ROM: MIUI.us UNITED WORLDWIDE 2.8.3

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av conny85, 14 apr 2011.

  1. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Okej dåså..jag vet faktiskt inte hur det kan komma sig att detta uppträder. Galnet har inte heller en aning när jag prata med honom imorse. han var helt förbryllad för i regel när du gör factory reset ska allt försvinna och därmed lämna plats åt nya romen ..

    Dok tyckte han att vi kan testa följande: så jag har ändrat lite i guiden så efter man flashat bootloader så gör man factory reset / flashar cleaningscript / flasha enbart vortbeth kernel och efter det Twooey II . Allt finns förklarat i guiden..

    Det märkliga är att det bara drabbat 3st svenskar (vad jag känner till) av alla som flashat romen så det känns ju lite märkligt :S

    Dok har det rapporterats andra stora fel som även ni andra har så jag hoppas det kommer en v3 snart som löser detta för er.. Nu har vi väl diskuterat färdigt om detta ämna va ;) vore roligt att släppa det ett tag.. Notering är gjord och guiden är uppdaterad.
     
  2. Eka

    Eka Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej,

    Jag har tidigare kört JUWEs senaste, och hade iom det redan GB bootlader. Jag gjorde helt enkelt bara som det stod i instruktionen: La in grejerna på sd, factory reset, zippa in cleaningscript, ROM och startade om. Allt funkar perfekt hittills, snabb och trevlig ROM.

    Då till frågan. Jag missade ta bort lagfix från min gamla JUWE ROM. Jag hade allt i ext4 om jag inte minns fel. Om jag kör quadrant nu med MIUI så ligger det strax över 2000 så det indikerar väl att så är fallet? Har jag gjort bort mig nu? Ser i tidigare poster från conny85 att man absolut skall deaktivera alla ev. lagfix innan man lägger in denna ROM. Kommer det skita sig eller kan jag köra vidare med detta?

    Jag lyckas inte komma in i gamla CWM längre utan bara till MIUIs egna recovery och där kan man ingenstans deaktivera mitt gamla lagfix.

    Vad göra? Skall det verkligen funka att köra som jag gör nu?

    Tacksam för svar!

    /Eka
     
  3. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Det går att flasha med EXT 4 men det absolut inget jag rekommenderar. det kan resultera i massa otrevligheter, så det är dumt att riskera. Har du kommit så pass långt att du har MIUI är din tidigare kernel borta och EXT4 ett minne blott då det har ersatts av Twooeys kernel . Så det behöver du inte oroa dig för..

    Miui har ingen lagfix, det bygger på AOSP helt annat filsystem.. Man brukar ligga på runt 2000 i score med miui, det är helt normalt.. Men dessa siffror är inget man ska stirra sig blint på
     
    Last edited: 7 aug 2011
    Eka gillar detta.
  4. Eka

    Eka Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för svaret conny. Då kör jag vidare som är. Gillar faktiskt denna ROM skarpt än så länge :)

    Jag hade säkert tur som inte fick problem. Kanske värt att lägg till en rad om att deaktivera alla ev. lagfix i instruktionerna?

    /Eka
     
  5. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    det finns redan en sån instruktion i guiden ;) du måste ha missat den..
     
    Eka gillar detta.
  6. Torparn

    Torparn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    730
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Hur går det med den här rom:en Conny? Är det nån skillnad mot förut? Funderar på att prova Twooey en gång. Har skaffat mig en S2:a så det blir inte så mycket med min gamla SGS. Kul att du lägger ner så mycket energi för oss här på Swedroid.
     
  7. choyboy

    choyboy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Conny nu ber jag dig om lite funderingar.
    Jag har ju haft problem med min mobil... skrev om det tidigare idag. Jag har ju haft GB bootloader och Twooey 2 installerat.

    Nu ville jag installera allt från början. sagt och gjort. Skaffade hem ezodin och alla filer du har lagt på din sida. Började med att lägga in bootloadern genom ezodin. när den var klar så tog jag ut batteriet och stoppade tillbaka den igen och startade upp mobil i recovery mode. Det sjuka kommer nu... Jag får upp "ClockworkMod Recovery v2.5.1.0 SpeedMod ULFK" (grön text) som recovery och det vet jag att det inte ska vara... Vad kan ha hänt??? jag vill ha en bra förklaring hehehe... du GUD Conny ;oP eller någon annan som kan förklara det inträffade...

    Jag kan också nämna att jag hade GB bootloadern förut. Den som har en fågeln nästan i mitten på skärmen...

    Och vart kom Clockworkmod recovery från någonstans???
     
    Last edited: 7 aug 2011
  8. Mantiss

    Mantiss Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2010
    Inlägg:
    167
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Det spelar väl ingen roll vilken recovery du har? Bara att flasha Twooey som vanligt.
     
    choyboy gillar detta.
  9. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Ezbase GB har även Speedmod kernel i sig så det är som det ska vara. tycker det är bra att han har inkluderat speedmod just för att man ska kunna flasha vidare till annan rom via CWM ;) simple as that. Annars hade man behövs flasha yttligare en gång efter GB bootloadern dvs en kernel för att just få cwm. Så just detta för att spara tid.. Det är därför man bör köra Cleaninigscriptet efter man gjort factory reset så att man blir kvitt speedmod och lämna plats åt vorbeth
     
    Last edited: 7 aug 2011
    choyboy gillar detta.
  10. choyboy

    choyboy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag blev bara lite fundersam eftersom den såg så annurlunda ut innan och så poppar denna upp... men då fortsätter jag bara som vanligt då... :-)

    Nu har jag blivit medlem i gruppen som nonamn.olsson,drkrupp och tilde är med i.

