Problem med MP3 uppspelning efter 2.3.3 uppdatering

Diskussion i 'Xperia X10 - Allmänt' startad av MathiasE, 4 aug 2011.

  1. Nagarebozhi

    Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    4 380
    Mottagna gillanden:
    675
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Då är det något knas med era lurar så de jag pratar med har sagt (inklusive mig själv) att telefonen blir rappare med nya launchern.

    Och jag har testat att spela musik som ligger på minneskortet får inget hack! Har testat farsans & brorsans mobiler också och de fungerar lika bra som min. :/

    Sent from my Xperia™ X10 2.3.3 Stock! [want to follow my Google+ push gplus.to/Xperia84
     
  2. MathiasE

    MathiasE Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Det med launchern har jag ingen aning om ifall det är ett fel på telefonen som orsakar eller om det bara är inbillning att den är långsammare (bra mycket rappare än 2.1 var iaf)

    Men att musiken hackar är rapporterat från många människor runt om i världen om man söker lite på google eller kollar xda så det är ganska givet en bugg med uppdateringen även om den tydligen inte påverkar alla telefoner.
    Du är nog den enda jag sett som säger att det inte hackar.
     
  3. Evilomatic

    Evilomatic Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    ja det lär ju inte vara hårdvaru relaterat iaf, för det funka ju kanon i både 2.1 original och i mitt fall 2.2 freex10 beta4, det var inte förrns jag uppgradera till 2.3 som det inträffade

    Kan ingen länka till den där gubben Ray ni snackar om hela tiden :)
     
  4. MathiasE

    MathiasE Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Funkat felfritt här med tills uppdateringen så tvivlar starkt på hårdvarufel plus att det är så väldigt många som rapporterar samma sak.

    2 trådar under denna hittar du https://swedroid.se/forum/49069-sony-ericsson-xperia-ray-home-launcher-2-3-4-a.html
     
  5. Nagarebozhi

    Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    4 380
    Mottagna gillanden:
    675
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Jag vet många som klagade på hack med 2.1 också, men om det är mjukvaru relaterat hur kommer det sig att mitt funkar bra?

    Och jag syftade inte på att det skulle vara ett hårdvaru relaterat problem utan något mer lokalt kanske. Någon app eller liknande som stör

    Sent from my Xperia™ X10 2.3.3 Stock! [want to follow my Google+ push gplus.to/Xperia84
     
  6. MathiasE

    MathiasE Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Okey, hörde aldrig om hack i den här utsträckningen i 2.1
    Vet inte varför det funkar för dig, kanske är olika revisioner på själva moderkortet i telefonen beroende på när den är köpt osv?
    Jag märkte dock av problemet innan jag hunnit installera några appar, då jag gjorde uppdateringen och gick och la mig, nästa dag använde jag telefonen som mp3spelare när jag cyklade till jobbet och det var hackigt från första början, så om det är någon app som ligger och stör så är det någon som kom med stock romen från SE.
     
  7. Nagarebozhi

    Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    4 380
    Mottagna gillanden:
    675
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Ja då vet jag inte vad som är felet, köpte min via 3 någon månad efter releasen. Men farsans och brorsans X10:or funkar fint de med de jag tycker är så konstigt att vissa lider av detta problem medans andra gör det inte, men det bästa ni kan göra är juh att anmäla detta till Sony Ericsson.

    Sent from my Xperia™ X10 2.3.3 Stock! [want to follow my Google+ push gplus.to/Xperia84
     
  8. MathiasE

    MathiasE Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ja det är rapporterat till SE sen 4-5 dagar tillbaka, dock inte fått något svar.
    Har nu även provat att formatera om SD kortet för att se om det kunde göra någon skillnad men det gjorde det ej.
     
  9. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    OK, har nu bytt till ett snabbare minneskort. Problemet är t o m större nu och hacken har blivit något mer märkbart. Alltså jag hade faktiskt inte heller detta problem under 1.6 och 2.1. Jag har inte heller laddat ner några andra spelare mer än spotify. Testar återigen å spela ifrån internet och spelar direkt ifrån minneskort. Hacken uppkommer varje gång musiken spelas ifrån minneskortet i min mobil, däremot inte när musik eller film streamas. Lyssnar nu på Spotify, utan problem med hack. Så ja 2 möjliga fel kan det vara:

    1. Mjukvaran inte tillräckligt bra för avspelning (har som sagt funkat utan problem tidigare.
    2. Något fel med kortläsaren kanske?

