Den stora politiska tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av Dirk Diggler, 25 apr 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Skriver under på allt!

    Dessutom skulle staten fått en stor tillväxt i sin skattekassa istället för att behöva lägga miljarder på kontroller. Det finns ingen som helst risk för att man dör eller skadar sig jämfört med alla andra droger. Enda risken är väl att man blir fet eftersom sötsugen ökar men åt det håller går vi ju ändå. Plus att alkohol är ju inte direkt en diet :)

    Har faktiskt inte hört ett bra argument till varför det inte skall legaliseras förutom moraltanternas "Droger är inte bra". Man får ställa det i perspektiv till hur det skulle förändra samhället.

    * Mer pengar till staten via taxering som kan hjälpa idioter som fyllekör.
    * Lugnare gator.
    * Svårare för langare att sälja tunga droger.
    * Man slår ut en STOR del av den organiserade brottsligheten rörande droger.

    Önskar att någon tyckte annorlunda. Jag är öppen för att ändra min åsikt ifall argumentet mot mina har tyngd. Någon?
     
  2. Droid113

    Droid113 Guest

    Ja du lill-hitler... Om man kollar på något annat än ideologin märker man snart att partierna skiljer sig en hel del. Det som du förklarar är bara fördomar om vänstern i allmänhet.
     
  3. AndroidFtw

    AndroidFtw Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    355
    Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Jadu Lill-Stalin... Jag anser iaf att Socialdemokraterna är Vänsterpartiet light.
     
  4. robnil

    robnil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    1 017
    Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    drugs are bad, m´key?

    Får citera Rocky: "först sitter man och smuttar på lite rökheroin och så blir det canabis, och utan att man vet ordet om det så sitter man på nån bar och dricker öl, inkörsportar är farliga"

    Jag ser inga som helst problem med gräs. Möjligtvis inom trafiksäkerhet eftersom påverkan sitter i betydligt längre än alkohol. Att man skulle börja knapra piller, dra linor eller spruta sig för att man rökar braj är lika dumt som att man skulle göra det för att man rökar cigg. Braj är extremt utbredd utomlands och är i många länder socialt accepterat. I england och frankrike är det vanligt att ta lite på kvällen på fest och gå till jobbet som vanligt efteråt. Det drabbar inte familj och barn alls så som alkohol gör. Och antagligen är det betydligt nyttigare än cigarettrök.

    For the record: jag röker inte cigg, har aldrig testat gräs, sippar inte på kaffe, snusar inte, men dricker alkohol.
     
    Dirk Diggler gillar detta.
  5. Zargoth

    Zargoth Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    312
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Lill-hitler... gulligt.

    Och vilka fördomar skulle det vara jag har om vänstern?
     
  6. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Fast det med att det sitter i längre stämmer ju inte riktigt. Ruset är borde på ett par timmar. Alkohol kan ju i värsta fall sitta i in på dagen efter.

    I sällan skådda fall kan det komma tillbaka ett litet rus dagar senare ifrån fettvävnader. Jag känner ingen som haft den sensationen.

    Kul att se någon som aldrig testat det ställer sig på samma sida som många andra! Det brukar oftast vara de som inte testat som avskyr drogen.
     
  7. robnil

    robnil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    1 017
    Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    vet att man kan påvisa canabis efter 10 - 14 dagar, fast det är ju naturligtvis inte samma sak som att vara påverkad :) tänkte inte på det.

    Hade gärna testat men jag vågar inte, jag torskar på allt jag prövar, socker-beroende är jag, det enda som stoppar mig från att bli alkis är baksmällan (tack alla högre makter och evolutionen för den hehe) och nu har jag börjat träna och blivit träningsnarkoman på bara en vecka :)

    Men så vitt jag vet är nikotin BETYDLIGT värre ur beroendesynpunkt än canabis.

    Fast jag drar nog gränsen vid canabis. Syra, e, affe, koks och värre saker känns onödigt.

    Det riktigt stora problemet med droger är att det göder en extrem form av skurkkapitalism som sätter hela världen i en rävsax. Hade man lättat på canabis skulle skurkarna tappa den biten helt antagligen (jämför juggemaffians cigsmuggling på 90-talet när priserna höjdes via skatten). Tyvärr är väl skurkarnas inkomster inte baserade på lilla maja.

    Men man kan ju citera nationalteaterns speedy gonsales (har ni inte hört nationalteatern så marsch ut på youtube och lär er lite allmänbildning!) där man absolut kan se nackdelarna med maja eftersom folk tenderar att bli likgiltiga inför viktiga samhällsproblem och röka på istället för att slå näven i bordet och lösa problemen.
     
  8. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Enda positiva med att det är olagligt är att det är svårt att få tag på det. Testa! Jag kör med inställningen att jag vill testa att för att veta hur det känns.

    Svar ja.

    Svar ja igen.