    Jag installerade precis som i guiden. och tryckte på Wipe data/factory. Den var klar på en micro sekund. gjorde samma sak igen... lika snabb igen.
    Men så fortsatte jag med Vorbeth kernel och sedan Twooey 2 som också tog bara någon sekund och så startade mobilen om av sig själv och twooey kom igång... och den såg ut precis som innan installationen.

    Det kanske har med att göra att man är inne på clockworkmods recovery och inte i Twooey recovery som det blir strul... Men det är min rena spekulation.


    vad säger proffsen??

    För nu är jag i Twooey recovery och nu funkar wipe data/factory reset bättre tror jag eftersom det tog ca 10 sekunder att formattera alla grejer...

    Det kan kanske vara bra att efter att man installerat Vorbeth kernel att starta om mobilen så att man kommer in i Twooey recovery... men det är ju bara vad jag tror... vad sägs??
     
    Last edited: 7 aug 2011
  11. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Det är rätt stora förändring Torpan. han har numera utvecklat sitt enga framework, UI , samt script osv. Han är inte beroende av dom kinesiska utvecklarna utan nu har han mer fria händer att utveckla/förnya/förbättra romen hur han vill.. Numera är det Gingerbread bootloader som gäller. Även batteritiden har blivit förändrad till det bättre. Framtida releaser kommer bli något utöver det vanliga..
     
  12. Klashosh

    Klashosh Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2010
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    Jag både älskar och hatar denna rom :/ Som det är nu är det så mycket som krånglar för mig och som jag inte lyckas lösa. Mitt bt-headset funkar inte, det går inte att kolla på videoklipp från aftonbladets mobilsida, det funkar inte att turfa och surfa samtidigt (gpsen slås av), sr-appen funkar inte och det går heller inte att streama direkt från sverigesradios mobilsida. Lösningar på dessa problem mottages varmhjärtat.

    *Löst* Om jag skulle vilja köra en annan rom men ändå ha en bakgrund från ett miuitema. hur ska jag då gå till väga?
    Det var bara att öppna temafilen med winrar som vilken .rar fil som helst och plocka ut det jag ville ha :)
     
    Last edited: 7 aug 2011
  13. zappafan

    zappafan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Även jag saknar SR-appen för att kunna streama radio. Fungerar den för någon annan?
     
  14. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Nej funka inte för mig heller, har inget svar på varför.. men jag använder appen Tune In Radio. Fungerar klockrent . Sök på kanal du vill lyssna på och njut :) Tex SR så får du upp alla sveriges radio kanaler. nackdelen är väl att appen drar en del kräm.
     
    Last edited: 7 aug 2011
  15. zappafan

    zappafan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Kollade på SR:s hemsida Vanliga frågor om apparna - Sveriges Radio i mobilen | Sveriges Radio

    Där fler klagat på att den bara står och buffrar bara/går inte att spela. Enligt SR är det en ovanlig bugg i Android. SR appen fungerade innan v6 av MIUI.

    Som ny på forumet vill jag även säga att jag tycker du förtjänar ett stort tack för din tillgänglighet och sättet du delar med dig av dina kunskaper här på forumet till alla oss andra!
     
  16. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Okej . Nu är romen helt annorlunda än v6. Är nytt framework osv så det kan bero på det bl.a.

    Tack för dom orden :)
     
  17. noname.olsson

    noname.olsson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2009
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Nu har jag äntligen hittat ett sätt att få bort ikoner på appar man inte använder eller som man inte vill ha liggande på sina hemskärmar. Förr har jag fått rådet att skapa mappar och lägga apparna där och vänta att dölja den. En väldigt dålig metod enligt mig.

    Gå istället in på Settings - Personal - Access control. Välj enable och lånftryck på en app och välj att dölja det.

    Hoppas ni har nytta av detta. Men om någon vet någon bättre metod så berätta gärna!
    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  18. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Är det inte lättare att avinstallera appar man inte vill ha? istället för att "gömma" dom? känns ju lite udda att man ska spara appar man inte vill ha genom att gömma dom. tar onödig plats. vad är syftet med det :D

    dok är ju tjänsten bra om man vill sätta lösenord på appar ..

    Har du ställt frågan här på forumet tidigare? Känner inte igen att frågan varit uppe tidigare för i sånnafall hade jag kunnat bidragit med den information du sökte.. Men alltid bra när man lyckas lösa det på egen hand. Bra gjort.
     
    Last edited: 7 aug 2011
  19. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    vissa appar vill man inte se.. typ launchers... keyboards etc.. då är funktionen bra ;)
     
  20. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Ok. jag koppla det inte som att han mena så gällande hur han beskrev det ;) Men då förstår jag..Dok finns ingen launcher ikon på stock Twooey ;) då kör ni väl third party app Likaså keyboard, men jag förstår din poäng..
     
    Last edited: 7 aug 2011