Google listen buggar?

Diskussion i 'Frågor och support' startad av JonCe, 18 feb 2010.

  1. JonCe

    JonCe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej, som podcastberoende nybliven nexus-ägare blev jag mycket besviken när jag märkte att Google Listen (1.0.3.3) buggar rejält. Podcasts kan sluta spela mitt i (trots täckning), börja om från början mitt i men fortfarande ha progress-baren som om den hade fortsatt, eller bara helt sonika säga "nej, nu blev det fel".

    Är det någon annan som har detta problem, det vore intressant att veta om det är relaterat till hårdvaran eller mjukvara till att börja med.

    Jag sökte givetvis både på forumet och nätet för att se om det var känt, men jag hittade inget specifikt. Här inne har flera dessutom rekommenderat Listen, vilket gör mig fundersam...
     
  2. yrara

    yrara Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2009
    Inlägg:
    428
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag såg att det hade kommit en uppdatering till Listen idag. Ska bli spännande att se hur den är. Jag har precis samma problem som du nämner... men skulle fortfarande rekommendera Listen ;)
     
  3. dvdk

    dvdk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    hur funkar listen?
    Streamas allt eller kan man kofigurera den till att ladda ner en mp3a för tex "på minuten" när det kommer en ny?
     
  4. yrara

    yrara Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2009
    Inlägg:
    428
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    jag vill minnas att default-inställningen är att ladda ner allt man prenumererar på automatiskt, men bara bara över wifi, och eventuellt bara när man laddar. men allt det där går att konfa :)
     
  5. JonCe

    JonCe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu har jag uppdaterat, men problemen kvarstår. Den verkar få problem med feedsen, och när en speciell episod väl börjat bugga, då är den fucked forever. Om man t.ex. förlorar anslutningen efter 20 av 60 minuter, så får man ett felmeddelande men sen är podcasten 20 minuter. Jag har letat i alla menyer, men inte hittat någon funktion för att ladda om en podcast.

    Kan någon rekommendera någon annan _bra_ paid- eller vanlig podcast-app. Det börjar blifånigt att hålla sig med en ipod touch också...
     
  6. yrara

    yrara Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2009
    Inlägg:
    428
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Menu > Settings > Clear cache, för att radera nerladdat innehåll, och försöka på nytt, i alla fall.
     
  7. JonCe

    JonCe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack, funkar lite bättre nu. Men fortfarande kasst :(
     
  8. Sundhult

    Sundhult Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    På vilket sätt kasst?

    Jag tycker det fungerar fint. Inget lull-lull. Lätt att få koll på sina podcasts.

    //.D
     
  9. falkinski

    falkinski Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Också oerhört nöjd med nya uppdateringen, perfekt med greader stödet.
     
  10. JonCe

    JonCe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det som fungerar dåligt, för mig, är att den inte vill ladda om en podcast som bara laddats ned till hälften innan telefonen fått nätverksproblem. Givetvis är det tråkigt med nätproblem, men det ska väl inte vara helt låst?