FAQ/Gingerbread - X10 2.3 - Diskussion Tråd - UTE NU!

Diskussion i 'Xperia X10 - ROM-filer och utveckling' startad av Nagarebozhi, 16 jun 2011.

?

Har du fått 2.3 uppdateringen?

  1. Ja, Ingen branding

    103 röst(er)
    63,6%
  2. Ja, Tre branding

    11 röst(er)
    6,8%
  3. Ja, Telenor branding

    19 röst(er)
    11,7%
  4. Ja, Telia/Halebop branding

    21 röst(er)
    13,0%
  5. Ja, Tele2/Comviq branding

    5 röst(er)
    3,1%
  6. Ja, Annan branding

    3 röst(er)
    1,9%
  1. AndreasE

    AndreasE Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    341
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER



    Det är någon Global generic, jag har samma och 2.3 verkar inte vara släppt till oss ännu.

    Jag har kollat i den här tråden
    Xperia X10 2.3 Roll-out Map - Rollout started - xda-developers

    Och försökt uppdatera men det vill sig inte. Förhoppningsvis snart, 2.1 var vi med de första iaf.
     
  2. mosaique

    mosaique Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Antar att jag inte är den första som haft problem med detta men jag frågar ändå för jag har sökt i tråden utan att hitta något.

    Förmodligen är jag dum i huvudet men jag gjorde säkerhetskopiering med SE's eget "Säkerhetskopiera och återställ" Nu finns ju inte detta program med i 2.3 uppdateringen och jag är helt lost på hur jag ska få tillbaka alla nummer och sms.
    Jag har kollat på minneskortet och säkerhetskopian ligger där och det är en sbf-fil. Finns det något annat program som kan öppna denna fil?
    Jag har försökt ladda ner programmet genom denna länk: Sony Ericsson | Backup & Restore men det står bara "programmet installerades ej".
     
  3. Slappy

    Slappy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2010
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    @Xperia84

    Ville bara säga det att du hade fel ang rooten :P den uppdaterar fint även om du har root installerat så behövde inte ändra något som tur var :) .
     
  4. Nagarebozhi

    Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    4 380
    Mottagna gillanden:
    675
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    och det har jag redan gått ut med för länge sedan, så var inget du hade behöver påpeka :P jag för bara vidare information jag snappat upp! Du kanske vill att jag ska sluta med det?

    Sent from my Xperia™ X10 2.3.3 Stock! [want to follow my Google+ push gplus.to/Xperia84
     
  5. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 684
    Mottagna gillanden:
    2 040

    MINA ENHETER

    Tyvärr är det nog förlorat. SE skrev på en del ställen att de rekommenderade något annat, typ MyBackup eller TitaniumBackup. Möjligen går det att undersöka filen och göra en restore till den (t.ex. om det är en sqlite-databas) men det är nog ingen som har tid och lust att göra det.
     
  6. Nagarebozhi

    Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    4 380
    Mottagna gillanden:
    675
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    det du kan göra är att flasha tillbaka till 2.1 genom flashtool återställa din backup hitta lämpliga backup program på Market som T.ex Mybackup och något för kontakter & sms (förstår ändå inte varför du inte synkroniserat dina kontakter med google) sen flasha 2.3 igen och återställa backuperna.

    Sent from my Xperia™ X10 2.3.3 Stock! [want to follow my Google+ push gplus.to/Xperia84
     
  7. Tinnie

    Tinnie Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2010
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    En fråga: Det verkar inte att gå att få lika många rader med appgenvägar och widgets som på 2.1-launchern. Lite förvånande tänker jag för att det känns som ett steg tillbaks till 1.6-launchern. Går det att ändra till fler rader på något sätt så att man får plats med fler genvägar eller går det bara att ändra genom att byta home launcher (jag har inte hittat något i inställningarna)? Jag vill helst inte göra det eftersom telefonen strulat lite på sistone och jag bestämt mig att bara köra med inbyggda launchern ett tag (jag har inte behövt reparera den sedan dess).

    Och varför finns de där fyrkanterna längst upp som visar vilken skärm man befinner sig i? :) Tokigt, det vet man ju ändå... de tar bara plats.

    I övrigt ser det snyggt ut och jag gillar't!
     