     
  9. djjokke

    djjokke Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    3 621
    Mottagna gillanden:
    375
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Programmet Christer i P3 har ett moraltest varje onsdag där en av frågorna lyder ungefär "Eftersom alla i Sverige har rätten till fri vilja och att bestämma själva vad vi ska göra med våra kroppar, är det då rätt att staten förbjuder oss från att nyttja vissa saker (som cannabis i detta fallet)?"
    Vad tycker ni? Hänger lite ihop med frågan som Dirk ställde.
    Jag kan också rekommendera att gå in på Christers hemsida och göra moraltestet, det är inte helt enkelt faktiskt.

    Sent from my Xperia Arc using Tapatalk
     
  10. MiniMax

    MiniMax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2011
    Inlägg:
    424
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

  11. swedebear

    swedebear Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    285
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    OnePlus 3T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 3T
    Jag skall ställa en lite mer filosofisk fråga snarare än politisk egentligen när vi ändå glider in lite på Fri Vilja så kan man alltid fundera på om man kan vara ansvarig för sina handlingar om det är så att vi inte har fri vilja
     
    Last edited: 21 jul 2011
  12. OliverG

    OliverG Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    7 okt 2009
    Inlägg:
    2 900
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Tänkte quote ett inlägg i tråden om bombningarna, men kom på att det passar bättre här.

    Omnipotent är han definitvt inte. Han följer en väldigt vriden egentolkning av frimurarorden, och en politisk åsikt kan knappast kallas tvivelaktig ur ett subjektivt perspektiv, då det (som sagt) är en åsikt och han kan lika gärna anse att din politiska åsikt är sned och tvivelaktig.
    Efter att ha läst några stycken ur hans bok så verkar han väldigt klar, och inte alls "sjuk" mentalt, utan han har en väldigt stark tro i något. Man skickar inte in kristna på mentalsjukhus för att de tror på en gubbe bland molnen.

    Jag har absolut inget medhåll i det han gjorde, och jag har full sympati för alla offren. Inte heller något illa riktat mot religiösa, utan jag vill endast försöka se på det hela från en neutral punkt.

    Visst, terror och folkmord är inte etniskt rätt, men hey, Är det inte på liknande sätt som "alla" dagens styren och regeringar en gång upprättades?

    Jag läste ett citat en gång. Jag kommer inte ihåg var eller av vem, men det gick nånting i linje med:
    "Ett misslyckat terrordåd skapar en terrorist. Ett lyckat terrordåd skapar en frihetskämpe."
    Det ligger något i det. Den som vinner skriver historian.
     
  13. Zargoth

    Zargoth Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    312
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Har bläddrat igenom hans manifest och tycker han ger stundtals ett ganska förvirrat intryck, han växlar mellan att citera RAHOWAs låt Ode to a dying people pga att låten antagligen kan tolkas som HMF tänker jag inte citera den texten till att i det starkaste säga sig vara anti-nazist, anti-rasist, anti-fascist samt anti-etnonationalist
     
  14. MiniMax

    MiniMax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2011
    Inlägg:
    424
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Det är kanske det som är felet.
     
  15. robnil

    robnil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    1 017
    Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    Vi har en demokratiminister i vårt land. Vad gör egentligen en demokratiminister?
     
  16. Zargoth

    Zargoth Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    312
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    I och med föraktet mot demokratiskt invalda partier i riksdagen från andra partier så gör hon ett väldigt dåligt jobb

    Edit: Inte bara partier i riksdagen utan också tex SvP som tvingades bort från sitt mandat i grästorp
     
    Last edited: 8 aug 2011
  17. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Sen finns det ju sådana kristna som tror på gud, men ändå ingen "gubbe" i fysisk form, utan något mer åt det spirituella hållet. Att detta "gud" är något som finns inuti alla troende som ger en drivkraft när det känns som surast.
     
  18. Fnikanor

    Fnikanor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2010
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    TazZy for president! XD
     
    TazZy gillar detta.
  19. robnil

    robnil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    1 017
    Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    kristna tror inte på en gubbe i skyn. Kristendomen tillsammans med judendomen och islam är mysteriereligioner. De tror på dolda värden som ska uppenbara sig när man genomgått alla ritualer och levt rätt och riktigt enligt deras teorier.

    Intressant nog så finns det i världens äldsta kända systematiska religion, den som Sumer hade, en gubbe i skyn med långt vitt skägg som var överhuvudet, kallas AN. Undra om det är dessa tankar som levt kvar genom årtusendena?

    Man hade även då och i dåvarande babylon stjärngluttare (star gazers), dåtidens astronomer som brukade tecknas som gubbar i långa klänningar med en spetsig hatt och ett spröt med en stjärna på. Kan det vara vår bild av en trollkarl (typ gandalf) eller rent av stjärngossen på jul? :)

    Kul va?! Eller kanske inte.. hehe vad vet jag
     
  20. Fnikanor

    Fnikanor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2010
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Exempel på om man har en fr vilja eller ej är ju faktiskt Judas när han föråde Jesus. Han fick veta att han skulle göra det över middagen och nekade. Men ändå gjorde han det. Hade han inte gjort det så skulle inte Jesus ha suttit på korset. Och då hade han inte dött för oss människor synd....

    ‪Always Look On The Bright Side of Life‬‏ - YouTube
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.