Htc sensation vs lg optimus 3d?

Diskussion i 'Övriga telefoner & tillverkare (ej Android)' startad av Defeat, 20 jul 2011.

  1. Defeat

    Defeat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    468
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Tja!

    Osäker på vilken jag ska välja, vad är båda telefoners för och nackdelar?

    Har jag förstått det rätt?:

    Lg optimus 3d:
    +Snabbare cpu
    +Snabbare gpu
    +3d skärm + kamera
    + Kan spela alla videoformat (mkv osv)

    -Plast
    -Lägre upplösning skärm
    -Sämre menysystem
    -Kommer ej få android 3.0?

    Htc sensation
    +Aluminium unibody
    +Htc sense
    +Högfre upplösning
    +Kommer garanterat få android 3.0 (+)

    -Spelar inga videoformat knappt
    -Långsammaste dualcoren
    -långsam gpu

    Stämmer detta eller?

    Vilken tycker ni jag ska köpa?
     
  2. JoeH

    JoeH Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2010
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Om jag har förstått det rätt så är folk rätt arga över att sensation använder pentile matrix till sin skärm, så den är rätt pixlig och gulaktig.

    Någon med kommentar om det?
     
  3. Defeat

    Defeat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    468
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Pentile är väl det samsung kör med för att fakea hög upplösning, vilket ser bra ut på pappret men upplevs som lägre upplösning irl? Alltså är upplösningen på de två telefonerna likvärdig?
    Någon mer skillnad som är värd att nämnas?
     
  4. supermario

    supermario Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    optimus 3d verkar vara en trevlig telefon. Men i 3D-menyn så upplevde jag en sjukt liten betraktningsvinkel. Minsta lilla man flyttade på telefonen eller blicken så vart det sjukt suddigt, lite störigt men man kanske vänjer sig.

    Har iofs bara klämt lite på den på mediamarkt men av dom två du radar upp så skulle jag iaf välja en sensation. 3d i en telefon känns.....sådär eller något :S
     
  5. Larss00n80

    Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    1 624
    Mottagna gillanden:
    186

    MINA ENHETER

    Varför pratar alla om att de ska få 3.0?!?!?!?!?!


    Det är ju för fanken tablets som får det!!!

    Det är 2.4 ni vill veta om den ska få....
     
  6. HenrikLundqvist

    HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    1 511
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Det är väl bara testa båda två och ta den du gillar mest? Jag valde Optimus 3D eftersom Sensation (och de andra modellerna jag testade och jämförde med) var lite segare, flöt inte på lika bra i menyer och när jag surfade.
    Jag värderade det väldigt högt eftersom jag tidigare endast haft iPhone. Jag gillade däremot kameran mer i Sensation och HTC Sense kändes lite mer genomtänkt. Jag kollade runt bland en massa telefoner innan jag bestämde mig.

    Gällande 3D som extrafunktion: Gillar man 3D så är det ett plus.
    Gillar man inte 3D så är det väl bara att låta bli att använda 3D-funktionen?
    Personligen tycker jag att 3D-delen är en riktigt rolig grej. En grej jag iofs lika gärna klarat mig utan. Jag hade nämligen valt Optimus 3D före Sensation, med eller utan 3D eftersom den passade mig bäst.

    Men vad jag och andra tycker är viktigt med en telefon kanske är helt oviktigt för dig. Du ska välja den telefon DU tycker passar dig och dina behov bäst.. Åk till en butik och testa båda telefonerna och välj den du gillar? Då kommer du förmodligen bli mest nöjd.

    Sent from my LG-P920 using Tapatalk
     
  7. AndroidFtw

    AndroidFtw Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    355
    Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Sensation har inte pentile :) Min O3D har problem med digitizern och utseendet faller mig inte i smaken, men det ar ju en smaksak ;)
     
  8. Trenne

    Trenne Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag skulle nog passa mig för att köpa en Lg iom med den katastrofala hanteringen av O2x. Man kan inte räkna med att få buggfixar eller utlovade uppdateringar inom rimlig tid. Vet inte hur bra o3d fungerar men finns det buggar på den så kan det ta väldigt lång tid innan det blir löst.
     
