Vi som beställt från Tele2

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av miicheal, 11 maj 2011.

  1. Ostkärlek

    Ostkärlek Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag tror att tele2 behöver ta ett djupt andetag.
     
  2. Paul

    Paul Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    Just nu verkar det ligga på Samsung.

    Jag beställde som sagt 7 juli, idag är det 9 augusti. Eftersom Tele2 skriver "upp till 10 dagar" så borde den väl vara på väg?

    Det visade sig att Brightpoint väntar på telefoner just nu. Det är osäkert om de kan hålla de där tio dagarna, för Samsung har inte gett något datum för när de får in GS2:or åt Brightpoint, enligt hon jag pratade med. Alla kunder som beställt från Tele2 i juni ska dock ha fått sina telefoner.

    Det låter med andra ord som att jag får vänta lite till, men när de väl får in en leverans så får jag min. Hoppas verkligen att det sker snart.
     
  3. Waterflow

    Waterflow Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2011
    Inlägg:
    200
    Mottagna gillanden:
    59
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Flip 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Flip 5
    Beställde 27e Juni och har inte fått någon telefon än :cry:
     
    saldoms gillar detta.
  4. zorco

    zorco Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    beställ från typ dustinhome.se eller nå? det gjorde jag o fick telefonen dagen efter redan i maj/juni... De kan teckna alla tele2 avtal med samma rabatter som ni får i tele2's webshop... Satt också o vänta på brightpoint redan vid releasen av gav upp efter en vecka o dustin fixa biffen direkt! SAMSUNG GT-I9100 GALAXY S II - Snabbare, smartare, tunnare
     
  5. Marie71

    Marie71 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2011
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Men vad håller de på med? De hade ju strul med leverans redan när jag beställde i början på juni tror jag det var.

    Märker att jag trots allt hade tur. Jag fick vänta tre veckor på min telefon.

    Det är ju sinnessjukt... Verkar vara rena Apple-köret. Men Apple har väl det som system, att medvetet inte leverera sina iPhones och iPads efter efterfrågan för att ÖKA efterfrågan och ge skenet av att de är så exklusiva och populära att de inte "hinner" leverera... Trams. Därför jag valde bort iPhone. Gillar inte Apples metoder. Sedan må produkterna vara hur bra som helst. Men jag går inte på hypen!

    Oops lite off-topic där.

    Dåligt av Tele2. Hoppas ni får era telefoner snart, men kan i alla fall garantera att den är värd att vänta på. :)
     
  6. Waterflow

    Waterflow Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2011
    Inlägg:
    200
    Mottagna gillanden:
    59
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Flip 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Flip 5
    Nja...inte riktigt.
    För att få telefonen för 1kr så måste man betala 200kr i månaden vilket är 4800kr för telefonen. Sen är det inträdesavgift 99kr.
    Tele2s webbutik tar 175kr i månaden för telefonen vilket blir 4200kr. Dock tillkommer 134kr kontant, 150kr uppläggningsavgift samt frakt 130kr och egentligen 99kr inträde men det brukar de alltid bjuda på.

    Jag fick precis höra att jag inte kommer att få någon telefon just nu eftersom de inte skickar telefoner under tiden man har ångerrätt (2 veckor) som för mig går ut idag (dock utför de alla abonnemangsförändringar innan ångerrätten gått ut...vad in i helvete). Alltså får jag antagligen en kölapp nu vilket innebär att det tar två veckor innan jag får telefonen.

    Lika bra att ångra allt och gå till Elgiganten.
     
    Last edited: 10 aug 2011
  7. Marie71

    Marie71 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2011
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Vänta nu här... ångerrätten måste ju börja gälla först när telefonen har levererats, den kan ju inte bara gälla abonnemanget utan måste ju även gälla telefonen! Bäst att kolla distansköplagen där - tips!

