[Fråga]Trasigt glas

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Andur, 16 maj 2011.

  1. dejus10

    dejus10 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2010
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Nej upptäcker en repa på min mobil! :S Har inte tappat den eller något. Repan är väl några mm helt lodrät cirka 3mm, ska det vara så lätt :/, knappt någon repa på min nexus one efter ett års riktigt hårt användande!
     
  2. Blomkungen

    Blomkungen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    2 684
    Mottagna gillanden:
    419

    MINA ENHETER

    Sand is a bitch
     
  3. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Sjuka priser på att byta glaset. Man skulle blivit glasmästare istället. Sitta hela dagarna och skära till glasbitar som man sedan slipar lite och får att passa på mobiler. Lukrativ bransch helt klart :)
     
  4. Mackansson

    Mackansson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2011
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    När jag ringde runt till varenda glasmästare för några veckor sedan var det många som inte fått in digitizers till S2 ännu. Jag tänkte vänta ett par veckor till och sedan göra ett nytt försök. Uppdaterar med det billigaste jag hittar.

    Om nån hittar vettigt pris för byte så hojta till!
     
  5. henke2

    henke2 Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    579
    Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Huawei Mate7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate7
    Samma för mig, haft Galaxy S sedan den kom ut och INGA stora repor medans Galaxy S2 redan efter en vecka har stora repor varav en syns tydligt.

    Jag drar slutsatsen att glaset på SGS2 är av sämmre spec än på SGS1.
     
  6. tjtj

    tjtj Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2010
    Inlägg:
    396
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER


    Det går inte dra någon generellt slutsats på ett enda utfall...

    Det är t ex inga repor på min efter 5 veckor, det skulle med resonemang liknande ditt innebära att det inte finns repor på några SGS2'or, inte ens din :)
     
  7. henke2

    henke2 Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    579
    Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Huawei Mate7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate7
    Mja, det är ju ändå två "likadana" enheter som åkt med mig på samma äventyr. slutsatsen man kan dra är om inte annat att gorillaglas levereras i olika hårdheter, sen kan det ju få bero på tollerans eller vad som.

    Min SGS2 har iaf betydligt sämre repskydd än min SGS1 har/hade.
     
  8. ocs

    ocs Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2011
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tror det kommer bli satans dyrt eftersom att Samsung plockat bort en massa lager (en av fördelarna med Samoled+, ironiskt nog).
     
  9. robboten

    robboten Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    411
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Phonehouse är billigast än så länge. De har fast pris på 1300 kr, har du köpt telefonen där är det perfekt! Egentligen kostade min rep med samma fel 2100 men då det var fastpris var det bra mycket billigare.
     
  10. Alex_G

    Alex_G Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hur gjorde du tillslut?

    Haft mobilen i knappt en vecka. Jag har varken tappat den eller haft den i samma ficka som nycklar eller liknande.
    Helt plötsligt såg jag en spricka/repa så går diagonalt över skärmen. Så jävla trist...

    Jag hade Desire i ett år och tappade den från en cykel i full fart och fick inga repor eller liknande.
    Tjejen har galaxy s och hon har tappat sin i backen 5-10 gånger utan något på displayen. Den känns inte sådär jättetålig den här displayen. Jag skulle vilja DOA skiten, även om jag är sjukt nöjd med telefonen i övrigt.
    Men det kommer samsung aldrig att acceptera.
     
  11. rlunden

    rlunden Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2011
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Märkte när jag hade min gamla Nokia att jag hade en repa i den utan tänkbar orsak.

    Ett tips till er är att ha displayen inåt i fickan om ni inte redan har det för att undvika repor och dylikt om ni skrapar/går in i något. Efter att jag körde på det fick jag aldrig fler repor på Nokian.

    Skulle gå på toaletten en gång och så ringde det och jag blev så rädd att S2:an flög ur handen ner i klinkersen och skalet och batteriet flög åt alla håll och var livrädd att något hade hänt. Goda nyheterna var att inte en skråma syntes, men de dåliga nyheterna var att jag aldrig fick veta vem som ringde!
     
  12. Mackansson

    Mackansson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2011
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag ringde runt till ett antal ställen. Även buskisbutiker där de svarar "Hallå?" när man ringer. På billigaste buskisstället ville de ha 1900 kr, så jag tror fast pris 1300 kr är så bra det går att få.

    Jag har lämnat in min telefon på Phonehouse för glasbyte nu. Fick inte lämna in den i första butiken då säljaren sa att de slutat med fastpriser.

    Jag gick in i butiken 2 kvarter bort och då gick det hur bra som helst att lämna in den för fastpris 1299 kr.

    3-4 veckors leveranstid!!! Så nu sitter man och gråter med sin SE W910i....

    Berättar hur det gick, hur lång tid det tog och om de försökte snika ur mer pengar ur mig...
     
    Ixzat gillar detta.
  13. Dot

    Dot Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag hann tappa min i golvet fem gånger innan BTU-skalet kom från Kina. Sen dess har i alla fall inte det hänt. :)

    Jag lurar på displayerna de säljer på ebay. Det står att det är LCD-displayer. Ordet "original" hittar jag inte annat än i samband med färgen på skärmen.

