Nästa Android värsting?

Diskussion i 'Allmänt' startad av tommyW, 2 aug 2011.

  1. tommyW

    tommyW Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Är inne på att införskaffa mig en S2 men ångrade de då det kanske är någon som släpper en ny snart? Vad tror ni?

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  2. Larss00n80

    Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    1 624
    Mottagna gillanden:
    186

    MINA ENHETER

    Det kommer alltid att släppas nya. Då kommer du ställa samma fråga igen, ser du den onda cirkeln?
     
  3. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Köp nu annars blir det aldrig av. Man kan inte gå och vänta på det senaste hela tiden. Eller är du en sån som mår dåligt om någon råkar ha en nyare snabbare telefon än dig?
     
  4. crewz

    crewz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2010
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Håller med talaren ovanför mig.
    Jag själv tänkte så men det går inte alls... en ond cirkel. Nu har man blivit äldre och tänker bara på att man själv är nöjd med sin lur. Och jajemen det är jag.. så trevlig lur har jag aldrig haft som samsungen :)

    Köp och bli nöjd. Sträva inte efter att va värst och först med telefoner för du lär alltid bli besviken då.

    Lycka till men du lär inte ångra dig om du köper S2:an!
     
  5. tuffejalle

    tuffejalle Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2011
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Det kommer komma mycket nytt under augusti o september så jag hade nog väntat o sedan plockat någon av dessa.
     
  6. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Det finns inget direkt som är aktuellt för produktion inom en överskådlig framtid som klår SGS2 vad gäller rå prestanda. Qualcomm har inget att komma med för än dom byter till en modern arkitektur och det ligger ganska långt framåt i tiden. Utöver det finns Cortex A9, (tegra 2 lurar och exynos(SGS2)). Ska du vänta 6mån så kanske, men inget nytt kommer inom några månader(jo nya lurar men ingen med ny hårdvara som inte redan finns på marknaden)
     
    mannyb gillar detta.
  7. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    Föregående talare sammanfattar det hela ganska väl. Ingen androidtelefon som finns på horisonten just nu klår SGSII, åtminstone inte vad gäller rå prestanda. Vi vet vilka plattformar (SoC:er) som konkurrenterna har att leka med för närvarande, och ingen slår Exynos 4210. Jag tvivlar på att det kommer komma någon telefon under 2011 som slår SGSII rent prestandamässigt.

    Väger man andra saker än prestanda tyngre, som tex kamera eller högupplöst skärm, så är det en annan visa. Telefoner med mer högupplösta skärmar finns redan och det är inte omöjligt att det dyker upp en lur med bättre kamera - även om SGSII har en med androidmått mätt mycket bra kamera.
     
  8. djstoffe

    djstoffe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    284
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Var det inte sagt att Nexus (3) ska släppas under hösten? Nu är väl iochförsig alla specifikationer rena gissningar. Står själv i valet och kvalet mellan de bägge.
     
  9. Flexxy

    Flexxy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2009
    Inlägg:
    594
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Jo det snackades om att den skulle släppas till slutet på året, typ november-december, det är iallafall vad jag hört på olika sidor.
    Men då är frågan, hur länge ska man egentligen vänta?

    Om Nexus 3 nu kommer till årskiftet så får man räkna med att man kanske kan köpa den i butik någon gång i januari, det är mer än 4 månader tills dess.
    Har man en telefon som man är ganska nöjd med nu, så är det inga problem att vänta, men känner man behovet av en ny telefon (alltså att man verkligen behöver en ny, inte den där pirriga känslan som gör att man vill ha alla high-end telefoner på marknaden) så ska man nog inte vänta i 4 månader.
    Jag hade gått till attack på en SGII direkt i dagsläget om jag behövt en ny telefon, och det kanske jag gör om det visar sig att min O2X är utom all räddning efter fuktskadan den fått..

    Jag ser att TS har en Galaxy S, i det läget hade jag nog väntat till nästa high-end lur, för den telefonen håller fortfarande måttet..
     
  10. tjtj

    tjtj Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2010
    Inlägg:
    396
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Vad då för något? Jag har inte hört talas om något nytt alls i augusti/september vad gäller prestandamobiler i SGS2-klass eller bättre. Tvärtom så verkar det ju vara helt dött just nu.
    Och ofta brukar ju telefonerna finnas för förhandsbeställning 1-2 månader innan de levereras, i så fall skulle det ju finnas tillgängligt för beställning nu.
     
