Problem: Telefonen går att låsa upp med home knappen.

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av eak, 7 aug 2011.

  1. magnus.ahlberg

    magnus.ahlberg Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Det där har hänt mig någon enstaka gång när man, som ni beskriver har telefonen i fickan och blir svettig, t.ex. under en joggingrunda.

    En enkel fix är att stoppa ner telefonen i fickan med skärmen "framåt", dvs. med baksidan mot benet. Så låser man inte upp den omedvetet.

    Uppdatering:
    Insåg precis att telefonen går att låsa upp genom att bara klicka på hem-knappen flera gånger. Först en gång för att aktivera låsskärmen, sen dubbelklicka för att aktivera röststyrning, tryck sedan på hemknappen en gång till för att komma till hemskärmen.

    Detta kan säkert vara en anledning till varför telefonen låser upp sig själv, antar att man får leta upp och stänga av röststyrningen.
     
    Last edited: 9 aug 2011
  2. eak

    eak Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Testade. Min låser också upp sig om man klickar flertalet gånger på rad. När cyanogenmod blir stable så försvinner väl detta problemet. Då jag sparkar ut samsungs firmware. Men med fodralet jag köpte har den inte låst upp sig något på 2 arbets dagar iallafall.
     
  3. AndersE

    AndersE Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2011
    Inlägg:
    197
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag kör med ripplelock (röststyrning av) och kan låsa upp med två tryck. JAG tycker det är bra för jag gillar inte "swipe" metoden. Min har aldrig sms'at,ringt eller gjort nåt annat skumt i fickan. Har haft den i 4v nu utan problem med det.