Wi-Fi surfpunkt fungerar ej.

Diskussion i 'Desire HD' startad av Zodiax, 24 jan 2011.

  1. Zodiax

    Zodiax Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har problem med surfpunkten som slutade att fungera helt plötsligt.
    Det går att ansluta men finns ingen internetåtkomst. Fungerar annars att surfa på mobilen som vanligt.
    Och har även testat på två datorer, men är samma sak där. Vad kan problemet vara?
     
  2. pierre.c

    pierre.c Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2010
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    jag vet tyvärr inte, men jag säger som all support: "har du testat att starta om mobilen?"
    lär funka..
     
  3. choudhry

    choudhry Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hade samma problem, kom fram till att telefonen själv hade stängt av DHCP i wifi hotspot appen och den gör det fortfarande med jämna mellanrum. För att sätta på DHCP igen så trycker du menu inne i wifi hotspot appen, menu>advanced>LAN settings>kryssa i DHCP

    Hoppas det löser problemet :)
     
    Zodiax gillar detta.
  4. Zodiax

    Zodiax Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack choudhry det löste problemet! :)
     
  5. choudhry

    choudhry Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Vad bra! :)
     
  6. perwi

    perwi Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2010
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem fast på en HTC Sensation, lånar tråden lite. DHCP är påslaget på min, vad kan vara fel då?
     
  7. kralleman

    kralleman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    perwi:
    Jag har samma problem och beskrivit det i den här tråden:
    https://swedroid.se/forum/48061-problem-med-usb-tethering-samt-satta-upp-hotspot.html

    Har du kommit på en lösning så får du jättegärna dela med dig. HTC vill att jag skall skicka in den på lagning, men det känns ju tveksamt om det verkligen är ett hårdvarufel. Deras support kunde iaf inte hitta något. Kan du förresten använda USB-sladden till datorn och surfa igenom datorn då? Alltså USB-tethering... Det kan inte jag.
     
  8. perwi

    perwi Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2010
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Snabbkollade bara igenom tråden du länkade till så kanske blir lite dubbelpost.

    Jag ringde HTC och pratade med en trevlig tjej och det löste sig till slut genom att ändra i APN. Det vi ändrade var namnet, för min del blev det nya Telia WEBB och APN-typ till bara "default". Det var ett kommatecken och något mer efter default. Fattar inte riktigt hur det kunde göra skillnad men när jag startade om telefonen och tog ur batteriet fungerade det igen!
     
  9. kralleman

    kralleman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Skulle det vara ett kommatecken efter default eller var det det innan när du hade problem som det var ett kommatecken? Om den nya inställningen var något mer än bara "default" får du gärna kika in här och skriva vad det var det skulle stå.. På min står det just nu bara "default" (utan citationstecken).
     
  10. perwi

    perwi Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2010
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det stod default, och något mer utan citattecken innan. Nu står det bara default. Tror inte det var något mer men ring in till HTC och fråga om APN:inställningar så kan ni jämföra.

    Om du inte har tagit ur batteriet testa det med.
     
  11. kralleman

    kralleman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack.. Då har jag samma inställning som dig för detta. Har pratat med HTC och de kunde tyvärr inte lösa mitt problem. Tyckte att jag skulle skicka in den på lagning men det känns tveksamt om dem verkligen kommer att lösa det. Kanske är det löst i 2.3.4 som jag för tillfället inte kan ladda ner... Tack för ditt svar iaf.
     
  12. perwi

    perwi Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2010
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Okej segt, har inget bra förslag då. Testa med uppdatering!