Måste appar till Android 2.3.3??

Diskussion i 'Applikationer' startad av andekar, 4 aug 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. andekar

    andekar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    304
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Någon som kan ge tips på bra appar som funkar för 2.3.3?
     
  2. Adam2

    Adam2 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2010
    Inlägg:
    732
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Det finns två utmärkta rekommendationstrådar plus en för efterlysning av appar. Dessutom saknar denna tråd helt innehåll. Vill du ha tips på appar generellt? Antar att du förstår att detta kommer ge väldigt sunjektiva svar.

    Min rekommendation: My period and ovulation tracker

    Sent from my Nexus S using Tapatalk
     
  3. andekar

    andekar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    304
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Nu tänkte jag specifikt appar som bara funkar för 2.3.3 eftersom jag nyligen uppdaterat.
     
  4. Larss00n80

    Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    1 624
    Mottagna gillanden:
    186

    MINA ENHETER

    Näst intill alla appar som fungerar på 2.2 funkar på 2.3. Sen som ovanstående så finns det redan MASSOR av liknande trådar.


    ~Larss00n80~
     
  5. *sn0wflake*

    *sn0wflake* Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2010
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Enda anledningen till att kräva 2.3.3 (och uppåt antar jag att du menar?) är om man använder någon funktion som bara finns i den android versionen. Lär inte finnas någon app-utvecklare som är så jävla dum att han/hon gör appar som endast fungerar med 2.3.3 för skojs skull. Är alldeles för få användare som kan använda en sådan app då de allra flesta har lägre verioner av android.

    Varför är du intresserade av sådana appar? Vad är du ute efter? Skryta för kompisarna att du har en app de inte kan ha?
     
    Last edited: 4 aug 2011
  6. andekar

    andekar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    304
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Inte alls... Eftersom jag just uppdaterat från 2.1 var min fråga bara tips på appar som jag nu kan komma åt som inte gick med 2.1.

    Tycker inte det är en konstig fråga...
     
  7. Adam2

    Adam2 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2010
    Inlägg:
    732
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Men vad ska det vara för applikation? Vilken som helst? Ska du ha den applikationen bara för att det går eller? Begriper mig inte på folk som vill ha appar trots att dom inte är i behov av dem.
     
  8. Adam2

    Adam2 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2010
    Inlägg:
    732
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Eller högre! :-P
     
  9. *sn0wflake*

    *sn0wflake* Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2010
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

  10. Davil

    Davil Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    2 500
    Mottagna gillanden:
    455
    Telefon:
    HTC U11+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC U11+
    ROM:
    Stock Root
    Mortplayer Music rekommenderar jag. Appen har en bra Eq som bara fungerar om man har gingerbread. Gratis är den dessutom.

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
  11. andekar

    andekar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    304
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Thanks!!
    Äntligen någon vettig person!
     
  12. *sn0wflake*

    *sn0wflake* Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2010
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Tyvärr, inte vad TS frågar efter. Mortplayer Music fungerar i android 2.3.4 också, jag har testat. Tror även den fungerar med tidigare versioner av 2.3.
     
  13. Nagarebozhi

    Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    4 380
    Mottagna gillanden:
    675
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    är du seriös eller? Han frågar efter tips på appar som fungerar med 2.3.3 inte endast för, är skitsamma om det funkar till 3.0 eller 2.2! om man haft 2.1 innan så är det mängder av applikationer som man inte haft tillgång till pga att det krävts 2.2+ förstår inte varför folk på detta forum ALDRIG kan vara tillmötesgående och hjälpsamma, istället uppför ni er som rötägg..

    Har ni inget vettigt att tillföra en tråd så skit i att skriv då!

    Kan Tipsa om "Voddler" om man gillar att se film i mobilen, de har både gratis filmer och hyrfilmer.

    Sent from my Xperia™ X10 2.3.3 Stock! [want to follow my Google+ push gplus.to/Xperia84
     
    Last edited: 5 aug 2011
    simpleminds gillar detta.
  14. Larss00n80

    Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    1 624
    Mottagna gillanden:
    186

    MINA ENHETER

    Jag beter mig hur jag vill och det finns hur många trådar som helst...

    Sent from my totally awesome O2x
     
  15. *sn0wflake*

    *sn0wflake* Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2010
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Som jag förstår det så är TS ute efter en lista på appar han/hon inte kunnat använda tidigare pga. att de kräver android 2.3 eller högre (ska man dock lyssna på TS ordagrant så är kravet att de ENDAST fungerar på 2.3.3). Jag kan dock garantera att antalet appar till 2.2 och lägre som TS har kunnat använda men som han/hon inte har en aning om att de existerar är betydligt större än antalet "nya" appar som kräver 2.3. Ser inte skillnaden på dessa missade appar och de appar TS missat pga. avsaknad av 2.3. Det är inte så att apparna helt plötsligt blev mycket bättre i 2.3.

    Är ju idioti att leta efter appar som kräver 2.3, istället ska man ju leta efter appar man vill använda. Inte bara installera dem för att man kan. Och som Lars00n80 säger finns det mängder av trådar för app rekommendationer och liknande.

    Försöker bara få TS att förstå hur jävla dum dennes trådstart är. Snart kommer väll en tråd "Måste appar som kan köras i landscape mode", "Måste appar med namn på exakt 5 bokstäver", eller andra icke-relevanta attribut...
     
  16. Nagarebozhi

    Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    4 380
    Mottagna gillanden:
    675
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    ja man märker juh hur mogen du är! Så kommer inte en diskutera med dig!

    Sent from my Xperia™ X10 2.3.3 Stock! [want to follow my Google+ push gplus.to/Xperia84
     
  17. Nagarebozhi

    Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    4 380
    Mottagna gillanden:
    675
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    men saken är juh att ni missuppfattar hela grejen, han är inte ute efter specifika appar för just 2.3.3 utan han har väl varit på 2.1 och nyligen uppdaterat till 2.3.3 och aldrig haft 2.2 och då finns det många appar som man inte vet finns, så vad TS är ute efter är tips på applikationer som fungerar nu när han har 2.3.3, som kräver 2.2 och högre som han inte kunnat använda innan!

    Och kan hålla med till viss del om att det finns många trådar om app tips och detta eventuellt kan tas i någon utav dessa trådar.

    Men att bete sig som killen ovanför dig skrev, är bara omoget och rent idiotiskt.

    Och leka forums polis är inget någon gillar, rapportera tråden istället så löser våra moderatorer detta om de anser att tråden inte ligger rätt! Man behöver inte vara otrevlig och förolämpa en person bara för att man anser att han/hon har fel.

    Sent from my Xperia™ X10 2.3.3 Stock! [want to follow my Google+ push gplus.to/Xperia84
     
    Last edited: 5 aug 2011
  18. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Låser denna tråd då den har spårat ut. Dessutom finns det en massa utmärkta rekommendations trådar som kan användas.

    Inga varningar denna gång men att förolämpa folk är inte okej på swedroid!

    Till TS det finns inte mycket nya applikationer som inte funkade för dig tidigare av två anledningar
    1. Google la inte till mycket i 2.3 releasen som ger utvecklare mer att leka med det var framför allt NFC grejer men det finns det inte många appar för.
    2.Ingen utvecklare vill göra appar som enbart funkar för den nyaste versionen eftersom man då begränsar den potentiella användare kretsen väldigt mycket.
     
    Tobias901222 och Larss00n80 gillar detta.
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.