Problem: Streama via Bluetooth resulterar i hack i ljudet

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av mrBira, 30 jul 2011.

  1. mrBira

    mrBira Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Tjenare.
    Har problem med min SGS2, och även min morbror har samma tjorv med sin SGS1:a.

    Streama musik via blåtand (antingen till stereon i bilen, hemma eller via blåtandsheadset) resulterar i hackande ljud. Man har musik 1-3 sek, sen försvinner det lika länge - upprepar sig.

    Tilläggas bör att jag inte alltid har detta, utan ibland kan det lösa sig genom att stänga av/på blåtanden några ggr, tvinga avstängning på mediaspelaren (kör med standardspelaren, men har även testat andra med samma resultat).

    Detta funkar dock inte för min morbror, vad han än har testat så funkar det inte.
    Hans problem uppstod efter att han installerade en annan mediaspelare från market. Han avinstallerade den, men problemet vart kvar.

    Jag kör rootat, med Villain Rom 2.3, men har haft samma problem med Cog's rommar.

    SGS1:an är helt orginal.

    Någon som har en aning om vad f-n som pågår, och hur vi fixar detta?
     
  2. NewfarM

    NewfarM Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2010
    Inlägg:
    264
    Mottagna gillanden:
    87
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    Jag har inga som helst problem att streama via BT i min lägenhet, funkar kanon här. SGS2 Orginal.
     
  3. mrBira

    mrBira Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    ingen som haft detta och lyckats fixa det?

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  4. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Den enda gång jag fått problem med hack i BT är när man har haft igång Wifi samtidigt. Du behöver inte vara ansluten, de räcker att Wifi är aktivt på telefonen. Ska också tilläggas att det är inte telefonen utan de är den blåtandsutrustning som man ansluter till som inte kan hantera störningarna.

    Jag har konstaterat denna "bugg" nu på sex stycken SGS2or. Alla failar hårt när wifi är igång och man försöker använda sig av vissa BT-headsets. Exempelvis SonyEricsson MW600 störs inte av att wifi är igång i någon av de SGS2or jag provat. Men däremot funkar de piss för andra headsets.

    Så om du inte redan provat, testa stäng ner Wifi sändaren på telefonen å se om de hjälper. :)
     
  5. mrBira

    mrBira Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    tacksam att få svar! :D
    wifi är inte igång på någon av lurarna, så det kan inte vara problemet.
    när jag har googlat så hittade jag fler med wifi/bt problemet, men ingen tycks ju kunna hjälpa mej :(

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  6. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Fan, tyvärr då har jag inget mer tips. Än förstås försöka på den mån de är möjligt utesluta störningar. Om du har något i din omgivning som ger störningar då dvs.

    Jag hade t.ex. störningar från min gamla bil ifrån mina tändstift. Fast de va för en helt annan typ av radio kommunikation. Så de kanske inte kan vara nåt sånt. Om du provar hemma så skulle du kunna prova dig på en long shot. Försök stäng ner så mycket trådlös radioutrustning som möjligt i ditt hem. Exempelvis döda routern tillfälligt, undvik micron, inga motorer som dammsugare, fläktar. Allt som genererar radiostörningar, hur små de än kan vara. Jag vet det är en long shot men prova skadar ju aldrig. :)

    Alternativt kan du köra iväg bilen rätt in i skogen, stänga av motorn, å sen prova streama via BT till din bilstereo. Renare i luften från störningar går nog inte få då. :)
     
  7. Dot

    Dot Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har en SE MBR-100 BT-dongel där jag har haft problem med att ljudet bryts kort var femtonde sekund. Fast nu när jag skulle skriva inlägget ville jag verifiera det och får inte alls uppkoppling med den. Fast det går att para den. Omstart av telefonen hjälpte.

    Jag har precis köpt en billig BT-OBD2-dongel och installerat Torque och en hög andra såna program. De har rätt att administrera BT, så det kan ju vara nåt sånt frågeställaren har problem med?
     
  8. mrBira

    mrBira Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Tack för att ni tog er tid att skriva!
    Nu är problemet löst. På båda lurarna, och med samma 'lösning'.

    Vad var då lösningen?
    Installerade Winamp på sgs1:an, och vips så funkade allt som har med blåtand att göra igen. Grymt förvånad testar jag det på sgs2:an och jajjamän allt funkade där med efter installationen av Winamp!

    Jag kan verkligen inte förklara detta, utan bara nöja mig med att det faktiskt fungerar. :)

    Vart har du förresten köpt din OBD-dongle? Är själv ute efter en sådan.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  9. Dot

    Dot Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER