Gummiskydd?

Diskussion i 'Desire S' startad av Snowman, 16 jul 2011.

  1. Snowman

    Snowman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hej!

    Vad använder ni för skydd på era telefoner?

    Jag hittade Case Mate Barely There HTC Desire S Black som kostar runt 200 kr, är inte detta lite dyrt eller är det vad man får räkna med?

    MVH
     
  2. magnusI

    magnusI Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2011
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Kör också med ett barely There. 200 spänn inkl skärmskydd är väl ok tycker jag. Finns ju alltid billiga skydd på tradera och eBay, men man får oftast vad man betalar för.

    Köpte ett tpu skal på tradera vilket täckte över powerknappen så den inte kunde tryckas in för att ta ett exempel :)


     
    Snowman gillar detta.
  3. Snowman

    Snowman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag har ju sätt en hel del skydd på nätet som kostar runt 100 kr men du menar att dessa har dålig passform trotts att företaget skriver att de har 100% perfekt passform?

    Visste inte att CaseMate gav med skärmskydd?
     
    Last edited: 17 jul 2011
  4. Yoshien

    Yoshien Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    831
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Jag har ett silikonskal till min Desire S ifrån CaseMate. Fått det ifrån jobbet.
     
  5. magnusI

    magnusI Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2011
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Passformen på skalet jag köpte på tradera var det väl inget fel på. Det vara snarare att det inte fanns något hål i skalet för powerknappen. Har haft billiga skal till min iPhone tidigare och min erfarenhet är att billiga skal oftast går sönder fortare eller blir slitna och risiga snabbare. Men visst finns det säkert billiga skal som gör jobbet lika bra som ett lite dyrare.

    Jag köpte mitt skal från case-mate på teknikmagasinet och jag fick med ett skärmskydd. Samma sak med mitt Barely there till min iPhone 4.


     
  6. Snowman

    Snowman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag var på Onoff och tog ett case-mate skal. Försökte byta in skärskyddet som var till vanliga desire men de vägrade trotts att jag köpte det igår. De e sånt man får ta när ett företag går omkull.

    Iallafall så har jag nu monterat case-mate skalet och det var något styvare och halare än vad jag trodde, dessutom täcker det inte kort sidorna helt som de borde kunnat göra. Men jag är nöjd tillsvidare. Det ingick faktiskt ett skärm skydd så det blir att montera det och se om man kan sälja Coper skyddet.

    Tycker dock att 200 kr är lite överpris. Det som jag beställde till ZTE plattan var både billigare och större.
     
  7. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Har köpt alla mina skydd till mina telefoner på ebay och aldrig blivit besviken.
    Dom kostar ca 20.- inkl frakt oftast,ibland något mindre tom

    Har även köpt skärmskydd till samtliga telefoner jag ägt via ebay och även där har jag varit nöjd.

    Hardcase och liknande har varit perfekt passform på,tror inte det är någon skillnad i kvalitet,tror man slipper lite mellanhänder bara när man köper på ebay.

    Ett hardcase jag köper på ebay och ger ca 15 kr för köper man i butik för 199:-. Skillnaden är deras vinst på varan bara, inte kvalitèn.
     
  8. Snowman

    Snowman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    hmm hehe ja då känner man sig lite blåst då när man betalat 210 kr. :(
     
  9. Oskis

    Oskis Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  10. igorinsky

    igorinsky Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vad du än gör, köp inte ett mjukgummi skydd, hade det till min desire S först; när det blev för varmt expanderade det och tappade passformen helt, införskaffat på Kjell Co.

    Nu använder jag mig av ett casemate från teknikmagasinet, betalade runt 200 och då ingick skydd för skärmen. Sitter som ett smäck. Är hel nöjd!
     
  11. Snowman

    Snowman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Har kört ett tag med casemate och dess medföljande display skydd och jag är väldigt nöjd!!
     
  12. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Nämen inte ska ni väl förstöra världens skönaste lur med ett gummiskydd, jag vill ju känna det sköna aluminiumet ;)

    Jag var inne på Sgs2 ett tag & den kräver ju ett skydd för att man överhuvudtaget ska stå ut med den men inte DS.