    För mig började inte abonnemanget gälla förrän telefonen levererades . Vilket jag trodde att det hade gjort, fick skrämselhicka då jag insåg att jag kanske hade surfat för 15 kr/Mb som mitt gamla abonnemang var. Det nya abonnemanget kom faktiskt inte igång förrän tisdagen efter jag fick telefonen. Men de hade aktiverat surfpaketet i abonnemanget tillfälligt från den dagen telefonen levererades till dess att abonnemangsändringen gick igenom så katastrofen var inte ett faktum som tur var.
     
  8. MDavid

    MDavid Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Även jag väntar på en S II. Leverantören uppgav häromdagen att alla som nu beställer ska få leverans inom 10 arbetsdagar och Tele2 har ändrat till 4-5 dagars preliminär leveranstid på sin sida. Det går åt rätt håll :)
     
  9. Kixie

    Kixie Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Fick mail ikväll om att min är på väg, beställde den 4e juli. Hoppas posten är snabb nu..
     
    Ostkärlek gillar detta.
  10. Waterflow

    Waterflow Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2011
    Inlägg:
    200
    Mottagna gillanden:
    59
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Flip 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Flip 5
    Äh, det var visst ingen idé att skaffa den i butik. En säljare på Elgiganten kämpade ett tag med att försöka fixa en bättre deal men det gick inte. Tele2 har helt enkelt för bra priser på sin hemsida / per telefon.

    Mjo, tycker Tele2 är helsnurriga. Visst ska man kunna ångra sig när man fått telefonen levererad till sig och inte innan (dock såklart i oöppnad

    Tur du hade där med abonnemanget :) Fint att det löste sig.

    Såg det nu :) Trevligt! Nu är det bara att hålla tummarna.

    Ännu en sådan konstig sak. När jag beställde så frågade inte kundtjänst personen efter min mailadress. Tele2 kan inte lägga till det i efterhand och Brightpoint kunde inte göra det heller. Så det är bara att vänta och se :) Får sluta vara så otålig helt enkelt men hur lätt är det? :innocent:
     
  11. AN90

    AN90 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Pratade precis med dem nyss och hon sa att de hade fått in den "stora" leveransen imorse och att telefoner skulle skickas iväg till folk under dagen.
     
    Waterflow och Ostkärlek gillar detta.
  12. Phrost

    Phrost Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    gött!

    :D
     
  13. NalleN

    NalleN Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    638
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Ni som beställer mobben hos Tele2 kan gärna titta på "Tele2 och internet" tråden.
    Så ni inte binder er och sedan inte kan utnyttja internet fullt ut.
     
  14. MDavid

    MDavid Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det verkar som att Samsung fått ut en massiv mängd SII:or till de svenska återförsäljarna nyligen. Komplett har plötsligt 500+ i lager. Trevliga nyheter :)
     
  15. Waterflow

    Waterflow Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2011
    Inlägg:
    200
    Mottagna gillanden:
    59
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Flip 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Flip 5
    Mjo, har läst lite i tråden men vad ska man göra? Känns som att varje operatör har något som är kasst (förutom eventuellt Halebop?).
     
  16. MDavid

    MDavid Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Prova att stänga av Fast Dormancy och se om det gör någon skillnad? Enligt den här tråden är det bäst att ha det avstängt även för energisparande.
     
  17. Waterflow

    Waterflow Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2011
    Inlägg:
    200
    Mottagna gillanden:
    59
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Flip 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Flip 5
    Gjorde det bara för att testa och nu stängdes datatrafiken av helt och hållet och går inte att återaktivera. Ska starta om mobilen och se om det hjälper.

    OBS - Gjorde det på min Galaxy S och inte SII :) Kanske inte så smart?
     
    Last edited: 11 aug 2011
  18. MDavid

    MDavid Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Well... Det är ju svårt att säga hur det funkar på ettan :P Lär knappast ha förstört något i din telefon på riktigt. Börjar dock bli ganska mycket OT det här.
     
  19. Phrost

    Phrost Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    right on!
     
  20. Paul

    Paul Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    När beställde du din?

    Om Kixie beställde den 4:e juli och jag den 7:e så hoppas jag att min också är på väg :) Jag beställde via webben och jag vet inte om de mailar ut något leveransbesked då...