ZTE Blade "Orange San Francisco"

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av LoudShenanigans, 11 aug 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. LoudShenanigans

    LoudShenanigans Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2011
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Funderat på att köpa en Blade från UK och funderar på om det är värt? Har släkt där så är inga större problem att köpa och få hem men är det något jag ska tänka på särskillt?
     
  2. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

  3. LoudShenanigans

    LoudShenanigans Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2011
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    1000kr och då får jag amoled tror jag!
     
  4. woundead

    woundead Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Det du missar är garantin i Sverige.
    Kan ju funka bra mot England, men inte säkert det finns i deras villkor att de återbetalar internationella fraktkostnander.

    Så det jag skulle tänka är: (worst case)
    Vill jag ha med amoled utan garanti eller vise versa?


    Sent from my iPhone :( using Tapatalk
     
  5. Evian

    Evian Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    781
    Mottagna gillanden:
    279

    MINA ENHETER

    Det var bara i början OSF hade AMOLED. Byttes väl innan jul iaf.

    Sent from my ZTE-BLADE using Tapatalk
     
  6. LoudShenanigans

    LoudShenanigans Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2011
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Inga problem med garanti har släkt i London så är inga större problem med det samt hemförsäkring men om de ej finns med Amoled så får det bli en hos Comviq/Tele2. Finns den vita att fåtag på i sverige? då Sambon är sugen
     
  7. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Bara så du vet så är mobilen ett tveksamt hopplockat kinabygge vars kamera är bedrövlig, påminner om en digitalkamera från 80-talets början. Om du kan leva med det och är beredd på det värsta, så duger den. Billig att ersätta om du super bort den :P


    ---
    - Sent from my iPod touch using Tapatalk
     
    Last edited: 14 aug 2011
  8. Adam2

    Adam2 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2010
    Inlägg:
    732
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Va? ZTE Blade har ju hyllats både här på Swedroid och generellt. Givetvis är det ingen monstertelefon men jag skulle tro att de flesta anser den vara riktigt prisvärd. Vad baserar du ditt påstående på?

    Sent from my Nexus S using Tapatalk
     
  9. naDah

    naDah Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    316
    Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Apple iPad 4
    ROM:
    Stock
    För tusen spänn är Blade ett klockrent köp. Visst, kameran är kass och processorn är gammal men som en första Androidtelefon är den perfekt. Min första var en Spica för jag tänkte att Samsung gör tydligen bra telefoner och vad fan är ZTE för nåt DealExtreme-märke.

    Det var helt klart ett dumt väl.
     
  10. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Klart den är prisvärd, men jag ville bara att TS ska veta vad för slags telefon han får så att han kanske inte ångrar sig.

    Jag lägger hellre 3000 på en telefon jag blir skitnöjd med, än 1000 på en telefon jag inte kommer bli nöjd med. Men visst, den är prisvärd.
     
  11. pete

    pete Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    663
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    Så är nog absolut fallet, generellt sett får man vad man betalar för. Med Blade får man lite till, men det är absolut ingen monstertelefon med topprestanda, det tror jag det är få som förväntar sig för dryga tusenlappen. På dina kommentarer låter det som att det är ett dåligt köp, vilket det absolut inte är, beror helt enkelt på vilka krav man har.

    Jag tror t ex att den stora massan tycker att Blade är en bättre lur än x10 mini (om man kan bort från märket såklart).
     
  12. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Det går inte ens att jämföra en Blade med en X10 Mini då bladen slår Minin.

    Knappt ens SE bryr sig om X10 Mini/Pro längre men det finns ett tusental (?) som ger support för en Blade (kunniga användare, bland annat)
     
  13. thebiglost

    thebiglost Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Du börjar meningen med att säga att de inte går att jämföra och avslutar den med att jämföra dem :)

    Att kalla ZTE Blade ett "kinabygge" är ganska intetsägande då de flesta tillverkare, inklusive t.ex. Apple, förlägger sin produktion dit. Att ZTE sedan är en oetablerad tillverkare är en annan sak, men jag tror att om samma telefon kommit med en name brand logga på sig hade den kostat nära det dubbla och ingen hade brytt sig.
     
  14. LoudShenanigans

    LoudShenanigans Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2011
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Ni negativa människor behöver ju inte upprepa varandra :) Om jag har kommit så långt att jag fattat att AMOLED såldes i UK och vanlig TFT I Sverige så är jag ju mkt väl medveten om den och dess specs.
    Nu just till specsen också kameran är inte en "digital" kamera från 80-talets början den slår det på fingrarna dock är det inte nått man direkt ska höjja till skyarna men det är inte HTC.s tattoo heller den är t.o.m. sämre och med ZTE får man MYCKET för pengarna. För den summan så får man skit förutom om man tittar på bladen och ja det är ett kina bygge men ett seriöst sådant finns en anledning till att kameran inte är en 12Mp och 1080p @ 60fps den kostar 999kr...
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.