Fråga: Ändra standardhomescreen

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av minimunk, 8 aug 2011.

  1. minimunk

    minimunk Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2009
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har precis bytt från en htc till samsung galaxy s2. I det stora hela så verkar det vara en bra telefon, men vissa egenheter gör att man undrar om de själva ens testat telefonen.

    Det jag stör mig mest på, typ hela tiden när jag använder telefonen, är hur sidan 1 är default. Det är sjukt ineffektivt och inga andra androidtelefontillverkare har det så. Kan man ändra någonstans så sidan 4 blir default ELLER kan man ställa in så det går att scrolla runt, dvs från sidan 1 till sidan 7 direkt genom att dra till vänster?
     
  2. Nattmacka

    Nattmacka Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    196
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Ett hett tips är att byta launcher. Exempel på dessa är LauncherPro eller GO Launcher EX. Dessa finns att hämta på market, och du kan i princip ställa in vad du vill i dem.
     
  3. bjare

    bjare Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Men du kan ju byta plats på alla dina sidor så då kan du lätt välja att lägga den sida du vill ha som sida 1 på rätt ställe.
     
  4. Mackansson

    Mackansson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2011
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Grejen är att man vill kunna bläddra åt båda hållen från förstasidan, så att man kan ha två skärmar "1 blädder bort" osv.

    Det går att lösa om man rootar telefonen, då kan man sätta skärm 3 som "huvudskärm".

    Det andra alternativet är redan nämnt, alternativ launcher (som jag själv tycker har många fördelar).
     
  5. Jöns

    Jöns Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag testade att byta launcher och det var ju inga problem. Höll på en dag tror jag och fick det snyggt med alla widgets och skit.

    Dock konstaterade jag att min batteritid dök i botten efter detta(säkert någon skitapp som sög soppa) så jag avinstallerade allt skit och kör nu på samsungs original....

    Störde mig på samma vis som du på att det inte gick att bläddra från bägge hållen(HTC javisst!!) och valde därför att bara ha två sidor! Så jag skalade ner allt onödigt skit och letade reda på mindre appar som gör samma sak som de som tar en halv sida..

    Helt plötsligt hade jag bara två sidor med appar....

    Men det var ju fortfarande jobbigt att scrolla så jag tog bort lite mer och har nu bara en. Man vet vad man har ich var man har det. . .

    Tog någon timme sedan var man van vid det, stör mig inte alls på scrollandet utan tycker att allt är som det ska.

    Såhär såg det ut efter ca 28h normalt användade....

    [​IMG]