Brickad!

Diskussion i 'Optimus 3D' startad av have.heart, 29 jul 2011.

  1. have.heart

    have.heart Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2010
    Inlägg:
    498
    Mottagna gillanden:
    130
    Telefon:
    Galaxy Note 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy Note 9
    Telefon 2:
    Motorola One
    Platta:
    Galaxy Tab S2
    Platta 2:
    iPad Pro
    Är det någon fler som fått sin enhet brickad i uppdaterings-processen och i så fall hur fick ni ordning på det sen?

    Min enhet låste sig efter 45% av OTA-uppdateringen och sen dess fastnar den på "uppdateringsskärmen" och inget händer. :cry:

    Funkar inte att uppdatera via dator, den ger ett meddelande i stil med "ett allvarligt fel i uppdateringsprogramvaran" eller dyl.

    Läste om någon här som haft ett liknande problem, men som lyckades få ordning på den i alla fall...
     
    Last edited: 31 dec 2012
  2. echt

    echt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    811
    Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
    Har du testat starta om mobilen? min hängde sig mitt i men sedan starta jag bara om mobilen så gick det på nästa försök
     
  3. have.heart

    have.heart Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2010
    Inlägg:
    498
    Mottagna gillanden:
    130
    Telefon:
    Galaxy Note 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy Note 9
    Telefon 2:
    Motorola One
    Platta:
    Galaxy Tab S2
    Platta 2:
    iPad Pro
    Jo, jag har startat om den ett 50-tal gånger vid det här laget. Fastnar alltid på "uppdateringsskärmen". Har tvingat in den i recovery också och gjort fabriksåterställning, men inget hjälper. Blir väl till att skicka in skiten, igen... LG, vad håller ni på med egentligen?
     
  4. echt

    echt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    811
    Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
    Mjo update mjukvaran verkar allmänt suga balls, väldigt många som haft problem med det
     
  5. pole

    pole Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2011
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hej jag hade exakt samma problem och skulle åka in och lämna in den, så tog ut sim och sd-kort ur mobilen. Lustigt nog så fungerade uppdateringen efter det så prova det:)
     
  6. have.heart

    have.heart Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2010
    Inlägg:
    498
    Mottagna gillanden:
    130
    Telefon:
    Galaxy Note 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy Note 9
    Telefon 2:
    Motorola One
    Platta:
    Galaxy Tab S2
    Platta 2:
    iPad Pro
    Hmm, jag har testat allt det ni föreslår redan. Men ni ska ha stort tack! Jag har kommit fram till att det enda som hjälper mot LGs problem är att helt enkelt inte äga någon LG-produkt.

    Jag har aldrig ägt en fungerande LG-mobil, men jag har nu ägt 3 som inte gjort det. Tänkte att jag kanske haft otur, men jag skrotar den tanken nu.

    Om någon från LG mot förmodan läser detta. Snälla, sluta göra avancerade mobiler, gör mobiler som fungerar istället. Det löser en massa problem för alla inblandade. Jag skickar nu in min enhet till er utomordentliga (hos, host) servicepartner Anovo. Det gör inget om den inte överlever den här gången.
     
  7. zizou

    zizou Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2010
    Inlägg:
    161
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Hade samma problem med LG O2X. Blev så jävla arg på alla buggar och problem med den så jag lämnade tillbaka den och köpte en SGS 2 istället. Är sjukt nöjd med den jämfört med LG O2X. Var sugen på LG o 3D men vågar inte ge mig på LG igen.
     
  8. echt

    echt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    811
    Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
    Tror det är en fråga om tur eller otur mer, LGs uppdatering var super dålig det går inte att förneka men samtidigt är det alltid några som har strul sina mobiler oavsett märke, måndags ex m.m. SGS2 har ju någon mystisk power drain som påverkar vissa där batteriet från nyladdat faller ner 25-30% på två röda och sedan laddas ur snabbt som tusan. Inte alla som verkar uppleva detta men det finns en del där ute, tyvärr är det ju så med de flesta produkter oavsett kvalité är det något som strular på några av dem.
    Varken jag eller tjejen har haft några direkta strul med våra LGs (hon har en O2X och jag en O3D) just nu sitter jag bara och väntar på att CM ska komma till min så jag slipper LG stock, för LGs mjukvara är inget att hurra för, skiter i att det är 2.2 men föredrar custom grejer och LG's egna apps är jag inte så förtjust i, det enda jag kommer sakna är LGs uppdelning på apps där de har kategorier och så.
     
  9. Vederstyggelse

    Vederstyggelse Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej, Även min P920 är helt brickad, kommer inte in i cwm eller rom. den är totalt död på dessa punkter. någon som har något tips?

    EDIT: jag har en SK bootloop och kommer inte in i ROM eller CWM
     
    Last edited: 16 aug 2011
  10. alexorzz

    alexorzz Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    fick nyss en uppdatering och installerade den utan ngt problem:)!
     
  11. echt

    echt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    811
    Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
    Kolla på xda, finns en tråd där sin kan hjälpa, man plockar ur sd och sim m.m. funkar inte för alla men vissa, annars bara lämna in.

    Sent from my LG-P920 using Tapatalk