  9. crazyrobban

    crazyrobban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2009
    Inlägg:
    582
    Mottagna gillanden:
    32
    Operatör:
    DGC
    Telefon:
    Galaxy Note Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    DGC
    Telefon:
    Galaxy Note Edge
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4
    ROM:
    CM 13
    Stiligt, sitter du inne med mer info än resten av oss? För så vitt jag vet, så har inte Ice cream sandwich något nummer ännu. Så det kan lika gärna vara 4.0. ;)

    On topic,
    Det lilla jag pillat med Sensation, så har jag gillat upplösningen. Den fick min Desire HD att se ut som en telefon för dagisbarn när allt var så stort.
    Nu skaffade jag mig visserligen en O3D, men det var nog mest för jag vill våga mig på något annat än HTC.

    Kan säga att som van Androidanvändare så är inte O3D några problem, för jag tror att man är mer förlåtande till vissa saker när man kört det ett tag. Jag upplevde Sensation som en mer buggfri erfarenhet än O3D, liksom mindre luckor i upplevelsen.

    Med det sagt, så kan jag lugnt säga att O3D är den snabbaste, rappaste Androidupplevelsen jag haft. Lagg på hemskärmarna är inget jag behöver stå ut med mer.

    Och nu när HTC äntligen släpper en så biffig telefon som Sensation, så gör de en "karusell-animation" mellan hemskärmarna som laggar likt förbannat? Vad hände där?

    Edit
    Jösses vad jag svamlar... :-P
     
    Last edited: 25 jul 2011
  10. Viggo

    Viggo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2010
    Inlägg:
    306
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Prova O3D innan du bestämmer dig, jag pilla lite med den och fick ont i ögonen i 15 min efter några minuters testande av 3D-funktionen och andra upplevde samma sak. Telefonen är dessutom otroligt klumpig med sina 170 gram och 68 mm i bredd.
     
  11. Defeat

    Defeat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    468
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Haha det är ju så htc jobbar, de använder sig av kraftig hårdvara men lägger sedan in 110% av animationer och flashighet av vad telefonen egentligen klarar. Det började ju redan med htc touch diamond :)

    Haft htc touch diamond och htc desire + att min far har desire hd -> alla laggar i menyerna. När jag hade min desire som lagge och farsan köpte sin desire hd så tänkte jag "den har snabbare cpu, den bör ej lagga", men likt för bannat har htc lagt in annu mer flashighet så det laggar likt förbaskat:)
     
  12. Defeat

    Defeat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    468
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Vad är problemet med digitizern? Jag köpte nämligen en o3d som buggade en hel del, fastnade mellan skrämarna på hemskärmen + skrev 2-3 bokstäver när man tryckte på EN bokstav på tangentbordet. Lämnade tillbaka den och köpte en optimus 2x, jag är svinnöjd, men skaknar 3d lite dock:)

    Men 1000kr mindre för en telefon som är mindre och dessutom snabbare kändes bara rätt:)
     
  13. AndroidFtw

    AndroidFtw Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    355
    Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    När jag ska klicka på saker i webbläsaren så tror den att jag klickar på något 1 cm bredvid. Kan vara rätt jobbigt när man gör viktiga saker.
     
  14. HenrikLundqvist

    HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    1 511
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Samma här, rätt störande..

    Sent from my LG-P920 using Tapatalk
     
  15. crazyrobban

    crazyrobban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2009
    Inlägg:
    582
    Mottagna gillanden:
    32
    Operatör:
    DGC
    Telefon:
    Galaxy Note Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    DGC
    Telefon:
    Galaxy Note Edge
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4
    ROM:
    CM 13
    Detta hade jag med LG's default tangentbord, bytte till swiftkey x och nu är problemet borta. :)
     
  16. Defeat

    Defeat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    468
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Det lustiga var att det dök upp efter ett tag, det fungerade bra i början