Motorola Defy+

Diskussion i 'Defy/Defy+' startad av baldwin, 10 aug 2011.

  1. baldwin

    baldwin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

  2. goateye01

    goateye01 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2011
    Inlägg:
    891
    Mottagna gillanden:
    183
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3 Compact
    Det är samma lur som gamla Defy.
     
  3. filigran

    filigran Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2011
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Undrar vad den hamnar på för pris, om det nu är exakt samma spec. Hur "fula" de är på Motorola. Jag tror som sagt inte att man behöver uppgradera. ;)
     
  4. pete

    pete Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    663
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    Får verkligen hoppas att ryktena om specsen inte stämmer då det helt klart vore en intressant lur om den har uppgraderad hårdvara under huven och inte mer eller mindre bara mjukvaran.
     
  5. goateye01

    goateye01 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2011
    Inlägg:
    891
    Mottagna gillanden:
    183
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3 Compact
    Det skall tydligen var någon marginell skillnad på processorn, benämnd OMAP 3620. I vår gamla Defy betecknas den OMAP 3630. En liten nedgradering alltså....
    I specen nämns det att den snurrar i 1GHz, men gör den med hjälp av överklockning.
    Vår gamla Defy går att köra stabilt på 1,2 GHz.

    I övrigt så är det GingerBread som är nyheten. Bara det att det finns nyare Romar på marknaden idag än vad Defy+ kommer att levereras med.

    Man låter kanske negativ i detta men vi får inte glömma att detta är en förbannat bra lur!!!
     
  6. Sneaky

    Sneaky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Refreshen består nästan enbart i ett större batteri, gingerbread och icke-strypt hårdvara som jag har förstått det.
     
  7. Cirap

    Cirap Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    456
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    bra att det inte är fööör stor skillnad mot dagens Defy, då slipper nuvarande Defy ägare känna så stort nyköpsbehov :)
     
  8. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

    Positivt tänkande...det är bra ;)
     
  9. Rikardn

    Rikardn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Gamla Defyn är en 3610 med separat GPU, Motorola är ett konstigt företag ibland.

    Jag tycker nog att de kunde ha väntat och förbättrat specsen, i dagsläget verkar det tyvärr bara vara en ursäkt för att undvika en officiell uppdatering av gamla DEFYn till 2.3.
     
  10. Sneaky

    Sneaky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Som jag förstått det är det samma processor och gpu, fast i defy+ har man överklockat och satt i större batteri. De har av någon anledning ljugit om vad Defy har för hårdvara tidigare.
     
  11. fedde

    fedde Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Vars hittar jag info om det nya batteriet? 1700mAh?
     
  12. Sneaky

    Sneaky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Jag sprider rykten. :)
    (För övrigt har jag sällan läst en så dåligt skriven post som den nedan):


    Motorola defy+ is Coming - Page 2 - xda-developers
    According to Racca (a member here at XDA who has contacts with Motorola distributors), Defy+ will be pretty much the same as the model we have by now. The differences will be aesthetic (new cover: the "outer ring" - where the buttons and screws are located - wil be silver, with bordeaux or purple buttons/battery locker - screen pannel, the phone jack cover, MicroUSB cover and battery cover will remain black), and it'll have a slightly better battery (1700mAh). Also, yeah, our Defys all have OMAP 3630 (it's recognized many times in pieces of code, logs and also in RSD Lite), even though Moto says it's a 3610. Unfortunately, there's nothing we can do about this. Since we can NOT install ROMs made for phones with different hardware, no matter how slight are those differences (i.e.: Droid 2/Milestone 2 is almost identical to Defy in its inner parts - same screen, same camera module, same RAM modules... Except for the obvious differences, like the keyboard - which the pairs Quench/Cliq and T-Mo G1/MyTouch 3G shows that's not a hindrance to install ROMs, since they have same hardware, with Quench and MT3G lacking the keyboard and being able to receive Cliq and G1 ROMs - they're nearly identical, but some key components - like the mobo - are different) without some adaptation (many Defy ROMs are adapted Droid 2/Milestone 2 ROMs, with drivers changed and some pieces of coded edited to allow the flashing), the possibility to flash a SBF that is meant for Defy+ in a normal Defy without ANY modding is a clear proof, IMHO, that they also share the same CPU.
     
    Last edited: 13 aug 2011
  13. Vendelkråka

    Vendelkråka Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2011
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    ..ursäkta om jag hoppar in här, men jag har skickat efter dels 1800 mah-och 2450 mah batterier från Ebay.co.uk.
    Sen finns det ett redigt batteri på ca 3500 mah, men då måste man ha en annat bakstycke, för då blir Defyn tjockare... :) men det bakstycket brukar följa med batteriet. Jag fick med ett sånt tjockbatteri och bakstycke med min Defy som jag köpte på Ebay.co.uk.
    Mvh,
    Mikke
     
  14. Nightdriver

    Nightdriver Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2011
    Inlägg:
    309
    Mottagna gillanden:
    110

    MINA ENHETER

    Hojta till när du får dina batteri, hur de fungerar osv. Ett 2450 mah vore kalas....! :-)
     
  15. ZiMMeN

    ZiMMeN Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    865
    Mottagna gillanden:
    115

    MINA ENHETER

    Kollade in de skalet och batteriet.
    Men är den vattentät fast man kör de?

    Sent from my MB525 using Tapatalk
     
  16. goateye01

    goateye01 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2011
    Inlägg:
    891
    Mottagna gillanden:
    183
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3 Compact
    Nej.
     
  17. Vendelkråka

    Vendelkråka Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2011
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    ...yep, det ska jag göra. Väntar fortfarande på 2450 mah-batteriet, men 1800 mah har jag fått och använder.Det funkar bra, fast jag har inte lyckats skaffa mej ett GMailkonto och därmed inga appar än....:(
    Hade tidigare (nu till salu ;)) en ZTE BLADE med laddare,skal och fyra batterier, och den fick man ladda ganska ofta.Den har batteri på 1250-1350 mah.Till skillnad mot Defyn, så finns/fanns det knappt några piratbatterier till den,iallfall på Ebay.co.uk,bara mindre variationer på ca 100 mah.
    Mvh,
    Mikke
     
  18. mrbulle

    mrbulle Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Om man inte vill roota och lägga in custom roms, är det någon vits med Defy+ eller det går lika bra med Defy? Såg att + hade högre processor och android version.
    Kommer den vanliga Defy få 2.3? Kommer + att uppgraderas till nyare Android versioner i framtiden?
     
  19. mikma

    mikma Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2010
    Inlägg:
    729
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Sony XZ2 Compact

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony XZ2 Compact
    Vad jag vet finns det inga uppgifter om att Defy kommer få 2.3.

    https://supportforums.motorola.com/community/manager/softwareupgrades

    Hårdvaran i Defy+ verkar extremt lik den i Defy med den nya kamerasensorn, med tanke på att det går att installera läckta versioner av 2.3 för Defy+.

    Rootar man Defy så kan man dessutom överklocka, och då är ju Defy+ speciellt intressant för de som inte rootar.
     
  20. Maverickgoose

    Maverickgoose Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2011
    Inlägg:
    197
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER