Behålla 10.1 eller inte?

Diskussion i 'Samsung' startad av vacker, 8 aug 2011.

  1. vacker

    vacker Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Just varit och köpt mig en Samsung galaxy tab 10.1 (vit) för 5500 kr. Men har inte öppnat den än. Efter att ha läst på lite nu om den så börjar man ångra sig lite. Man läser om skärm defekter osvosv.

    Var som mest bara ett impulsköp då jag hade tråkigt och pengar över. Men är de nå att ha eller ska man kanske lämna tillbaka den och köpa sig en tv till sovrummet istället?

    Skriv gärna vad ni tycker! Och skulle även vilja veta vad man riktigt kan använda Galaxy tab 10.1 till?

    Mvh
     
  2. IzDroid

    IzDroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2009
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag använder min till:

    *Jobb - vpn, remote desktop och epost
    *Surfa
    *Video - youtube (kanon i hd), diceplayer för hd video och snart allshare för dlna
    *Läsning - ezpdf för tidningar, perfect viewer för serier och ebook för böcker
    *Spel - alla tegra anpassade spel i hd
    *Spotify - via bluetooth till hemmabion och plattan som fjärr
    *Nyheter - via Pulse
    *Fjärrkontroll - använder remote desktop för att styra datorn hemma och samsung remote för tvn och hemmabion

    Får se om man börjar använda plattan i bilen i framtiden. Borde vara ganska trevligt för media och navigation med en 10 tums platta i bilen :)

    Hoppas detta hjälper ditt val. PS jag har inga skärmproblem DS
     
  3. Alice1750

    Alice1750 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2011
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag använder min inte så mycket som IzDroid. Men för att surfa, chatta via G-talk eller MSN. Läser böcker, lyssnar på musik, tar bilder (ibland), spel. Är mycket nöjd med den och har inga problem med skärmen.
     
  4. kaj84

    kaj84 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag använder min till spel, läsning av pdf, musik, film, surfning och chattning. Då jag reser mycket i arbetet och är beroende av gps så används min platta till detta med. Har inga problem alls med min platta. Helt nöjd med den. Funderar på att köpa en till sambon med då hon använder min platta mer en den bärbara..


    //kaj
     
  5. qsecofr

    qsecofr Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    3 575
    Mottagna gillanden:
    693
    Telefon:
    S24 ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Läsa forum i sängen med Tapatalk. Värd sitt pris bara där. Har inte fått min ännu, har lillebror 7" än så länge.

    Får väl min i veckan hoppas jag.

    /qsec

    Sent from my GT-P1000 using Tapatalk
     
  6. cnord

    cnord Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    581
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Hur fungerar den som ebokläsare? Kan man använda vanliga .lit-filer? Finns det läsare för vanliga PDF? Många eböcker finns ju på piratebay idag, så undrar helt enkelt om den har stöd för de klassiska formaten eller om man är helt låst till Kobo eller andra leverantörer?
     
  7. Aduun

    Aduun Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Platta:
    Microsoft Surface 2
    Platta 2:
    Samsung Note Pro 12.2
    Vet inte hur det är med .lit filer, men den inbyggda Ebook läsarn samt adobe reader läser pdf bra. I Samsungs Ebook app kan man markera och rita i PDF:erna samt .epub filer. Inte testat några andra format dock.
     
  8. zaphyrdroid

    zaphyrdroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2011
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jeg bruker den pre-installerte eBook fra Samsung og syns den er fantastisk! Ser litt ut som en GUI rip off fra Aldiko.
    Har testet epub og PDF. Epub funker best.

    + GUI med mange instillinger, fin page turn effekt
    - ingen innebygd book shop, og jeg har ikke funnet ut hvordan man manuelt legger til en shop

    For comics vil jeg anbefale Komik

    Sent from my GT-P7500 using Tapatalk
     
  9. vacker

    vacker Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Men om man nu ska styra ljudsystemet så måste man ju ha en förstärkare som har bluetooth? Känns som att det blir en hel del pengar för att använda tabben till något sånt?

    Sen läser jag nu att de ska sluta sälja 10.1?? Om det blir så så kommer vi få dåligt med uppdateringar och man hamnar efter, kanske är bättre lämna tillbaka den och invänta en bättre och "vattentätare" (när det gäller patent) tab.
     
  10. Varazir

    Varazir Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2009
    Inlägg:
    1 464
    Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Info:
    Nova launcher
    Så länge Apple får säga sitt så kommer det inte finnas , om du inte tittar på xoom eller flyer.
     
