
  11. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Nej det är helt under isen.....

    Jag har undersökt filen med en app som heter MediaInfo MediaInfo

    Nu har jag hållt på för lite med att se skillnader på formaten.

    Iaf ser en ospelbar 3gp-fil i HD format ut så här:

    Det borde vara mycket enkelt för någon som kan det här att reda ut vad som felar..... HTC centralt kan det med säkerhet !!
     
  12. nickcamel

    nickcamel Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2011
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja, man skulle vilja att samsung tar en titt på det också... De kanske ser något som de inte stödjer.. Eller?
     
  13. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    En gammal tråd men jag blev uppringd av HTC idag efter att ha lämnat usla betyg för den svenska supporten......o_O

    "buggen" i sig är löst men jag protesterade mot att en supportnisse benhårt ifrågasatte denna bugg.....:mad:

    Sen sa jag åt damen att jag inte ger fem öre för HTCs officiella mjukvara och att jag aldrig ska köpa en HTC-lur om man inte den är upplåst från början...:mad: Android-freedom....:teeth:

    Sen visste fruntimret inte vad XDA är för nåt....:teeth:
     
  14. nickcamel

    nickcamel Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2011
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ok, buggen är löst. Var e uppdateringen?
     
  15. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo jag "pushar" vad jag vill till min Samsung-TV nuförtiden.....

    Men det kanske beror på att jag inte behöver köra HTCs officiella sunkmjukvara...;)