  11. Max Power

    Max Power Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag skulle helt klart rekommendera TS att vänta till efter årsskiftet om det inte känns akut med ett byte, då du redan har en helt okej lur i SGS.

    Det känns som att det kommer att hända mycket inom den närmaste tiden. På ingång kring jul ryktas det om högupplösta skärmar (~1280x720), släpp av Nexus 3, Tegra 3 (Kal-El) och Ice Cream Sandwich. Tills dess klarar du dig fint med din SGS.

    Jag har själv en SGSII sedan tre månader tillbaka som jag är nöjd med, men ibland saknar jag högre upplösning, att bli av med bloatware utan root, 16:9-format och en större edge-to-edgeskärm.

    Det känns viktigt att betona att släpp kring jul inte är bekräftat ännu och att man alltid kan vänta ihjäl sig, men det känns ändå som rätt läge att vänta in en uppdatering i nuläget med allt spännande som väntar runt hörnet.

    Just my $0.02.
     
  12. pmugghc

    pmugghc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2011
    Inlägg:
    1 945
    Mottagna gillanden:
    976

    MINA ENHETER

  13. Trixter

    Trixter Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tycker TS ska vänta, sitter i precis samma sits med en SGS. Har väntat tills nu utan SGSII så kan man lika gärna vänta ett tag till :)
     
  14. jmkhenka

    jmkhenka Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    85

    MINA ENHETER

    jag väntar personligen. Det lockar att köpa en sensation men eftersom ice cream sandwich kommer till hösten (hoppas före jul) så ska jag köpa en då istället, för att slippa hela uppdateringsfjaskot som alltid följer en nylansering av android. Har inte lust att vänta 3 månader efter release på att htc/samsung ska komma med en "skinnad" version av ICS, när jag lika gärna kan köpa en som redan har det..

    och dessutom som kommer ha *allt* ICS har o erbjuda - bättre skärm osv.
     
  15. Sajhe

    Sajhe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    276
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Jag väntar definitivt. SGII är den nuvarande generationens kung men den saknar för mycket av vad som misstänks komma, speciellt om 28nm processorer faktiskt är på väg.
     
  16. fireon

    fireon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    1 370
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    eller så rootar man. Efter att ha ägt Desire så kommer jag alltid göra det i framtiden!
     
  17. fireon

    fireon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    1 370
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    Jag har funderat mycket på Sensation och SGS2 men jag tycker att Sensation har för grådaskig skärm och SGS2 är plastig och känns inte tillräckligt robust, samt att den har för låg upplösning. Sitter nog kvar på min Desire trots ett enormt sug efter ny mobil. Tycker bara inte att dagens mobiler är värda 5000 kr för en sån "marginell" uppdatering från Desire. Sen så vill jag gärna ha NFC i min nästa mobil då det lär bli nästa stora "grej" i mobilvärlden..
     
  18. Festan

    Festan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    550
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    fireon: Sen så har väl inte Gingerbread ordentligt dual core stöd så att köpa ett monster som inte OS:et stöder ordentligt känns onödigt. Är dock inte 100 på detta men har för mig att det kom först i Honeycomb.

    Så länge inte min Desire går sönder så kommer jag ha kvar den tills Nexus 3 kommer.
     
  19. fireon

    fireon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    1 370
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    Ja, det stämmer till viss del vad jag har förstått. Det finns dual-core stöd i Gingerbread i och med att båda kärnorna används. Men det är till viss del upp till tillverkarens kernel osv hur och var cpu-kraften utnyttjas. Problemet är att alla appar inte kan använda båda kärnorna fullt ut som jag har förstått det. Det stödet har man först i Honeycomb... Men oavsett om det är fullt stöd eller ej så är en dualcore telefon snabbare än en single core.

    Är också sugen på nästa Nexus 3! Hoppas att HTC får göra den och att den får Qualcomms nya 28nm socket! Kommer bli grymt isf! :)
     
  20. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    I mobilvärlden ja. Men det förutsätter att den världen vi lever i följer med.