Galaxy Nexus (3) Prime bekräftad - diskutera här!

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av Volatyle, 11 maj 2011.

  1. conke

    conke Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Håller med 8bit men hoppas även på NFC. Men om det blir Samsung som xclusiv8´s artikel visar vore det suveränt.
     
  2. JoeH

    JoeH Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2010
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    läs artikeln igen.
    Jag tror och hoppas mer på att om inte använder texas instruments crappiga chip.

    Dom snackar om att samsung ska göra Nexus igen.
    Samsung borde få göra en igen då deras skärmar är fantastiska.
    Sen om den baserades på Exynos chippet med MALI gpun gör den bara mer attraktiv.

    Längtat som fan efter en 4" mobil med upplösning i klass med retina skärmen.
    Vägrar dock köpa en tablet då det finns andra grejer att slösa pengar på.
    typ brudar?

    Snälla bara den inte blir större än 4.3"
    känns som att redan det är för stort.
     
  3. Bamsi

    Bamsi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Fattar inte vad alla har emot LG. Läser man på lite om företaget så inser man att de är ruggigt grymma på hårdvara och R&D inom skärmutveckling...är det inte en LG skärm som sitter i Ajfån4???
    LGs problem har alltid varit mjukvaran...och en Nexus så är det ju Google som står för mjukvaran så kombinationen av LGs grymma hårdvara och en clean Android kan vara rätt najs...

    Sen är ju en ren vanilla Android av fördel eftersom det är Google som utvecklar Android och således optimerar den på sina Nexus.

    Jag tror dessvärre att nästa Nexus kommer ha en dualcore...men jag tror samtidigt att Google planerar att släppa en Nexus Tab och denna kommer säkerligen ha quad core processor då det är en större enhet.
     
  4. Avicii

    Avicii Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    715
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    LG gör bara telefoner. Andra skapar dom.
     
  5. PingviN

    PingviN Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    211
    Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    Xperia XZ2 Premium

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xperia XZ2 Premium
    Övrigt:
    Garmin Vivoactive 3
    Första Tegra kom ingen vart. Tegra 2 var kraftigt försenad och klarar inte ens av att avkoda hp 720/1080p. Omsprungen av konkurrenterna blotta veckor efter release. GTX200 var stora, varma och dyra. Priserna mer än halverades på några få månader för att inte RV770 skulle ta hela high end-marknaden (här var Nvidia i.a.f. i linje med schemat). GTX400 var kraftigt försenade, klarade knappt av att konkurrera med 6 månader gamla HD5870/HD5850 trots ett betydligt större och energikrävande chip. Kepler (GTX600?) ser ut att ligga ~4 månader bakom AMDs Southern Island, huruvida Nvidia ens gör första spinnen på 28nm är oklart.
    Att Nvidia ligger i toppen för utveckling av GPUer är inte så konstigt, det finns bara 2st "stora" tillverkare (AMD och Nvidia) och de senaste åren så har AMD ett betydligt bättre track reckord. Ja, de är ännu inte inne på tablet-marknaden (ARM inte ett alternativ för x86-tunga AMD), men detta lär ändras under 2012 när Windows 8 dyker upp. På mobilfronten är Nvidia inte överlägsna, i bästa fall är de en i gänget. Samsung, Apple, Qualcomm och Ti gör kretsar som är minst lika bra, om inte bättre.
    Visst är Tegra 2 populär bland Android-tablets (av någon oförklarlig anledning, lova flott men hålla kort funkar tydligen), men Android-tablets är en försvinnande liten marknad än så länge.

    När jag ser Nvidia annonsera något eller en partner som annonserar att de ska använda Nvidias produkter blir jag orolig nuförtiden. Det handlar inte om att vara fanboy åt den ena eller andra sidan utan om att titta på tidigare produktsläpp och dra en slutsats från det. Mycket möjligt att Tegra 3 blir kanon och håller tidsplanen, men av Nvidias senare år att döma är det inte så troligt.

    edit: Ja, gammalt inlägg, men det behövde bemötas.
     
    Last edited: 9 jul 2011
  6. JoeH

    JoeH Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2010
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    håller fulltständigt med.
    Man lovar runt men håller tunt men det handlar nog bara om mitt dåliga tålamod hehe.
    men i övrigt tycker jag det är lite aggresivt att utveckla 4kärniga processorer
    när man precis släppt dualcore och ingen tillverkare stödjer det till fullo.

    Läste om qualcomms Krait SoC som skulle släppas med 2ghz klockfrekvens.
    Tja, bara det att batteritiden är typ proportionerlig mot klockfrekvensen så en smartphone man måste ladda två gånger om dagen är inte acceptabelt nu för tiden eller hur?
     
