FAQ/Gingerbread - X10 2.3 - Diskussion Tråd - UTE NU!

Diskussion i 'Xperia X10 - ROM-filer och utveckling' startad av Nagarebozhi, 16 jun 2011.

?

Har du fått 2.3 uppdateringen?

  1. Ja, Ingen branding

    103 röst(er)
    63,6%
  2. Ja, Tre branding

    11 röst(er)
    6,8%
  3. Ja, Telenor branding

    19 röst(er)
    11,7%
  4. Ja, Telia/Halebop branding

    21 röst(er)
    13,0%
  5. Ja, Tele2/Comviq branding

    5 röst(er)
    3,1%
  6. Ja, Annan branding

    3 röst(er)
    1,9%
  1. Tinnie

    Tinnie Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2010
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag hittade inte heller appen men laddade ner "Swedbank Sjuhärad" och den verkar funka bra den också även om jag inte bor i eller i närheten av Sjuhärad. :D Den får duga tills den "riktiga" appen dykt upp i alla fall.
     
  2. miper82

    miper82 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2011
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Jag har en lite konstig fråga :P jag flashade in gb 2.3 och allt flöt på jättebra o inget lagg alls. Sen efter ett tag så starta den om sig några ggr så jag bestämde mig för att reparera i seus. Allt gick bra gb 2.3 i telen igen men nu med lagg när jag drar fönstret åt vardera hållen. Den har dock inte startat om sig själv nåt mer. Ska jag prova o flasha den igen för o se om lagget försvinner?

    Är rätt så ny på detta med flashing osv, så jag vill helst slippa dryga kommentarer :)

    Mvh..
     
  3. tompabompa

    tompabompa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Klart, nu är det bara detta jag ska göra innan jag kan uppdatera antar jag: "Turn on Unknown Sources and Debugging" vart hittar jag det? På svenska tack :)

    Hitta :P
     
  4. Cap_a

    Cap_a Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    550
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Inställningar -> Appar -> Okända källor
    samt
    Inställningar -> Appar -> Utveckling -> USB-felsökning

    Anslut gärna telefonen påslagen till datorn efter detta. Det kan vara så att den installerar drivrutiner nu.

    Lycka till. Jag är inte så haj på sånt här men lyckades. Har nu även rootat.
    https://swedroid.se/forum/17014-guide-roota-senaste-firmware-3-0-1-g-0-75-med-flashtool.html
     
    Last edited: 2 aug 2011
  5. tompabompa

    tompabompa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tog bara okända källor, sen uppdaterade jag till 2.3, håller på att starta upp telefonen nu för första gången. Ska jag koppla in den till datorn för att se om den installerar drivisar nu?
     
  6. DoDo87

    DoDo87 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej igen allihop!
    Jag har upptäckt en grej som jag inte riktigt förstår mig på :
    Om jag flyttar vissa appar till sd kortet så ser jag dom inte i "appderawern"? ett exempel på detta är appen soundhound, är det nån som vet vad det kan bero på?

    Sent from my X10i using Tapatalk
     
  7. jwi

    jwi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Xperia Flashlight har slutat att fungera i och med 2.3.3. Nån som vet någon annan app som fungerar på samma sätt?
     
  8. Nagarebozhi

    Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    4 380
    Mottagna gillanden:
    675
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Arc flashligt ;)

    En annan fråga @ALL:

    Tele2 kunder har ingen brand va? de är väl olåsta allihop? eller?

    Ni som har telia, halebop, telenor har ni fått något än? samma fråga till er tele2 kunder.

    3 har juh redan skickat ut sin uppdatering. skicka pm eller skriv här så jag kan uppdatera tråden när era uppdateringar kommer ut.
     
  9. Ziboez

    Ziboez Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2010
    Inlägg:
    561
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    uppdateringen har ej kommit till telenor, dom är fan sämst hatar dom! Inte bara för att uppdateringarna dröjjer, utan för att dom sket i att lägga till "gratis sms" till alla, fick en räkning på 200..
     
  10. Cap_a

    Cap_a Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    550
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Ursäkta sent svar. Antar att det löste sig automatist, men som svar på din fråga så behöver du inte göra det.
     
  11. n-puh

    n-puh Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2011
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nån mer som tycker att bluetooth-anslutningar buggar efter till 2.3.3 uppgraderingen på X10?