    Ja ja, peppar peppar. Har inte tappat ner en mobil på över två år så vi får hoppas att det förblir så. Dottern däremot som fick ta över min Hero dräller den i backen flera gånger i veckan så till henne köpte jag ett skydd ;)
     
    Last edited: 3 aug 2011
  13. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Jag köpte ett sånt här på Ebay till min,fungerar klockrent. Har köpt alla min skydd via ebay och aldrig blivit besviken. Kostar beroende på av vem man beställer av ca 20.- inkl frakt.

    Den största anledningen till att jag skaffade skyddet var att jag har en bilhållare som klämmer telefonen och om jag inte har skyddet på klämmer den på volymknapparna och sänker volymen på spotify,stört irriterande men skyddet löser det problemet på samma gång det skyddar telefonen :P
     
  14. e2zippo

    e2zippo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2009
    Inlägg:
    269
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Beställde precis ett "case-mate barely there", följde det med ett skärmskydd också?

    Gör detta nånting för mottagningen förresten, minskar man det s.k "dödsgreppet" något?
     
  15. Mailshop.se

    Mailshop.se Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    I gamla förpackningar följde det med ett skärmskydd, dock inte i de nya :-/

    Dödsgreppet bör minska med alla skal, då huden inte kommer i kontakt med båda antennerna.
     
  16. svenphone

    svenphone Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2010
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Oneplus 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Oneplus 7 pro
    Platta:
    Galaxy tab A 2019
    jag har ett likadant och det följde med ett displayskydd. :)

    för övrigt är jag riktigt nöjd med mitt case-mate. klockrent!
     
  17. e2zippo

    e2zippo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2009
    Inlägg:
    269
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Då får vi se om det följer med ett skärmskydd eller inte, skalet är dock det viktiga, och det verkar ni ju vara nöjda med. Ska bli rätt skönt faktiskt, tycker baksidan är riktigt hal som det är nu, varit på väg att tappa telefonen flera gånger.

    Och om det förbättrar mottagningen blir jag nöjd då jag har rätt usel mottagning nu när jag håller i telefonen.
     
  18. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Har du dålig mottagning med 3G? Det Desire S har lite problem med är ju annars wifi & det har ju inget med kortslutning av antenn att göra (som Iphone 4) utan mer med problem om man täcker för ovandelen av luren eller lägger den platt på ett bord.

    Var i Rom i Juni & då kopplade jag & frugan upp oss mot wifi på några olika ställen, oftast mycket svaga signaler. Frugan Legend var klart sämre än min DS vad det gäller signalstyrkan, ända tills vi plockade bort gummiskalet från den, då blev dom likvärdiga. Har inget skydd på min DS...
     
  19. e2zippo

    e2zippo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2009
    Inlägg:
    269
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    3G-mottagningen är riktigt dålig där jag bor, åker nästan alltid ner på EDGE, och även där hackar det och bryts titt som tätt, kan vara tre pinnar ibland och sen ingen. Testade att stoppa i mitt sim-kort i tjejens K850i och hon hade full mottagning (EGDE dvs) och det gick kanonbra att ringa, hackade ingenting, så nånting med min lur är det.

    Har dock inga direkta problem med mottagningen när jag inte är hemma, förutom att samtal bryts lite väl ofta.

    Wifi har jag inte upplevt som dåligt, har inte så stort hus.
     
    Last edited: 24 aug 2011
  20. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Wifin är inte direkt dålig men om man har svag signal så är den lite krånglig att hålla i landskapsläge, att lägga den i handflatan är inte att tänka på utan det får bli typ pincettgrepp.

    Du får väl se hur det funkar med 3G & skyddet, är tyvärr tveksam till en förbättring. IPhone 4 har ju ett litet speciellt problem, kortslutning av antennen. Något sådant existerar inte på DS utan den lider tyvärr bara, likt många smartphones, av lite svag mottagning.

    Sorry om jag drog iväg detta lite offtopic ;)
     
    e2zippo gillar detta.