    Säljer de redan pirat-LCD-skärmar?
     
  14. Jungelbobo

    Jungelbobo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2010
    Inlägg:
    313
    Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi MI9T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi MI9T
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    iPhone 8
    ROM:
    Stock
    Fattar ingenting!
    Haft min drygt 1 vecka och skulle lirka ner den i fickan i bilen och kom åt (alltså inte riktigt slog i) bältesfästet med skärmen. Nu har jag en spricka som en kvarts-cirkel i vänstra nederkant. Fattar nada!?

    Har inte tappat den eller skrapat i den i något annat.

    Kan den va så jäkla känslig? Och jag som tycket Iphone var känsliga.

    Hela displayen i sig är dock repfri men fan så surt att det redan är en spricka.

    EDIT: Skulle det kunna hjälpa att typ sätta på ett copter displayskydd eller blir det som att mjölka en död ko?
     
    Last edited: 18 jul 2011
  15. bustz0rz

    bustz0rz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2011
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Även jag har haft oturen att tappa min i backen. Jag var dock rätt så onykter så jag kommer inte ihåg riktigt hur det gick till. Men jag tappade den i asfalten och hela skärmen sprack. Efter någon dag började det till och med lossna glasbitar från skärmen.

    Som tur var fick jag med 3 månaders gratis drulleförsäkring på telefonen. Men jag har varit utan telefonen i över 2 veckor nu - jag saknar den!
     
  16. Jungelbobo

    Jungelbobo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2010
    Inlägg:
    313
    Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi MI9T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi MI9T
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    iPhone 8
    ROM:
    Stock
    Vad tror ni? Finns det risk med att smälla på ett Copter på en display med en liten spricka!?
    Kan fukten från skyddet smita ner och sabba hela skärmen eller vad tror ni?
     
  17. Mackansson

    Mackansson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2011
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Lovade att skriva igen när jag fått tillbaka min telefon från Phonehouse, so here goes:

    Efter ca 2 veckor ringer Phonehouse och säger att Anovo har undersökt telefonen och lämnat offert på lagning, 1621 kr. Jag är som ett frågetecken och säger att det var fast pris, 1299 kr, som var överenskommelsen. Detta har jag både fått mail av från Phonehouse kundtjänst samt dubbelkollat med expediten när jag lämnade in telefonen. Killen jag pratar med lyssnar inte på mig alls utan försöker bara få mig att välja mellan lagning för 1621 kr och att skicka tillbaka telefonen i befintligt skick.

    Prisskillnaden upp till 1621 kr är ju inte så stor, men jag blir så förbannad när vi kommit överens om ett pris innan och de inte håller detta. Det blir en principsak. Jag säger att jag inte kan bestämma mig och lägger på luren och ringer genast upp Phonehouse kundtjänst. Där får jag prata med en tjej som lyssnar på mina argument och tycker att det låter rimligt. Hon ringer upp och pratar vett i killen i butiken som jag nyss pratat med, och meddelar sedan mig att 1299 kr gäller.

    En vecka senare (sammanlagt 3 veckor efter inlämning) får jag sms om att jag kan hämta ut telefonen. De har då bytt glaset och digitizer, samt även "sidorna", vilket var en glad överraskning. Det kanske är integrerat med digitizern/glaset, inte vet jag, jag hade en del märken på det, så det var gött att det blev bytt.

    Tråkigare var att märka att de hade blåst operativet och lagt in standard igen. Lite trist när man lagt ganska mkt tid på att få det som man vill ha det, och själv varit klantig och inte gjort en säkerhetskopia. Nåväl, det går lite fortare att få till allt andra gången...
     
    tjompa, Janne303, Frisell och 3 andra gillar detta.
  18. krutbjörn

    krutbjörn Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2009
    Inlägg:
    302
    Mottagna gillanden:
    101
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S5e
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Wear Active2
    Skärm + digitizer (som väl på SGS2 är en och samma enhet) finns annars rätt billigt på Ebay. Man ska ha lite flax med dollarn, cirka 800 spänn med frakt. Även om garantin ryker känns det lite bra för pedanten att veta att repor och sprickor inte nödvändigtvis gör själva telefonen obrukbar. Man får ju skruva lite själv, men förstå vad nöjd man känner sig efteråt!
     
  19. halvarrrr

    halvarrrr Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Beställde nu på Ebay får se om man kan byta ut den trasiga skärmen nu bara.... :-P
     
  20. Favre0811

    Favre0811 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Lånar tråden lite. Tappade min telefon och till en början märkte jag ingenting, men senare på kvällen började skärmen bli blå. Och imorse när jag vaknade var skärmen helt svart. Man ser alltså ingenting. Mobilen är ca 1 månad gammal, och det finns inte ett enda märke på den. Inte ens när jag tappat den, tror ni man kan få den fixad på garanti om man inte säger att man tappat den? Eller dom kanske märker att man tappat den när dom öppnar upp den.

    Om inte, har phonehouse fortfarande fast pris 1299kr? Eller ska man vända sig nån annanstans?