FAQ/Gingerbread - X10 2.3 - Diskussion Tråd - UTE NU!

Diskussion i 'Xperia X10 - ROM-filer och utveckling' startad av Nagarebozhi, 16 jun 2011.

?

Har du fått 2.3 uppdateringen?

  1. Ja, Ingen branding

    103 röst(er)
    63,6%
  2. Ja, Tre branding

    11 röst(er)
    6,8%
  3. Ja, Telenor branding

    19 röst(er)
    11,7%
  4. Ja, Telia/Halebop branding

    21 röst(er)
    13,0%
  5. Ja, Tele2/Comviq branding

    5 röst(er)
    3,1%
  6. Ja, Annan branding

    3 röst(er)
    1,9%
  1. coopdeo

    coopdeo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2010
    Inlägg:
    554
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Den är borttagen. Tror det är kört.
     
  2. snabeln

    snabeln Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Skojar du? Fan har ju hur mycket som helst där. Allt är förstört:(
    Hur skulle jag göra då?
     
  3. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 656
    Mottagna gillanden:
    2 019

    MINA ENHETER

    "The Backup and Restore app will be overwritten and cannot be used to restore data. Check out Android Market for alternative apps to back up and restore your data, such as MyBackup."
    Sony Ericsson | New software updates. Do more miss less! |
     
  4. mikrokiwi

    mikrokiwi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    321
    Mottagna gillanden:
    74

    MINA ENHETER

    Försök installera denna, annars blir det nog svårt att få tillbaka sakerna. ;)
    Själv körde jag med SMS Backup & Restore + Google Contacts (slipper man backa upp) och titanium backup för vissa appar.
    MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service
     
  5. snabeln

    snabeln Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

  6. mikrokiwi

    mikrokiwi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    321
    Mottagna gillanden:
    74

    MINA ENHETER

    Antingen för du över den till minneskortet från datorn, eller så laddar du ner den på mobilen. Sedan använder du valfri filhanterare på mobilen och installerar den.
    Alternativt sätt: .APK install ladda up apk och scanna sedan med t.ex google goggles ;)
     
    Robban011 gillar detta.
  7. X10-Sthlm

    X10-Sthlm Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2011
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER


    Att den inte skulle klara att göra backup på gratisappar var det någon som skrev redan häromdagen. Trist.

    När det gäller sms:en är det ännu värre än jag trodde. De ligger inte bara på fel användare ibland utan framförallt ligger de huller om buller i en röra. Alltså i ent sms-tråd kan det finnas sms från flera användare blandade. :eek:

    Ingen vidare backup-app uppenbarligen. Antar att det inte går att göra något åt.

    Sedan kan jag inte gå från Timescape till twidroyd heller. Förut kom det ju upp en ruta första gången som frågade vart man ville hamna.

    Tycker inte mobilen känns så rapp heller som en del påstått. Inte så kul det här.
     
    Last edited: 3 aug 2011
  8. Papazian

    Papazian Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    1 141
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Jodå, får fortfarande inget genom PCC :)
     
  9. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 656
    Mottagna gillanden:
    2 019

    MINA ENHETER

    Återläsningen av SMS, kontakter m.m. av MyBackup verkar ha fungerat bra hos mig. Kanske haft tur.

    Däremot verkar launchern ha fått spatt. När jag är på någon av hemskärmarna och trycker på menyknappen får jag bara upp tre val: Lägg till, Bakgrund och Inställningar. Jag undrar var Sök, Meddelanden och Redigera tagit vägen? Fler som har samma problem? Kan man lösa det med mindre än att blåsa telefonen och flasha om?
     
  10. Ziboez

    Ziboez Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2010
    Inlägg:
    561
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    telenor finns ingen update för, har brandad telenor också. Kollar om det finns update 2 gånger om dagen minst, med både seus och pc companion.
     
  11. Khwaj

    Khwaj Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2010
    Inlägg:
    122
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    samma här. vill du söka så håll in menyknappen tills du får upp tangetbordet, sen är det bara att skriva på.

    vad gjorde meddelanden o redigera förrut? aldrig använt
     
    Buzz gillar detta.
  12. andekar

    andekar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    304
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Telenor brandad telefon nu uppdaterad!!!
     