  8. mosaique

    mosaique Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Okej, hur gör jag då? Förlåt, men jag är verkligen inte hemma på detta.
    Kan jag använda denna guide? http://www.youtube.com/watch?v=HmX-IYNYqL8&feature=player_embedded#at=30
     
    Last edited: 1 aug 2011
  9. Ziboez

    Ziboez Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2010
    Inlägg:
    561
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    finns inget i pc companion för telenor
     
  10. bosse11

    bosse11 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Platta:
    Samsung Tab-S 10.5 (T805)
    Okej en liten guide:

    1. Ladda ner flashtool: (Multiupload.com - upload your files to multiple file hosting sites!)
    2. Packa upp flashtool (skrivbordet?)
    3. Ladda ner 2.1 generic global rom (Sony Ericsson X10i_2.1.A.435_GLOBAL-GGL GENERIC 1232-9897.zip)
    4. Packa upp till "FlashTool > firmwares", alltså firmwares mappen som ligger i den nyligen uppackade FlashTools mappen - tydlighet :)
    5. Kör X10FlashTool.exe (godkänn administratörs rättigheter)
    6. Tryck på "Flash"
    7. Välj: Sony Ericsson X10i ver. 2.1.A.435 - om du inte har använt programmet förrut så kommer endast denna att synnas här.
    8. Klicka på "OK"
    9. Instruktioner kommer dyka upp på skärmen - FÖLJ DESSA! När flashningen är klar kommer det också meddelas att du ska koppla ur telefonen och sedan starta den = du är på 2.1 igen.
    10. Gå till inställningar -> appar -> utveckling -> och kryssa i USB-felsökning.
    11. Använd "SE Restore and backup" för att återställa dina gamla saker.
    12. Ladda ner "MyBackup" på market.
    13. Starta appen "MyBackup" klicka på backup och välj "Data" -> "Local". Här kommer du få olika alternativ vad du vill spara så det är bara att välja de saker du vill ha kvar och klicka på "OK".
    14. Starta PPC - SE PC Companion och uppdatera din telefon igen till 2.3.3.
    15. Efter uppdateringen är klar och du är på 2.3.3 igen gör du om steg 12.
    16. Starta sedan "MyBackup" och klicka på "Restore -> Data -> Local -> Data_2011_08_??.
    17. Du är en glad androidare :D

    Notera att du sedan kommer ha en Global rom från SE och inte den nordiska, men det spelar ingen större roll! Vill du ha den nordiska får du leta rätt på den filen själv ... :)

    Hoppas jag fick med allt och lycka till!

    Edit: Hittade nordisk 2.1 här på forumet - http://www.multiupload.com/UKXN8AIVJR, använd denna istället för den på steg 3 och notera att detta också påverkar steg 7!
     
    Last edited: 1 aug 2011
    rome73 gillar detta.
  11. Nagarebozhi

    Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    4 380
    Mottagna gillanden:
    675
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Last edited: 1 aug 2011
  12. gvkrist

    gvkrist Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2010
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    Samsung s23 ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung s23 ultra
    Telefon 3:
    076-338 91 81
    ROM:
    076-338 91 81
    Allt funkar hur bra som helst,men jag får inte kameran till att fungera,det enda som kommer upp är att processen stoppades oväntat,någon som har ett svar på detta problem.
     
  13. mosaique

    mosaique Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack bosse! Du är guld värd :)
     
  14. Boshak

    Boshak Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Nu har även jag kommit på banan. Flashade in Generic.
    Hade gjort en backup med JS Backup, men det gick lite sådär. Allt kom inte tillbaka, fick ett felmeddelande att vissa delar kunde den inte lägga tillbaka pga. fel version (lite tråkigt eftersom det var största skälet till att använda ett backup-program, byte av version)
    Som tur är så hade jag det viktigaste, av det den inte kunde lägga tillbaka ordentligt, på Google.

    Måste säga att det jag har upplevt än så länge är en betydligt rappare telefon och inga direkta problem.
    Det enda som stör mig är antalet rader på hemskärmarna men det går ju alltid att fixa till.
     
  15. jwi

    jwi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nån som vet om Mybackup fungerar? eller kan rekommendera något annat program? Det viktigaste som jag MÅSTE få med mig till pepparkakan är sms. Nån som vet hur jag kan göra?
     
  16. Boshak

    Boshak Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Med JS Backup fick jag med mig alla SMS.

    Det som strulade för mig var systeminställningar, app-inställningar och kontakter.
    Av någon konstig anledning så fick jag bara tillbaka cirka 20 kontakter av cirka 150, och dessa var utspridda över olika bokstäver. Mycket märkligt, jag hade förstått om den hade lyckats ta de 20 första men att någon här och där???
     
    Last edited: 2 aug 2011
  17. jwi

    jwi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Kan man välja att bara ta med sig SMS? Kontakter och appar synkar jag mot google. Och diverse inställningar har jag inget emot att gå igenom manuellt.

    Edit: lagrade du online eller på sd-kort?
     
  18. Amiga

    Amiga Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2010
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    19
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+
    Övrigt:
    Android Auto i VW Sharan 2016
    Så där då var jag med på banan också :D
     
  19. Slappy

    Slappy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2010
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Haha nej för fan, missade helt att du hade sagt det bara :P tack för jobbet du gör förresten, tror inte jag tackat dig för det innan :) .
     
  20. ensmed

    ensmed Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER