hur högt och bra låter musik via högtalarna?

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av inglorious-me, 8 jul 2011.

  1. inglorious-me

    inglorious-me Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    ska köpa ny mobil till flickvännen . står mellan galaxy s2 och htc sensation. det enda viktiga för henne just nu är hur bra högtalarna i htc sensation är. Hon lyssnar nämligen väldigt mkt på musik via mobilens vanliga högtalare .

    därför undrar jag om någon med en htc sensation kan säga hur bra högtalarna är när man lyssnar på musik. är det väldigt lågt eller hör man ljuder klart och högt?
     
  2. Serian

    Serian Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2011
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Kan tyvärr inte jämnföra med en S2a men jag är ganska nöjd med ljudet. Ganska klart osv. Använt den för musik en gång när jag och flickan hade piknik i skogen och jag blev chokad över hur bra det var jämfört med Desire HD.
     
  3. Konstigt

    Konstigt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    1 105
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Se Swedroids recenssioner.. har för mig att det står där.
     
  4. inglorious-me

    inglorious-me Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    de skrev att den var rätt bra men hade en lista där de jämförde db-nivån med galaxy s2 som hade högre db..när jag lyssnade på galaxyn i affär häromdan så var den inte sådär jättehög men rätt så bra ändå. Därav blev jag lite konfundersam över hur bra sensationljudet verkligen är :)
     
  5. marreboy

    marreboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2010
    Inlägg:
    392
    Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Jag tycker ljudet från högtalaren är dåligt. Min gamla Desire hade bättre ljud ur högtalaren tycker jag. Har väldigt svårt att höra min ringsignal trots att jag har på högsta volym. (hade samma ringsignal på desiren och där hördes den bättre)

    Det är dock ingen dealbreaker för mig då jag aldrig använder högtalaren till annat än ringsignaler och meddelande toner.
     
    inglorious-me gillar detta.
  6. inglorious-me

    inglorious-me Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    ajdå, var ju inte så bra. någon mer som kan tillägga nåt? vore jätteschyst
     
  7. limpandahlbom

    limpandahlbom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2011
    Inlägg:
    258
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Nja.. ljudet i högtalarna är inget att hurra för direkt, lite för klent ljud, sambons NEO har betydligt bättre ljud :)
    Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
     
  8. PingviN

    PingviN Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    211
    Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    Xperia XZ2 Premium

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xperia XZ2 Premium
    Övrigt:
    Garmin Vivoactive 3
    Ljudet ur en mobil låter skit, så är det bara. Köp ett par små högtalare att koppla in via 3.5mm-jacket och allt blir mycket bättre. Vill hon promenera runt med mobilen och lyssna på musik är det hörlurar som gäller.

    Det är inte musik som kommer ut ur mobilens högtalare, det är oljud.
     
  9. TrueDesire

    TrueDesire Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2010
    Inlägg:
    529
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    varningens finger, ljudet är LÅGT vid samtal och man har svårt att höra när det ringer.
    sambons ARC är grymt bättre på den delen.
    att hon dessutom har bättre flyt med mindre ram och enkel kärnig processor (samt bättre batteri tid) är ju knappast sämre.

    varför har volymen blivit så kass på android telefoner mot gamla smartphones och vanliga 3g telefoner? har någon nokia från 3 som hemtelefon, även den överröstar min telefon som kostar ca 4500-5000kr det är sanslöst.
     
  10. inglorious-me

    inglorious-me Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    håller med dig. flickvännen fick denna och volymen när det ringer är ju pinsamt låg. hur tänkte htc här egentligen? vill de inte att folk ska veta att det ringer?
     
  11. vulfgar

    vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 564
    Mottagna gillanden:
    229
    Telefon:
    OP 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Jag har ungefär samma volym (subjektiv bedömning, har inte mätt) som på min gamla nokia. Det kanske beror på vilken ringsignal man använder hur högt det låter?

    Jag har aldrig hört en mobil med njutbart ljud för musiklyssning direkt ur högtalarna, det gäller även sensation. Lurar eller högtalare behövs för det.
     
  12. SugBritt

    SugBritt Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2011
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung
    Via 3,5mm pluggen till min Harman Kardon AVR 8500 så kan jag säga att HTC formligen spelar arslet av Samsung S2, har testat båda två till min anläggning. Köpte ju en Sensation men den blev dun i touchen, tyvärr tog dom ju slut så då blev det en S2 ist. Samsungen låter fruktansvärt platt i ljudbilden, Htc´n betydligt mer fundament i ljudbilden. Likaså var ljudet betydligt mer 3d med Htc´n vs S2an.

    Ljudet är högre i Samsung mobilen, vet inte om det var Htc´n som var "låg" eller om Samsung S2 är lite "påställd".

    Hur det låter ihop med nå mobilhögtalare via 3,5 utgången vet jag inte, har bara testat ihop med hemmabiosystemet som är rättså påkostat samt avslöjande på just musik ( H/K, Infinity, Mcintosh+VandenHul kablage)