  7. PingviN

    PingviN Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    211
    Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    Xperia XZ2 Premium

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xperia XZ2 Premium
    Övrigt:
    Garmin Vivoactive 3
    Nvidia släpper 8 kärnor nästa år :ehm:

    Krait i 2Ghz dyker upp under 2013, gott om tid att utveckla batterier och trimma strömspar samt göra processorn mer strömsnål. En klocka på 2Ghz innebär dessutom inte att processorn alltid arbetar i 2Ghz, beroende på hur den dynamiska profilen ser ut. En processor idag som går i 2Ghz skulle förmodligen behöva laddas två gånger om dan, men 2013 tvivlar jag på att den kommer behöva laddas oftare än smartphones idag.
     
  8. JoeH

    JoeH Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2010
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    hur långt har batteri utvecklingen kommit nu då?
    Sådär har jag också tänkt och jag köpte en Motorola sån där tegelsten smartphone när dom kom och där var batteritiden 8 timmar.

    Nu har den blivit bättre men antagligen pga optimeringar och strömsnålare skärmar osv osv.

    Tror faktiskt dom kommer göra lite som dom vill, folk köper ju telefonerna oavsett verkar det som.
     
  9. Avicii

    Avicii Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    715
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Nokia 3310 [10 dagars batteri]
    10 år framåt ligger det på runt en dag.
    Allting blir allt bättre, men allting blir också allt sämre.
     
  10. PingviN

    PingviN Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    211
    Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    Xperia XZ2 Premium

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xperia XZ2 Premium
    Övrigt:
    Garmin Vivoactive 3
    Tja, 3310 hade ett batteri på 3900mAh och exempelvis Galaxy S2 har ett batteri på 1650mAh. Ser vi till hur oerhört mycket mer kraftfull och funktionell S2:an är så räcker de där 1650mAh till bra mycket mer än 3310:an.

    Vad kan man säga? Uppenbara framsteg är uppenbara.
     
  11. JoeH

    JoeH Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2010
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    tror inte dom gör så stora uppenbara framsteg inom batterierna.
    Senast var väl ion-chreeafeoap nånting som gjorde att man slutade behöva bry sig om att verkligen ladda ur dom innan man laddade dom igen.

    Tja, min nokia har ju 1200mAh batteri, och där är det väl programvaran som gör att det inte tar slut på nån timme?

    Apropå det var det inte någon som hade ett batteri man tankade på med metanol/etanol eller nåt så hade man ett fullt batteri på 12timmars användning ?
     
  12. worldwide

    worldwide Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2010
    Inlägg:
    363
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

  13. alexm

    alexm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    1 028
    Mottagna gillanden:
    104

    MINA ENHETER

    Vet man vem som kommer att tillverka den?
     
  14. josåatt

    josåatt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2010
    Inlägg:
    979
    Mottagna gillanden:
    118

    MINA ENHETER

    Inte en chans med dedikerad g+knapp.
     
  15. 8bit

    8bit Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    En G+knapp hade ju varit värdelöst då det inte används av så många personer idag.
     
  16. Raketostkostym

    Raketostkostym Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Kommer aldrig hända! Vad är meningen med att först ta bort alla fysiska knappar, och sen lägga till en som dessutom inte är lika användbar? :)
     
  17. Droidoptimus

    Droidoptimus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2011
    Inlägg:
    240
    Mottagna gillanden:
    31
    Operatör:
    Hi3G
    Telefon:
    Motorola Moto X 2014

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hi3G
    Telefon:
    Motorola Moto X 2014
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3 Black
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 3:
    Htc One X
    ROM:
    Cyanogenmod 11
    Info:
    Nova Prime
    Håller med.. låter väldigt långsökt.
    Man har ju tagit bort dom fysiska knapparna till förmån för de allt större skärmarna och att ta ett stort steg tillbaks i utvecklingen har jag väldigt svårt att tro att Google tillåter oavsett vem som tillverkar..
     
  18. Flamehead

    Flamehead Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Blir helt klart ett N3 köp! Är så grymt nöjd med min N1 som nu börjar bli gammal.

    kommer förmodligen hålla mig till Nexus serien framöver för android Vanilla är bara för jävla bra! NS var ju en besvikelse, Gammal hårdvara + att den är alldeles för plastig för min smak. så jag hoppas att den som gör nästa Nexus gör den minst lika rejäl som N1!

    ....Kör dock CM7 för tillfället på N1 på grund av plats brist :P....
     
  19. Absinis

    Absinis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2011
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    Vad tror ni priset kommer ligga runt då? :)

    funderar på om det är värt o vänta eller om man ska slå till på N2 för 3000 på cdon :P
     
  20. ElecTriX

    ElecTriX Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    1 186
    Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Aint nobody got time for that
    Patience young one. Jag hade nog väntat de få månader som är kvar tills N3 kommer. Jag kommer iaf byta ut min LG O2X då :)