Usel batteritid - lämplig åtgärd?

Diskussion i 'Legend' startad av joeghurt, 17 jul 2011.

  1. joeghurt

    joeghurt Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej, har haft min Legend i typ 15 månader eller nåt sånt och nu på senare dagar har batteritiden blivit usel. Tidigare var batteritiden bara skitdålig.

    Här är en bild från idag (2011-07-17) där jag endast haft telefonen i fickan och kollat på klockan (skärmlåset) ca 2-3 gånger. http://dl.dropbox.com/u/4644805/Pictures/IMG_1181.JPG

    Kör på WCDMA, automatiska uppdateringar aktiverat och medel skärmstyrka. Widgets: Google nyheter 4x1, Google väder 4x1, CalWidget 2x2 & 4x4, Bankdroid 2x1 & 2x1.

    Läste andra trådar om Legends batteri och det verkar som att vissa har fantastisk batteritid som räcker till använding (samtal, sms, musik, appar) i ca 2 dygn. Vissa andra har så kort batteritid som typ 12 timmar (mitt fall).

    Frågan är då vad jag ska göra? Funderar på att helt enkelt göra en reset, men vet inte om sms och kontakter försvinner då.
     
  2. Goldstar

    Goldstar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    @Joeghurt

    Ta en backup med tex myphoneexplorer först, så kan du spara sms och kontakter som du inte har synkade med ditt googlekonto. Tänk också på att ta backupp på eventuella datafiler till appar om du har något sånt som sparas, själv håller jag alltid på att glömma mycars :)

    Sen är det bara att göra en reset och se om det hjälper.
     
    joeghurt gillar detta.
  3. joeghurt

    joeghurt Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tog bort alla Widgets och testade specialmetoden för att ladda, dvs ladda många timmar med telefonen på, sedan med telefonen av, och sedan med telefonen på och sen dra ur sladden. Resultatet blev - ingen skillnad, fortfarande uselt. http://dl.dropbox.com/u/4644805/Pictures/IMG_1189.JPG

    Lutar åt en reset.
     
  4. Dykaren

    Dykaren Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Om jag inte minns fel är branschstandarden att ge 12månaders garanti på batterier, därefter degenereras de kusligt fort(om man har otur), jmf med laptops...

    Simma lugnt!
     
  5. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Jag läste igenom Användarhandböckerna till min HTC Legend och där stod det att det rekommenderas att byta batteri var 6:e månad.
     
  6. joeghurt

    joeghurt Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Kört telefonen i några dagar nu efter reset. Resultat: fortfarande 12 timmars standby-tid. Det är säkert batteriets kapacitet som försämrats som #4 och #5 säger. Kan knappt vänta på att köpa ny telefon.
     
  7. hedztrem

    hedztrem Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2010
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Måste bara skriva om mitt lilla test, har lagt ner original sense/ stockrommen för länge sen bara så ni vet.
    Har nu varit cyanogenmod trogen i flera månader men blev sugen att prova nNS-1.0RC3 787MHz, gillar själva rommen men satan vilket skämt till batteritid. Ladda på tidig morgon och på kvällen var det ett måste att plugga in laddaren igen. Hade inte använt den direkt mycket heller.

    Har nu lagt tillbaka cyanogenmod och har kört utan att ladda i 2dygn och 8h, 14% kvar (ca16h i flygplansläge under natten) Kan tillägga att jag pratat i telefonen betydligt mer dessa 2dygn

    bluetooth/edge har varit aktiverat i bägge rommarna..
    Så i nuläget är cyanogenmod ett självklart val över alla andra rommar som finns till legend
     
    Last edited: 24 aug 2011
  8. Snorpapper

    Snorpapper Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag fick problem med min batteritid efter att växlat mellan lite olika roms. Hade fullladdat batteri på kvällen, lade telefonen på flygplans läge under natten och hade ändå under 20% på morgonen. Men efter att ha följt detta löste de sig: https://swedroid.se/forum/22621-calibrate-batteri-kalibrera-batteri.html

    Jag kör nNS-1.0RC3 787MHz och de är som hedztrem säger, att de precis räcker över dagen. Då jag älskar sense som ser snyggt ut och har ett bra flyt väljer jag ändå att stanna. Dock inget för den som prioriterar batteritiden.
     
  9. sydsvensken

    sydsvensken Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2010
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Lånar tråden och har även jag problem med batteritiden. Men jag är ganska säker på att mitt batteri är slutkört så funderar på att köpa ett nytt batteri istället. men vet inte riktigt vad man ska köpa. Hittade detta batteriet men låter nästan för bra för att vara sant? Hitta 1930mAh HIGH CAPACITY BATTERY FOR HTC WILDFIRE LEGEND
     
    Last edited: 2 jan 2012
  10. MarkTheGreat

    MarkTheGreat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2011
    Inlägg:
    161
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Mugen ska ha det bästa.

    Sent from my legendary Legend.
     
  11. sydsvensken

    sydsvensken Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2010
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER