Lethro: Precis som sagt innan är det nog inte felet relaterat till mjukvaran utan hårdvara är nog mer troligt. Du får helt enkelt lämna in telefonen igen.
Generella kravet från sonyericsson är att du måste ha lämnat in den 3ggr(och dom skall ha hittat fel) på ggr 4 så kan reklamation ske.
Undatag för detta är som samma fel har uppstått 2ggr in skick med konstaterat fel. För att sedan återigen få samma fel en 3:e ggr.
Kontakta kedjan du köpt din lur på så kommer dom att hjälpa dig med allt du behöver veta. Dom kan även sköta allt åt dig.
dragontrumpetare:
Tyvärr har du lite fel där.
1: se svar över gällande antal service antal.
2: reklamation på abb? vart har du fått detta ifrån?
Din operatör har inget med telefonen att göra? du kan begära en slutfaktura visst men du kan inte reklamera ett abb för att din lur är kass.
Gällande pris vad du får för något när du gör en reklamation beror lite på vad som sägs i reklamations beslutet får du ett saleskit/kredit osv. Detta är inte något du kan påverka i någon större grad själv.
Butiken har listor med gällande ersättningar och du kommer att få oavsett en bättre lur
Jag gjorde nyss en reklamation på en X10 åt en kund den fick jag en swap på till en arc, så bättre får du oftast det kan jag lova.
Click to expand...