Skydd Till Hero

Diskussion i 'Hero' startad av Koopos, 13 feb 2010.

  1. ErikHTC

    ErikHTC Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    149
    Telefon:
    Galaxy Z Fold3 5g 256gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy Z Fold3 5g 256gb
    Telefon 2:
    Galaxy Fold 512 gb
    Telefon 3:
    Galaxy S9+
  2. valpen

    valpen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Köpte mitt skydd liknande den i länken i december när jag var i New york under julen... polaren som har en hjälte i brunt och jag i vitt. han tycker att den känns jätte skönt, det som jag vart förvånad över var att det fanns i usa när deras hero ser inte alls ut som den som vi har här i sverige. men jag är tok nöjd med mitt vita skydd som jag gav 8 dollar för av en kines i brynt park, nyc...
     
  3. bamyl

    bamyl Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2009
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Måste ju säga som många andra. Att denna telefon är sjukt reptålig.
    Min jobbmobil ligger alltid i innerfickan med en stor nyckelknippa och ett passerkort med hållare. Inte en enda repa ännu...
    Bara lite kantstött när den åkt i asfalten ett 10-tal ggr.

    /Bamyl
     
  4. zkin

    zkin Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    woohoo första post.

    kör med denna http://www.skal-man.se/Shop/Index.php?sArtModelId=CCHTCH1 samt invisible shield.

    fråga till er som beställt skydden via Deal Extreme, hur funkar knapparna med skyddet?

    tyckte faktiskt om att skärmen blev lite sträv med skärmskyddet

    men måste nog ha lite mer dammskydd på den då jag jobbar i dammiga miljöer
     
  5. Nale72

    Nale72 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2009
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag köpte själv ett Invisible Shield, men tyckte precis som du att den blev lite för sträv (särskilt vid finlir med något reglage på skärmen) och beställde efter ha läst många bra recensioner ett Vikuiti™ DQC-160 från www.protectionfilms24.com. (köp 2 - få en extra på köpet gäller fortfarande)

    Med detta skydd blev det mycket bättre känsla och om man får in damm vid montering (eller efteråt) är det mycket lätt att lossa och skölja av för att sedan applicera igen. Enda nackdelen jämfört med Invisible Shield är att IS stod emot fingeravtryck bättre, men det tar jag gärna för den kraftigt förbättrade känslan.
     
    Last edited: 16 feb 2010
  6. Koopos

    Koopos Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är nu på skidresa och när jag kommer hem ska jag sälja min mobil och köpa en hjälte hade jag tänkt mig.<3
    Är så att mina mobiler har en tendens att falla ut ur fickan och slå i marken.
    Finns det då något som gör att den håller sig kvar i fickan?
    Btw, vilken färg tycker ni jag ska ha på mobilen?
     
  7. zkin

    zkin Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag skrev att jag tyckte om den sträva känslan, men alla tips på skydd är ju välkomna :D
     
  8. Koopos

    Koopos Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    BUMP:ehm:
     
  9. Deavent

    Deavent Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2009
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fickan de säljer inne i de flesta av Telias butiker var väldigt sträv på utsidan och nästan fastnade i fickan till det att man vill få ut den. Så upplevde jag det, i alla fall. Kostade 119 kronor och den var jävligt snygg. :)

    Bugatti hette märket, för övrigt. :P

    EDIT: Angående färg så tycker jag att du skall välja den bruna. Sjäälv valde jag vit då jag tänkte "brun mobil? Hahahaha!", men efter att ha sett den i verkligheten ångrar jag mitt val relativt mycket. Inte bara håller sig den bruna mindre smutsig (synligt), men den är helt enkelt mer estetiskt tilltalande.

    Dock älskar jag min vita hjälte likväl. ;P
     
    Last edited: 20 feb 2010
  10. Palmér

    Palmér Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2009
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  11. ErikHTC

    ErikHTC Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    149
    Telefon:
    Galaxy Z Fold3 5g 256gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy Z Fold3 5g 256gb
    Telefon 2:
    Galaxy Fold 512 gb
    Telefon 3:
    Galaxy S9+
  12. gaffaman

    gaffaman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    iom att mina polare har sånna där fruktlådor, finns det en massa trevliga skydd till dessa.
    jag har alltid vart en fan av otterbox, och har ett par andra "taktiska" skyddsaskar till glasögon ect.
    blev själaglad när jag såg detta:
    http://www.otterbox.com/htc-cases/htc-hero-cases/
    men upptäcker sedan att den amerikanska heron inte riktigt stämmer med min.
    så vad heter EU-heron over there?

    vill ju ha ett otterbox-skydd till min hjälte.
     
