Det grafiskt mest avancerade Android exklusiva spelet?

Diskussion i 'Spel' startad av Isak80, 7 aug 2011.

  1. Isak80

    Isak80 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2011
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Vilket skulle ni säga är de fem (grafiskt) snyggaste Android spelen? Min bror kommer på besök idag och jag tänkte impa lite. Han är redan helt lyrisk över min syrras Iphone 4 så det kanske iofs är en omöjlig uppgift. Har redan Cordy, Angry Birds, Guerilla Bob, They need to be fed, men tänkte ladda ner några fler "köpespel" från Android Market med betoning på snygg grafik. Förslag uppskattas.
     
  2. MarcusDaze

    MarcusDaze Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2010
    Inlägg:
    253
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Gamelofts HD spel är väll dom spelen med "tyngst" grafik?
     
  3. RURAL

    RURAL Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    2 304
    Mottagna gillanden:
    1 247

    MINA ENHETER

    Men de är inte exklusiva för Android.
    Frågan är svår att besvara...
     
  4. Swesnow

    Swesnow Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    446
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Air attack HD har riktigt bra grafik. Kolla på några bilder från battleheart också och se om du tycker att det ser bra ut.
     
  5. tirim4

    tirim4 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2011
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Samurai II: Vengeance är ju rätt så grafiskt avancerat men finns ju till iphone också. Försök övertyga din bror om att grafik inte är allt för som det ser ut nu så finns alla HDspel till Android på iphone också. Personligen så är jag en PC-spelare som gillar bra och tekniskt avancerad grafik men har märkt att mobilspel beror mycket mer på själva grundidén än hur avancerad grafiken är.
     
  6. io53

    io53 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2010
    Inlägg:
    815
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Om det enda din bror är intresserad av är grafik så tror jag tyvärr inte du kan få honom att tappa hakan direkt, speciellt inte om han har sett "Epic Citadel" till iPhone (gratis grafik demo på appstore).
     
  7. Tobby

    Tobby Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2010
    Inlägg:
    1 609
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Grafik är bara en bonus. Det som räknas är spelupplevelsen. Jag spelar fortfarande Crash Team Racing från 1999 på min PS3 och det ser ut som skit jämfört med denna generationens spel.'

    http://www.arab-st.com/imgcache/28216.imgcache.jpg

    Han växer ifrån det.
     
    Last edited: 14 aug 2011
  8. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Va har du för telefon?

    Dungeon defenders är jäkligt snyggt, finns dock även på ip4. Typ alla nya stora spel finns på både ip4 och android.

    Har du en kraftfull lur(läs SGS2) så kan du köra chanfire 3D(root krävs såklart) och dra på 16xMSAA, då ser det ännu bättre ut.
     
  9. tob

    tob Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Kör nes emulator, så kommer din bror bli imponerad
     
  10. Tjotte

    Tjotte Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2010
    Inlägg:
    500
    Mottagna gillanden:
    242
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    Det finns ingenting en Iphone kan göra som en Android inte klarar av, det finns mkt en Android kan göra som en iphone inte klarar av.
     
  11. io53

    io53 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2010
    Inlägg:
    815
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Funktionellt sett, ja. Grafiskt sett, nej. Säg ett spel/app som har bättre grafik än "Epic Citadel" till iPhone (som förövrigt även fungerar laggfritt på en över 2år gammal 3Gs).

    Däremot hoppas och tror jag att det kan bli ändring på den saken inom några år :).
     
  12. slimboyfat

    slimboyfat Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2009
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

  13. olovskiij

    olovskiij Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2010
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    tabbade mig rätt mycket...
     
    Last edited: 17 aug 2011
  14. fprick

    fprick Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vad menar du?

    Det spelet hade varit fullt dugligt att köras på t.ex en SGS2 om möjligheten hade funnits. Bara för att utgivarna väljer att hålla sig till iOS betyder inte det att iPhone "grafiskt sett" (vad du nu menar med det) är bättre än Android.

    Finns Androidenheter med exakt samma spec som en version av iPhone, jag har inget exempel men det är i alla fall fullt möjligt. Och det är vääldigt sällan OSet som flaskar.
     
  15. io53

    io53 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2010
    Inlägg:
    815
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Jag menar att det inte ännu finns möjlighet att spela ett spel med bättre grafik som de som finns till iPhone just nu (, men som jag skrev så kommer det antagligen inom en snar framtid). Det spelar väl ingen roll att det är möjligt att köra ett spel med bättre grafik om det inte finns.
     
  16. papinho

    papinho Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 276
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    jag tror en htc desire(t.ex) kan lätt köra epic citadel om utvecklarna väljer att anpassa mjukvaran efter hårdvaran - det är där android brister. Som du själv nämner så fungerar alla spel i appstore fortfarande till 3gs, som har ett par år på nacken. Men å andra sidan så är android telefoner fler än apples iphone 4 och 3gs.
     
  17. Kristofer

    Kristofer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2010
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Precis - problemet är inte hårdvarumöjligheterna utan det faktum att det finns ett så stort urval av hårdvara. Spel till iOS behöver bara optimeras till en eller två sorters hårdvara vilket gör det bra mycket enklare att få ut max för utvecklarna.

    Samma problematik som vanliga datorer har då de jämförs med konsoler. Läste en intervju med John Carmack (eller vad han nu heter, en av hjärnorna bakom ID Software i alla fall...) här om veckan där han menade att intels egna inbyggda grafikkort i dagens datorer skulle kunna prestera bättre än vad PS3 och Xbox 360 gör men att man inte har möjlighet att komma åt alla denna kraft då koden måste skrivas så generellt för att fungera på alla tillverkas olika kort.