    Edit: Tröttnade på det hela, och testar på att göra en total återställning via SEUS: Hoppas på det bästa.
     
    Last edited: 8 aug 2011
  10. coopdeo

    coopdeo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2010
    Inlägg:
    554
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Fick följande svar från SE Chat-support:

    "Ok, fick ett tips från en kollega som hört talas om liknande problem efter uppdateringen och det var att formatera om minneskortet. Detta gör du genom att ansluta telefonen till en dator och högerklicka på minneskortet i "Den här datorn" -> Formatera. Då kommer allt på minneskortet raderas. Lägg sedan in musiken på nytt och prova att spela upp dem."

    Prova alltså att formatera minneskortet.
    Jag kan bekräfta att detta fungerade för mig.
     
    Last edited: 8 aug 2011
  11. Evilomatic

    Evilomatic Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    verkar motsägelsefullt med posten innan din..hmm
    som sagt jag har ett kort inkommande snart ska bli kul o se vad det ger.
     
  12. Evilomatic

    Evilomatic Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    kan berätta en annan anekdot om detta problem ;)

    Jag kör Google maps + navigering med svenskröstsyntes
    (maps5.8.0-ownhere-changepn.apk + SVOX klara)

    Där händer det lustiga saker, när navigeringen pratar funkar allt ok, men så fort "klara" börjar stamma (ljudproblemet vi pratar om) DÅ! får jag forceclose på google navigation.

    Jag har dubbelkollat och trippelkollat och det är verkligen så, provade idag på en lång raksträcka och så fort min avfart kom och den började prata och hacket kom, då fick jag FC popup...helt sjukt, provade då att dra ner volymen till helt avstängd, ja då kan jag navigera hur långt som helst utan FC.....faaan vad jag börjar bli trött på det här skiten.
     
  13. Nagarebozhi

    Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    4 380
    Mottagna gillanden:
    675
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    då kan jag berätta att jag installerade samma maps men sket i klara och vet du vad jag fick svensk röst ändå :D kan google ha lagt till svenskt stöds nu? Annars undrar jag hur jag kunde få svensk röst utan svox och klara installerat

    Sent from my Xperia™ X10 2.3.3 Stock! [want to follow my Google+ push gplus.to/Xperia84
     
  14. Evilomatic

    Evilomatic Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    haha jag vet! visst e det coolt helt klart något i görningen, såg att någon skrev att dom släppt navigation i spanien eller vart det nu var nonstans, det e ju faan på tiden, jag har kört BRUTmod o andra varianter sen Maps 4.2 och navigering har ju funkat ända sen dess :P

    DOCK dina svenska röster är lite mer bergänsade än mina :), dina säger typ bara två saker "kör rakt fram" och "du är framme" hehehe......min "klara" kan läsa all text som dyker upp högst upp o säga den (dock låter det förjävla roligt ibland men ändå.)

    Å andra sidan nu har hon ju tydligen fått nott skit i halsen hahahahaha
     
  15. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Gjorde som sagt en återställning, och lite av problematiken löste sig. Hacken finns kvar, men mindre sporadiska. Men skall testa att formatera det nya minneskortet och lägga tillbaka musiken igen för att se vad som händer. :-) Hoppas det funkar. Men lite bättre är det iallafall.
     
  16. Nagarebozhi

    Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    4 380
    Mottagna gillanden:
    675
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Radioman62 och Evilomatic gillar detta.
  17. Moggym

    Moggym Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    191
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    Min X10 funkar nu iaf nästan utan hack. Med samma musik som hackade mycket direkt efter uppdatering till 2.3.3.

    Lyssnade på den idag med på träningen utan hack.
     
  18. coopdeo

    coopdeo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2010
    Inlägg:
    554
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Är det någon mer än jag som provat att formatera minneskortet?
     
  19. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Jag har testat, men ännu så länge har jag inte märkt någon skillnad. Återkommer.

    Problem som jag har just nu iallafall:
    1: hack vid anspelning av musik ifrån minneskort
    2: Stocklaunchern krashar ofta
    3: väldigt mycket lagg vid musikavspelning
    4: musiken låter konstigt, när man navigera i systemet
    5: Musiken spelas upp i dubbla hastigheten i mobilen, men som den ska i headsettet.

    Lustiga och mysko problem som aldrig förut funnits.
     
  20. Khwaj

    Khwaj Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2010
    Inlägg:
    122
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    tycker jag upplever samma sak när det ringer, att signalen spelas väldans fort..