Problem med 3g (tele2)

Diskussion i 'GW620' startad av jake80, 21 feb 2010.

  1. jake80

    jake80 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej.

    Har ett stort problem med min mobil, den vill inte hitta tele2s eget nätverk "sweden3g" utan den kopplar upp mot typ telia eller comhem, sen står det bara roaming i inforutan. Lämnade in den hos elgiganten på service, dom fick igång det med ett tele2 kontantkort, dom testade inte abonnemang. har testat att byta simkort, inget funkar. Nån som har en Lg gw620 med tele2 hör gärna av er.

    Tack på förhand
     
  2. adam.swe

    adam.swe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har Tele2 och LG GW620 och det fungerar utan problem, har tyvärr inget tips att komma med hur du kan åtgärda ditt problem, men du vet i alla fall att det ska fungera.
    Testa att bocka av anslut till datatjänster via roaming under inställningar,om du inte redan gjort det.

    MVH

    Adam
     
  3. jake80

    jake80 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej.

    Tack för svar, jo den e avbockad, jag kan få gprs anslutning om jag byter mellan telia och comviq men bara i nån sekund sen blir det roaming, blev samma sak när vi testade en ny likadan mobil på elgiganten. har du abonnemang eller kontantkort, jag har tele 2 snackis abonnemanget. Är du ansluten till deras "sweden3g" nät ?

    Testade precis med ett "3" simkort, funkar hur bra som helst...
     
    Last edited: 21 feb 2010
  4. adam.swe

    adam.swe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kollade lite närmare på det hela och verkar som jag är ansluten till telias nät? Har Tele2 abonnemang snackis oxå. Står Tele2 på min skärm. Konstigt...jaja, du har säkert bättre koll på det här än jag, har bara haft android mobil i några dagar ;)
    Lycka till
     
    Last edited: 21 feb 2010
  5. Martinicum

    Martinicum Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2009
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Tele2 och Telia delar ju 3G master, kan det kanske vara därför det blir så?
     
  6. offers

    offers Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    hejhej!
    äger en gw602 med tele2 "surfpaket small". jag har inte heller riktigt fattat...
    inställningar>trådlösa styrenheter>mobilnät>nätverksoperatör>sök nätverk.. och då kommer S comviq upp, sen väljer jag anslut. grejen jag inte fattat är, måste jag ha data-roaming på för att kunna surfa? asso om jag inte surfar med wifi?
    där jag köpte den sa han att jag inte skulle ha dataroaming för det va bara för utomlands, men tele2 säger att den ska va på? :S
    vill inte få hem en fet räkning...
     
  7. offers

    offers Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ni som har tele2/comviq abonnemang måste ha dataroaming på för att det ska funka!
    jag pratade med LGs kundtjänst för någon dag sen, och han sa att tele2 hade någon bugg på det viset.. men akta er så ni inte befinner er för nära gränser till våra grannländer, för då kan det kosta!
    vi med tele2 skulle tydligen få ett sms när man inte längre behövde ha dataroaming på! när buggen va fixad :P
     
  8. Russell123

    Russell123 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    hej jag st r inför ett problem med min mobil. jag har nokia 6124c. dess inte skicka meddelanden och ge fel budskap inte jag brottas med samma problem fr n senaste dagarna.
    ge mig n gra förslag för att lösa dessa problem,

    Tack
     
  9. parker

    parker Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det finns lotsof idéer här !!!!!!!!!
    men folk verkar vara väldigt avslappnad med denna webbplats !!!!!!!!!!!!!
    Varje organ som är intresserade av ett gemensamt företag?
    Jag har lite grejer att dela
     
  10. Tears

    Tears Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har haft problem med tele2s abonnemang och mobila internet. Jag har tele2 kompis utan surfpaket och har inte fått det att fungera tidigare. Om jag gör som du säger och tillåter roaming så funkar det dock. Tråkig bugg!
     
  11. Drappe

    Drappe Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    567
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Detta gäller bara LG telefoner?