Fråga: Kör ni med något skal/skärmskydd?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Emil_98, 13 jul 2011.

  1. HMB

    HMB Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2011
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Försök håll dig någorlunda till ämnet så får du kanske lära dig något. Det jag ville få fram med mitt ursprunliga inlägg var att gorillaglas lätt kan repas av hårdare material, oavsett storlek på objektet. Detta är något du inte verkar ha förstått innan denna tråd då du skrev att folk som lyckas repa gorillaglas är klantiga.
     
  2. Gr1peN

    Gr1peN Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    688
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Jodå, jag har full koll på det.

    Men metall, plast, gummi och väldigt många andra vardagsmaterial har inte förmåga att repa glaset.

    Det vi har kvar som kan repa är sten och grus, fickor är på minst 50cm höjd, så hur får man in sand och grus där? Man lägger byxorna rakt ner i sanden, man jobbar på en byggarbetsplats.

    Har man lite koll lägger man istället byxorna på en handduk när man är på stranden. Så jo, jag vidhåller vad jag sagt tidigare. Om erfarenhet har lärt mig något så är det att folk som är försiktiga inte ofta får repor på sina telefoner.
     
  3. HMB

    HMB Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2011
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Brukar du ha med dig mobilen till stranden? Om ja, hur använder du den där? Samt vart har du den när du väl inte använder den?
     
  4. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    ...börja inte "spåra ur" nu.......
     
  5. IvanBoring

    IvanBoring Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    816
    Mottagna gillanden:
    146

    MINA ENHETER

    Eller så har dom tur ;) Skämt åsido så är det ju så att är oturen framme så kan man ju få en störande liten repa hur försiktig man än är. Det är ju för fan ingen prydnadssak man har för att sätta på bokhyllan utan luren ska ju användas och ju mer man använder den desto större är ju risken att den där förbannade repan blir verklighet :(

    Själv kör jag enbart med bakskal när jag är ute men inte när jag är inomhus i hemmet. Sedan har jag satt på ett displayskydd från teknikproffset.se för 19 bagis. Funkar faktiskt skitbra och tar inte bort känslan alls. Har dessutom lagt på lite bilvax så nu flaxar fingrarna runt så att jag knappt hinner stoppa dom innan dom åker över kanten på luren ;)

    Och nä, jag är definitivt ingen slarvig person men har en paranoid inställning till att mina prylar ska var i ett mycket bra skick. Därför använder jag i bland skydd. Fast bara på telefonen :o
     
  6. Gr1peN

    Gr1peN Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    688
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Ja, Ja, fickan/skrivbordet/fotstödet/soffan

    För att gå tillbaka till topic:

    Har det kommit något skal med utdragbart tangentbord?
     
  7. HMB

    HMB Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2011
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    För att gå ännu mer ontopic så kan jag meddela att jag har både skal ( Black Soft TPU Gel Case For Samsung Galaxy S2 i9100 NEW | eBay ) samt displayskydd (copter) för att skydda min telefon. Skalet är egentligen mest för att mobilen är så himla hal att hålla i annars.

    Edit: Kan flika in att passformen på skalet är ruskigt bra, beställde ett egentligen bara för att ha tills jag hittade ett vettigt skal. Det slutade med att jag bara använder det skalet nu.

    Edit2: Gr1peN, självklart menar jag vart du förvarar mobilen när (om) du väl är på stranden.
     
    Last edited: 15 jul 2011
  8. Jöns

    Jöns Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag är den sortens människa som lätt får repor och/eller skador på mina saker.
    Det handlar om att jag använder dem och använder dem som jag anser att de ska användas. Varför skulle jag inte kunna ha den i verkstaden när jag mekar med bilen och kör vinkelslip bredvid?

    Kommer att köra på ett bakskydd, just för jag brukar kasta mobilen upp på bordet... kommer troligen göra samma med den nya efter någon vecka.
    Är tveksam på skydd för skärmen men jag kommer troligen beställa några billiga från hongkong för att testa.

    Det är inte en fråga för mig om jag får repor utan när. . . och det är jag medveten om, men man kan ju skydda mobilen så långt det går.
     
  9. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    Hahahahaha...
    +1
     
    trozen gillar detta.
  10. Emil_98

    Emil_98 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2010
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

  11. robinofstockholm

    robinofstockholm Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    500
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Jag hade problem med mitt skydd för ca 5 veckor sedan. Såg helt enkelt för jävligt ut på telefonen. Repigt och knubbigt. Tyckte att det var märlkligt.

    Mailade till deras support och framförde detta,
    Fick 5 dagar senare via Brightpoint ett helt nytt paket med skydd.

    Är villig att betala 200kr för en sån produkt om det skulle strula
     
  12. trozen

    trozen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2011
    Inlägg:
    527
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    felpost
     
  13. Bazile

    Bazile Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2011
    Inlägg:
    596
    Mottagna gillanden:
    70

    MINA ENHETER

    Oj, vad hade du lyckats med då? :D Det låter ju bra att dom faktiskt ersätter när det går sönder.. Och jag står fortfarande fast vid att skärmen är skönare att hantera med skyddet på :)
     
  14. Gaston

    Gaston Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Köpte skärmskydd på teknikmagasinet igår, iZound, två stycken för 69.90.
     
  15. Dellblod

    Dellblod Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    580
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Fick idag mitt "twin pack" från Martinfields, och jag måste bara säga att det är en otroligt stor skillnad mellan detta skydd och invisiblesheild från Zagg. Ifall ni vill spendera pengar på skärmskydd så köp ett från Martinfields ni kommer absolut inte ångra er.

    Svårt att förklara detta, men med zagg skydet på så ser man att man har använt medel för att sätta fast skyddet, dvs små små vattenpartiklar som syns när skärmen är på. Fördelen med Zagg är att jag tycker att det är tunt och ser snyggt ut.

    Martinfields skyddet tycker jag inte syns att det sitter på när skärmen är på. Skärmen är lika snygg med skyddet av/på.
     
  16. aMpari

    aMpari Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei P20 Pro 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei P20 Pro 128GB
    Telefon 2:
    Samsung S7 Edge Dual-sim
    Håller med dig helt! Gorillaglaset klarar ju att man tar en vass sax och drar mot utan att det blir repor,finns filmer på Youtube som visar detta. Så en plastfilm skyddar nog inte mkt mer...
     
  17. Råttan

    Råttan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2011
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

  18. robinofstockholm

    robinofstockholm Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    500
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Jag har faktiskt ingen aning varför mitt skydd blev så pass dåligt. Hade telefonen i stort sätt i byxfickan.. så kanske värmen och tajta jeans är boven.

    Men det var inga problem att få ut ett nytt skydd. Var lite tveksam att de hade livstidsgaranti.. men nu vet man att det stämmer !!
     
  19. Twizz

    Twizz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2011
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    98
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    S21 Ultra Phantom silver 256gb

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    S21 Ultra Phantom silver 256gb
    ROM:
    Orginal
    Info:
    Orginal
    Platta:
    Samsung TAB 2019 10.1
    ROM:
    Original
    Köpte ett silikonskal från Kjell&Company. Telefonen blev bara 1/3 tjockare. :( Inte så kul. Får vänta ett tag så kommer det säkert roligare saker till den. Kör utan displayskydd hoppas på att slippa repor. Haft den i 5 veckor just nu utan repor iallafall. Men är nojig hela tiden. Hade ett skydd på min Nokia men känslan försvinner med den på.
     
  20. robinofstockholm

    robinofstockholm Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    500
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    ----
     
    Last edited: 16 jul 2011