  13. Farmfield

    Farmfield Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    1 002
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Det där är den amerikanska Hero'n tyvärr... Den vi har här är den Euro/asiska typ... Nån 'over there' gillande inte 'hakan' så HTC fick designa om den... :(
     
  14. Mr_Hero

    Mr_Hero Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2010
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag sökte runt på olika forum innan jag köpte mitt "hårdare silicon skydd". Flexishield heter det och är ett ytterskalskydd som behåller känslan på fronten av mobilen. Sitter tight på mobilen och känns bra i handen, dock blir heron lite större med det är ju sånt man får räkna med. Har använd det nu i typ 1 månad och funkar fint. Det enda nackdelen är att skyddet som iaf jag fick hade ett för litet 3,5 headphone jack. med pillade upp det själv med en kniv, och blev ok.... Men kan som sagt rekomendera rätt starkt, pga dess passform och tålighet... kan köpas här: http://www.mobilefun.co.uk/flexishield-skin-for-the-htc-hero-clear-p21210.htm
     
  15. mosbricka86

    mosbricka86 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Använder sen några månader tillbaka ett skinnfodral från Teknikmagasinet för 99 pix, http://teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product.html&artnr=265713.

    Passar som handsken å formar sig shysst efter Heron efter några dagar i fickan. Har valt att ha "hakan" neråt i fodralet så hörlursutgången är utåt, usb-kontakten blir då lite extra skyddad. Heron är helt repfri i mitt fall. :D

    Så klart om det börjar komma sand i fodralet så är den ju FUBAR, men lite aktsamhet får man ju ha, går nog att vända ut å in på dreten å dammsuga bort sånt om de kommer nåt i't... :)
     
  16. MiniHD

    MiniHD Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2009
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Förvånansvärt bra faktiskt! Det tar en liten stund innan man vant sig, men nu märker jag inte av det alls, förutom på styrkulan, man får mycket mindre "omfång" på rotationen (där jag förut flyttade markören ett helt ord i taget kommer jag nu en-två bokstäver bara). Det är dock inget jag retar mig på.

    För de pengarna är jag MYCKET nöjd!! ;)
     
  17. Pryltokig

    Pryltokig Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    1 324
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER

    Jag har ett superbra displayskydd från www.martinfields.com! Det sitter utan klister, och man kan ta av och sätta på den igen, hur många gånger man vill! Det blir heller inga luftbubblor! Det märks inte att man har ett skydd på, jättebra! Kostar 99 kr per skydd, men jag har haft mitt nu i 6 mån, så de håller länge!
     
  18. agne

    agne Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2010
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    När jag köpte min HTC Hero så var jag oroad över att skärmen och telefon lätt skulle få repor. Jag köpte Invisible Shield full body till min Hero men kort efter att jag satt dit allt så åkte allt utom skyddet för skärmen av. Det kändes så jävla konstigt och telefonen glänste som om den var insmord i glidmedel. Tyckte inte att passformen var helt okej heller.

    Skyddet för skärmen åkte av för ett tag sen och fan vilken skillnad det är. Så himla skönt utan skyddet det är som en helt ny telefon och några repor har inte dykt upp.
     
  19. vizay

    vizay Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2009
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    har beställt flexishield svart och Martin Fields screen protector från mobilefun.co.uk
    Fastnade för den lite mer slimmade men ändå fullt skyddande designen på flexi shield och möjligheten att ta av och rengöra screen protectorn från martin fields.

    Återkommer med lite mer info och utlåtande när jag har dom i hand :)
     
  20. boe

    boe Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2009
    Inlägg:
    524
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Nu kommer jag inte ihåg riktigt vilket märke jag köpte men det var någon sort som skulle göra så skärmen syns bättre i solsken. Visst det blir inga märken på skärmen men plasten är ju allt annat än osynlig och det blir inte ett dugg bättre i solljus. Får fundera på att köpa ett annat.