Långsam bläddring mellan skärmar?

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av niq, 17 feb 2010.

  1. niq

    niq Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har nu kört min Nexus i 5 dagar och jag måste säga att jag både är supernöjd och även förvånad efter jag läste detta i Swedroids recension av Nexus:

    "...så känns inte gränssnittet varken mjukt eller så snabbt som det borde vara, och till och med vår gamla Magic har ett noterbart bättre flyt vid växling mellan hemskärmarna. Det är med andra ord något som inte stämmer.

    Minus för: Viss tröghet i gränssnittet
    "

    https://swedroid.se/test-av-google-nexus-one

    Om det är något jag anser som det bästa med denna telefon så är det just hastigheten. Hemsidor laddas blixtsnabbt i webbläsaren och att aktivt klicka sig runt på market, söka efter apps, ladda ner spel, spela upp musik, växla till SMS, skriva SMS etc. är ett sant nöje då det är väldigt sällan någon som helst fördröjning uppstår.

    Så jag undrar om den telefonen som testades i recensionen har uppdateras med "over-air" uppdateringen som finns tillgänglig för Nexus One.
    Om det är på det viset kan jag tänka mig att telefonen kändes till viss del långsammare.

    Stämmer detta eller är denna långsamma bläddring mellan hemskärmarna något fler av er Nexus användare har lagt märke till?
     
  2. jonaz

    jonaz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    929
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Min n1 känns riktigt snabb i vissa situationer ledans andra undrar man hur bra mjukvaran är optimerad
     
  3. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

  4. TossiToker

    TossiToker Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2010
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tar ju en stund innan mjukvaran är optimerad, ge den några månader
     
  5. amc0

    amc0 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2009
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    home++ har supersnbba animationer och är överlag mycket bättre i launcherväg än standard 2.1 nexus. Jag kör home++ och har bara gott att säga om den. Extra plus är att alla widgets funkar som man installerar, dock så funkar inte live wallpapers men det är inget som stör mig
     
  6. niq

    niq Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det var inte hur snabbt den laddar hemsidor jag syftade på. Utan det som titeln till denna tråd anspråkar på utan bläddringen mellan skärmar.

    Alltså hastigheten det tar att bläddra med fingret från en skärm till en annan i t.ex. "Hem" läget.
    Inget flimmer utan bara hastigheten.
     
  7. Mantisen

    Mantisen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    154
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har inte haft några problem med det på senaste, tyckte också att det var lite "laggigt" att gå från en skärm till en annan i början men tycker det har blivit bättre när jag uppdaterat telefonen.

    (Kör Cyanogen 5.0.2 vid skrivandet av denna post och har valt "Home app in memory" i Spareparts så att man försöker hålla hemskärmarna i RAM minnet hela tiden)
     
  8. emilakered

    emilakered Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    372
    Mottagna gillanden:
    69
    Operatör:
    Hallon, Telenor
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon, Telenor
    Telefon:
    Pixel 5
    Det Swedroid menar är antagligen samma "laggighet" som många av oss andra Nexusägare upplever, inte att själva rörelsen är långsam. Diskuteras som sagt var vilt i tråden Barilla länkar till.
     
  9. Dylan

    Dylan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2010
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Du skrev ju dock precis det; "Om det är något jag anser som det bästa med denna telefon så är det just hastigheten. Hemsidor laddas blixtsnabbt i webbläsaren" som kommentar till Swedroid-artikeln så det var ju lätt att tro.

    Men ja håller med, just öppna program osv går blixtsnabbt men den är inte helt "smooth" i bläddring mellan hemskärmarna och scrollning på websidor osv.
     
    Last edited: 17 feb 2010