Bluetooth-musik + Bluetooth-pulsmätare + röststyrning genom Bluetooth = omöjligt?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Xboy, 16 jul 2011.

  1. Xboy

    Xboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2009
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    213
    Telefon:
    Pixel 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 6
    Platta:
    Pixel Slate
    Platta 2:
    Nexus 7
    Övrigt:
    Pixel Buds Pro, LG Watch R, Philips 65PUS7601, Home Mini
    Hej alla.

    Jag undrar om det är möjligt att låta flera Bluetooth-enheter vara uppkopplade till en Android-telefon som kör Froyo/Android 2.2 samtidigt? Betrakta följande exempel:

    Du har köpt pulsmätaren Polar Wearlink+ för att koppla ihop den med din Android-telefon, exempelvis med appen Runkeeper. Samtidigt som du springer och använder din pulsmätare vill du använda ditt trådlösa Sony Ericsson MW600 Bluetooth-headset för att lyssna på musik. Samtidigt som du springer vill du gärna kunna styra telefonen med din röst (exempelvis med "butler-appen" Edwin) genom ditt headset och dessutom höra telefonens tal-/röstsyntes direkt genom ditt Bluetooth-headset. Kort sagt, du vill leva i framtiden samtidigt som du springer! :)

    Jag har följande frågeställningar:
    1. Är det möjligt att ha både en Bluetooth-ansluten pulsmätare och ett Bluetooth-anslutet headset uppkopplade mot samma Froyo-telefon på en och samma gång?
    2. Om träningsappen jag använder har stöd för röstkommandon, kan jag ange dessa genom Bluetooth-headsetet?
    3. Om träningsappen jag använder har stöd för tal-/röstsyntes, kommer jag att höra rösten genom Bluetooth-headsetet trots att jag har igång en musikapp som strömmar ut musik via Bluetooth?
     
  2. Nickman

    Nickman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    141
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Har precis köpt en Polar Wearlink+ Bluetooth och skulle vilja ha trådlösa hörlurar när jag springer.

    Någon som har testat att använda flera bluetooth-enheter samtidigt? Funkar det?
     
  3. Yoshien

    Yoshien Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    831
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Testa själv?
    Du har ju köpt dig ett par nya hörlurar säger du =o)
     
  4. Nickman

    Nickman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    141
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Nej, jag sa att jag vill ha nya hörlurar.
     
  5. S319

    S319 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag använder mig av 1st Polar Wearlink+ Bluetooth och MW600 när jag tränar, kopplade till min Desire Z.
    Det funkar kanon att ha musik och tal-/röstsyntes, angående röstkommando vet jag inte, har inte provat.
    Själv använder jag Endomono och sportypal
     
    fj0 gillar detta.
  6. fj0

    fj0 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2009
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag funderar på om man ska gå på en klocka med vanliga wearlink eller köra med wearlink+ bluetooth och telefonen istället. Någon annan som funderat på detta och vad för/nackdelar är?

    EDIT:
    Polars bluetoothband fungerar väl t ex inte med löpmaskiner? Jag kommer i stort sett bara springa på löpband och det skulle vara sjyst om maskinen får ens puls så den kan ställa upp/ner hastigheten åt en. Fungerar det?
     
    Last edited: 26 jul 2011