Synka Exchange

Diskussion i 'Xperia mini/mini pro' startad av Hench, 9 aug 2011.

  1. Hench

    Hench Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2009
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Ohoy folket!

    Packade upp en svart mini pro idag och måste säga att det är en riktigt trevlig liten manick! :)

    Har bara en liten fundering, om man går in på Inställningar>Konton och synkronisering, så finns det möjlighet att lägga till ett Exchange Active Sync konto.

    Grejen är den att när jag gör det verkar det inte hända ett skvatt.

    Lägger jag upp mitt exchange konto via Moxier så funkar det fint.
    Funderar bara på om det är jag som gör något fel, eller måste man använda sig utav Moxier.

    Någon annan som hunnit testa detta?

    Sedan har jag en annan grej som gör mig tokig, hittar nämligen inte vart man ställer in en "Grace period" för telefonlåset, alltså så att man kan sätta att låset går på om skärmen varit släckt i 15 minuter.
    På min gamla Desire finns den inställningen under Säkerhet.

    Är fö. kalasnöjd med telefonen och hör inget utav det där bruset som några skrivit om här på forumet.

    Ha det götta!
     
  2. FlyingGnu

    FlyingGnu Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har också en precis ny svart mini pro i handen och har fått problem med moxier pro.

    Jag vill ha en egen inkorg för att jobb mail och använder därför moxier för att skilja dem från gmail appen.

    MEN jag det finns endast en genväg att tillgå till både mail och kalendern. Jag vill ha en genväg för varje. Allstå en för moxier mail och en för moxier kalender.

    Finns det något sätt att lösa detta?
     
  3. stga77

    stga77 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2009
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Google Nexus 5X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Nexus 5X
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Vänta lite nu....menar ni att trots att den har Android 2.3 med stöd för Exchange så är en 3:e-partslösning med Moxier????
    Har precis beställt en Pro just för att den skulle ha inbyggt stöd för detta, vilket X10 mp saknade.
     
  4. FlyingGnu

    FlyingGnu Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Svaret är att båda finns och fungerar, varför de lagt med Moxier vet jag inte, den vanliga mail appen funkar bra den med, men saknar stöd för att markera med "följ upp" flaggor, vilket för mig är nödvändigt då jag får en hel del "för kännedom" bland alla mail som jag behöver ta hand om.

    Varför de valt Moxier istället för Roadsync som enligt mig är bra mycket bättre vet jag ej.
     
  5. stga77

    stga77 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2009
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Google Nexus 5X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Nexus 5X
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Puuh...tack och lov för det.
    Ja, då låter det ju konstigt tycker jag.
    Själv gillade jag inte alls Roadsync på X10 mp, mkt för att den inte alls passade ihop med övriga telefonen gällande utseende, typsnitt mm. Dessutom använde den ju inte standardprogrammen för ex mail och kalender vilket gjorde många bra mailwidgetar omöjliga att använda.
     
  6. Hench

    Hench Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2009
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hrm, ja jag har hittat felet på varför telefonen inte synkade med exchange och det hade inte med den inbyggda klienten att göra.
    Insåg att jag hade fyllt kvoten för hur många telefoner som jag får synka mot mailservern vilket är 10 st. :)

    Så kan det gå när man pillar med för många mobiler på jobbet.

    Något annat som man får med i Moxier är tasks vilket jag använder mig av rätt flitigt så jag kör nog vidare på den.

    Tjipp!