Paddan läcker ström när den är dockad.

Diskussion i 'ASUS' startad av kloverberg, 5 aug 2011.

  1. kloverberg

    kloverberg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vår padda läcker ström när den är dockad, främst så har vi sett det när vi har laddat den avstängd och den inte har varit använd på minst 8 timmar. Då är batteriet i paddan på ca 6o% och dockans batteri på 100%. Stänger man av paddan då så laddar dockan upp paddan som fortfarande läcker, vilket innebär att man inte har något kvar alls efter ett par timmar...

    När vi använder paddan så tycker vi att batteriet i dockan tar slut lite för fort.

    Är paddan inte i dockan så finns inte problemet ;)

    Någon som känner igen problemet?
     
  2. jabbeboy

    jabbeboy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    1 464
    Mottagna gillanden:
    202
    Telefon:
    Xiaomi 13T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 13T
    Läs gärna igenom andra trådar, så ser du att alla har precis samma problem. Eller inte alla men en mängd iafall
     
  3. kloverberg

    kloverberg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag ser inte likheten med de dom har problem med att deras docka läcker ström, vår är fulladdad medan paddan tappar.
     
  4. mrxyz

    mrxyz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    https://swedroid.se/forum/47228-slu...tangd-och-dockad-ska-skickas-enligt-asus.html

    Har också detta "fel". Som asus gått ut med beror det på att man ska få snabbare uppstart, alltså att dockan inte sover utan drar ström. Men eftersom vi användare hellre vill ha lång batteritid har de ändrat chippet på de nyare dockorna. Bara att skicka in så fixar asus det.. får bli efter semestern för min del :-)

    Lätt test och kolla om man är drabbad:
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1179048
     
    Last edited: 6 aug 2011