    >Frekventa drop-outs vid uppspelning av musik i bt-lurar (trots låg användning av cpu och minne och bakgrundsdata avstängd)
    >Problem att återansluta till headsets
    >Musik-appar typ Spotify som fryser när bt stängs av istf för att fortsätta uppspelning på mobilens inbyggda högtalare
    >Musikuppspelning tystnar vid scanning av nya bt-enheter

    etc
     
  12. nioh

    nioh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    91

    MINA ENHETER

    Jo, håller med lite grann här faktiskt. Har märkt av det också, men upptäckte att stänger man av Wifin minskar problemet avsevärt. Jag har inte stora problem, men det blev faktiskt lite sämre än hur det fungerade med 2.1
    Däremot har jag inte problem med Spotify såsom du har. Prova att installera om Spotify och se om problemet minskar exempelvis.

    Jag upplever också lite lagg i gränssnittet efter uppdateringen till 2.3, dock reagerar mobilen betydligt snabbare när man går in i exempelvis kontakter, surfar eller startar appar. Funderar på att göra som du flasha om igen, har någon annan erfarenhet av detta? :)
     
  13. tlubtu

    tlubtu Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Problemet med bt som buggar hade jag redan med 2.1 så det är nog inte specifikt för 2.3. Även då hjälpte det med att stänga av wifi för att bli av med störningarna.
     
  14. Hyddan

    Hyddan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    377
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Det är tydligen olika hur de fungerar våra X10. Jag har haft problem med bt uppspelning via bt-högtalare eller i headset tidigare. Efter uppgraderigen till 2.3.3 så funkar allt med bt klockrent. Även med wifi igång. Däremot ser jag ingen förbättring av batteritiden.
    Allt känns rappare och det är betydligt mindre lagg över hela linjen. Jag tycker att telefonen fått ett nytt liv. Den känns ny och trevlig.
     
    walle.puh gillar detta.
  15. Evilomatic

    Evilomatic Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Någon mer som upplever att det "hackar" vid youtube uppspelning?
    jag pratar inte buffringsproblem, videon är helt färdigladdad men vid uppspelning så börjar ljudet "stamma/hacka" vid jämna mellanrum, har upplevt detta vid ljuduppspelning av rignsignal också....
     
  16. tlubtu

    tlubtu Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Tycker min hackar en hel del. Kör adw just nu för jag stod inte ut med lagget i stocklaunchern. Även webbläsaren känns seg när man scrollar Ska nergradera och uppdatera på nytt när 2.3.3 rullar ut ordentligt i Sverige och se om hackandet försvinner. Tyckte min gick mycket mjukare med arc launcher i 2.1.
     
  17. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Hade de problemen faktiskt. Har nu iallafall flashat in den nordiska varianten, och skall se om den funkar bättre. :-) I natt hackade det mindre. Tycker däremot att ljudet blivit bättre via BT med nya uppgraderingen, men hackade som fankens innan. Behövde typ bara nicka med huvudet. Men det är ett problem jag haft med i princip alla mobiler. NOKIA var nära på värdelös med kontakten via BTheadset och mobil. Vände jag huvudet åt vänster, hände inget, däremot försvann då ljudet när man vänder huvudet åt höger. Den enda mobbe jag haft som inte haft dessa konstiga hack var min gamla MOtorola A1000 en gång i tiden... haha. Men däremot fanns inte dessa hack med gamla 1.6 måste jag erkänna. Men hoppas det har minskat nu. :-)
     
  18. Smith

    Smith Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Någon som märkt att LED lampan slutat reagera på mail, samtal och SMS? Den lyser gult vid laddning så lampan som sådan fungerar. Jag använder stock telefonbok, K9 Mail samt Go SMS Pro. Hittar inte inställningar för LED i de två första programmen men i Go SMS är den korrekt inställd, dvs på samma sätt som jag hade den inställd innan uppdateringen.
     
  19. n-puh

    n-puh Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2011
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jo, under 2.1 så hade jag mycket problem med BT om WiFin var på och sökte nät.

    Men mitt problem nu är inte bara relaterat till Spotify utan även till den inbyggda musikspelaren.

    Tidigare kunde man koppla till och från BT under uppspelning men nu fryser uppspelning om man gör så.

    Någon som vill testa att göra så för att verifiera om mitt problem är upprepningsbart på andra enheter och rapportera tillbaka här?
     
  20. X10-Sthlm

    X10-Sthlm Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2011
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Nu har den kommit till Telenor. Inte en sekund för tidigt!