Hjälp med att roota!

Diskussion i 'Legend' startad av jespers, 22 feb 2011.

  1. Drenken

    Drenken Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Ok, det det rör sig alltså om en mapp man ska döpa om och inte en fil som många guider skriver... Skönt att få det klargjort iaf.

    Nu fastnar jag oxå här, antar att telefonen inte hittar LEGEIMG.zip eller att mitt goldcard är fel... Stämmer det att downgrade-processen är jobbigaste biten?
     
  2. hedztrem

    hedztrem Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2010
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Nee det är inte en mapp du ska döpa om. Du ska döpa om. Zip filen som innehåller flera mappar.
     
  3. Goldstar

    Goldstar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Den filen heter testimage.zip eller bara testimage beroende på hur du har windows inställt om den heter testimage.zip så döper du om den till LEGEIMG.zip om den bara heter testimage så döper du om den till LEGEIMG du hittar testimage i r4-legend-root.

    Ja det stämmer förutsatt att man får ordning på goldcard, annars kan det vara den jobbigaste biten. men trägen vinner :D
     
  4. Drenken

    Drenken Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Hur vet man om man fått ordning på sitt goldcard egentligen? Jag använder mig av Goldcardtool och hela proceduren går smärtfritt, dvs, jag får ett meddelande om "Goldcard success" men det finns olika metoder att skapa ett goldcard, frågan är om alla metoder är godtagbara eller om slutprodukten skiljer sig åt beroende på metod?
     
  5. Goldstar

    Goldstar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER


    Du märker det om inte annat på att du inte kan installera LEGEIMG om kortet är felaktigt.

    Jag brukar köra goldcard enligt xdas guide how to root HBOOT 1.01, funkar nästan alltid smärtfritt, har varit nått sd-kort som inte funkat bra med den.
     
    Drenken gillar detta.
  6. menzzana

    menzzana Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2010
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har kört med goldcardtool och fick det inte alls att fungera trots att jag fick meddelande "Goldcard success"

    Till slut gjorde jag det helt manuellt och det fungerade då smärtfritt. Då använde jag denna procedur Creating a GoldCard - Android @ MoDaCo som är snarlik den föreslagen av goldstar med undantaget att jag använder HxD Hex Editor för att skriva om image filen
     
    Drenken gillar detta.