  13. n-puh

    n-puh Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2011
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jo, jag har kollat den saken för säkerhets skull så att det inte bara var ett generellt problem med strömmande media. Det här handlar om bortåt en halv sekunds långa bortfall nån gång i minuten i värsta fall och i bästa fall var femte till 7:e minut på blåtandsanslutet headset.

    En skum sak är att om det ringer så bryts ljudet helt normalt och du kan välja att slå av blåtand under samtalet och sedan koppla på det igen och allt fortsätter som tidigare.

    Det känns som om appar inte riktigt får rätt behörighet eller korrekt identitet på blåtandenheten eller nåt som gör att de inte kan hantera en inkoppling/bortkoppling korrekt eller spela upp ljud helt avbrottsfritt. Systemet ger dålig information till appen tror jag. Nåt är inte korrekt uppsatt av SE (kanske i kernel) det är jag säker på.

    Hackande ljud brukar annars bero på att processor och/eller minnet utnyttjas till 100%. Så var det med Wifi och blåtand under 2.1. När systemet söker efter accesspunkter så finns det inte tillräcklig cpu-kraft kvar att hantera strömmande ljud över blåtand.
     
  14. pimmen

    pimmen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    464
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    måste bara få ur mig lite funderingar, jag vet inte om fler känner av detta, men jag körde arc rommen innan jag la in stock 2.3.3 och då JÄKLAR va det farrt på telefonen, allting laddades någon halv sekund snabbare, nästan en sek ibland, omärkbart lagg i app drawer, och samma sak när jag skiftade mellan hemskärmarna,

    men nu med 2.3 så har jag allt detta, laggigt då och då lite överallt, plus att gamla boven med att spotify laggar under uppspelning och framförallt när jag släcker skärmen är tebax, visst tethering och allt är trevligt, men vafan kom igen, det ska inte vara såhär med en ny uppdatering?
    Nä jag är inte alls nöjd med min 2.3 X10 iaf.
    och en sak till är ju det här med alla dessa appar som inte finns/fungerar till 2.3, newsrob swedbank, för att nämna några jag kommer på nu på rak arm som jag inte hittar sen 2.3
     
  15. Ziboez

    Ziboez Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2010
    Inlägg:
    561
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    mitt nummer finns inte äns med på roll out map, kör telenor branded..
     
  16. ettuP

    ettuP Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Telenor brandad och uppdaterad. PCC fungerade inte, men med SEUS gick det att uppdatera :)
     
  17. Ziboez

    Ziboez Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2010
    Inlägg:
    561
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    blir arg när ni med telenor får det, får absolut inte ett skit sitter o trycker på seus o pcc :(
     
  18. X10-Sthlm

    X10-Sthlm Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2011
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER


    Låter konstigt. Vad har du för branding?
     
  19. ninjabeirut

    ninjabeirut Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej.

    Tänkte uppgradera till 2.3.3

    för länge sedan när 2.1 började rulla ut så fick jag branda om min mobil via en guide från xda-developers.com så jag kunde få 2.1 tidigt.

    nu är det så att alla andra har fått 2.3.3 och jag måste branda tillbaka till dessa brands som fått 2.3.3, men jag vet inte hur man gör

    enligt denna guide Change Region, Debrand or Rebrand 1.6 and 2.1 via CDA - xda-developers

    men jag fattar inte det där med numret på baksidan av batteriet osv, har någon gjort detta o kan förklara? här finns alla brands som 2.3.3 har kommit ut till

    Xperia X10 2.3 Roll-out Map - Rollout started - xda-developers
     
  20. Cap_a

    Cap_a Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    550
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Här ser du vilka custom versioner som fått uppdateringen samt hur du ser vilken version du har?
    Xperia X10 2.3 Roll-out Map - Rollout started - xda-developers

    Här finns instruktioner om hur du går till väga:
    https://swedroid.se/forum/49169-gui...ad-3-0-1-g-0-75-med-flashtool.html#post685502

    Och här finns en samling firmwares:
    https://swedroid.se/forum/44154-firmware-x10-samling-till-flashtool.html[/QUOTE]
     
    Last edited: 4 aug 2011
    ninjabeirut gillar detta.