  11. Exile82

    Exile82 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 436
    Mottagna gillanden:
    168
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Äh, du kan nog vara lugn. Det handlar om ett tillfälligt stopp just nu. Samsung har inte råd att inte fortsätta sälja dem, jag gissar på att om det nu visar sig att Samsung faktiskt har gjort intrång i Apples patent kommer man nog försöka förlika. Samsung betalar ett stort skadestånd och plattan fortsätter att rullas ut.

    När det gäller att styra förstärkare så finns det numer många som har den funktionen inbyggd, och tillsammans med lämplig app (Ex OnkyTroller för Onkyo eller iControlAVA för pioneer) så kan du styra många funktioner från din Androidenhet.
     
  12. /walt

    /walt Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2011
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag köpte min i USA i sommras. Den har varit igång varenda dag sedan dess. Reser en del i jobbet och det är alltid bra att kunna ta ner en torrent för att fylla de tråkiga hotellkvällarna. Annars blir det mest surf, eböcker, forum, skype och musik. Jag är supernöjd och tyvärr gäller det även för resten av familjen.


    ---
    - Sent from my iFån Får using Tapatalk
     
  13. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Håller med! Största problemet med min tab är att den allt för ofta ligger i tjejens knä.. eller i sonens knä.. eller min dotters knä..
    I love it!

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
  14. danielnaslund

    danielnaslund Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    När det gäller film så köp appen Dice player. 10.1:an klarar inte 720p filmer så bra. Hackar och håller på. Men med Dice player flyter det på fint. Har inte sett någon film som hackat än. Sen beror det på lite hur filmen är rippad.
     
  15. halvar

    halvar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2010
    Inlägg:
    292
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    om jag var du skulle ja lämna tillbaka den och köpa en asus transformer i stället med tanke på att den har minneskorts plats plus bättre kamera vad ja förstått å den har även fått väldigt bra betyg
     
  16. vinyl

    vinyl Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2011
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Men då kan man inte sätta i simkort
     
  17. D-Droid

    D-Droid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    1 348
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Jag hade en TF tidigare som jag skickade tillbaka. Den är bra mycket större och är ganska otymplig att ha att göra med. Mitt ex med många andras hade dessutom problem med Light Bleed och att limmet släppte i vissa kanter. Det var dock på ganska tidiga modeller så det är möjligt att det är åtgärdat. Jag har nu beställt en GT istället för TF :P
     
  18. halvar

    halvar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2010
    Inlägg:
    292
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    va ja sett så har den fått bäst betyg på många ställen så jag tror mer på den ! att samsung inte har minneskorts plats på plattan är konstigt enligt mig skulle aldrig köpa en platta utan minneskortsplats men de är väll bara jag;)
     
  19. cnord

    cnord Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    581
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Sjukt svårt detta, jag vill köpa mig en platta.. men kan inte bestämma mig. Det är det klassiska problemet med hårdvara mot mjukvara, samt tillgänglighet kontra icke tillgänglighet.

    I princip står det i dagsläget mellan iPad 2, eller Galaxy Tab.

    iPad:en finns tillgänglig, det finns en uppsjö med tillbehör, och tusentals tablet-specifika applikationer - däribland flertalet stora tidningar. Den har även, liksom GT, möjlighet att lägga in egna e-böcker (lånade, eller nerladdade). Den har även Smart-covers, vilket är ett otroligt bra tillbehör.

    Galaxy Tab:en har mer RAM, bättre skärm (färgåtergivning, bildförhållande och upplösning), bättre 3G-modem (upp till 21 mbit, vs upp till 7.2), bättre stöd för olika mediafiler samt möjlighet att kopplas direkt till HDMI-port. Den är även tunnare och ca 10% lättare. Så varför lutar jag ens åt en iPad?
     
  20. Exile82

    Exile82 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 436
    Mottagna gillanden:
    168
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Jag har flera gånger klämt på en Ipad2 och måste säga att jag är inte så imponerad. Fördelarna är som du säger, det finns fler appar som är anpassade. Men där är det bara en tidsfråga innan Android kommer ifatt (som man gjorde med vanliga telefonappar), så det behöver du nog inte bry dig om.
    Den främsta fördelen som jag ser med Android är hemskärmar och widgets. På en skärm kan man i princip lägga ut alla de widgets som man behöver för stunden, utan att behöva växla mellan 5-6 appar. Allt finns på plats redan, dessutom är widgets scrollbara i HC.